Mazda ne sledi trendom. Razkrili so nekaj novih podrobnosti v povezavi s svojim dizelskim motorjem. Lahko bi zapisali celo, da jih vodi zdrava pamet. V času, ko je vladal downsizing (zmanjševanje prostornine motorjev) in so svet zavzeli prisilno polnjeni 3-valjniki, so Japonci ostali zvesti večjim atmosferskim motorjem. Poleg tega so razvili revolucionarni motor 2.0 Skyactiv-X, ki mu pravijo tudi "bencinski dizel". To je zato, ker uporablja homogeno zgorevanje. Zdaj so avtomobilski svet šokirali s popolnoma novim dizelskim motorjem. Gre za vrstni 6-valjnik. Kot, da ne bi opazili, kaj se dogaja v svetu okoli njih. Na prvi pogled se zdi, da je danes razvoj novega dizla samomor. Šokira tudi prostornina motorja - 3,3 litra!
Japonci pravijo, da je pri tem motorju vse povezano z učinkovitostjo. Tako lahko izpolnjuje tudi strogi prihajajoči emisijski standard Euro 7! Dizelska novost, ki bo predstavljen v modelu CX-60, kljub velikemu motorju zmore "le 147 kW" v šibkejši in 186 kW v močnejši izvedbi. Velika prostornina motorja ima svoje korenine v visokem toplotnem izkoristku nad 40 %, ki je dosežen v daljšem časovnem obdobju. Na drugi strani imamo že pri 1.400 vrtljajih na minuto velikanski navor 450 Nm, ki ga manjši motor ne bi zmogel.
5 litrov plinskega olja na 100 kilometrov
Skrivnost je v specifičnem zgorevalnem procesu DCPPCI (Distribution Controlled Partially Premixed Compression Ignition), ki se zgleduje po tehnologiji bencinskega motorja Skyactiv-X. Zaradi tega je Mazda razvila popolnoma novo obliko batov in zgorevalne komore. V njem je mešanica dizla in zraka razdeljena na dve območji, kar omogoča zgorevanje revne mešanice.
Poleg tega je Mazda uporabila neposredni vbrizg pod tlakom do 2500 barov. Odmerek je razdeljen na dve različno dolgi fazi. "Ustvarili smo dovolj redko, a homogeno zmes, da jo lahko aktiviramo točno takrat, ko jo potrebujemo," je povedal Heiko Strietzel, vodja razvoja motorjev pri Mazdi.
Poleg tega je motor povezan z 48 V blagim hibridnim sistemom. Zaganjalnik z močjo 12,4 kW in navorom 154 Nm je nameščen neposredno v novem 8-stopenjskem avtomatskem menjalniku z elektronsko krmiljeno večlamelno mokro sklopko. Deluje v kombinaciji z majhno li-ion baterijo, ki ima kapaciteto le 0,33 kWh. Tudi to je nenavadno, a Strietzel pravi, da je to povsem dovolj. »Gre za kompaktnost in učinkovitost,« dodaja. Rezultat kombinacije teh tehnologij naj bi bila neverjetno nizka poraba goriva. Šibkejša različica CX-60 e-SkyActiv D200 potrebuje le pet litrov dizla na 100 km. Ob tem do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde in doseže največjo hitrost 212 km/h. Novi motor bo Mazdi pomagal zmanjšati emisije voznega parka v Evropi in preživeti tudi uvedbo Euro 7, so prepričani Japonci.
@sandi76. Na Youtube obstaja kar nekaj objav, ko se je testiralo Cx-60 3.3 diesel 200KM v Španiji. In poraba je bila konkretno nižja kot je tovarna deklarirala....obeta veliko tole....ja.
mene malo skrbi tsta sisteza vseh sklopov, bo to hudič vzdrževat. ampak, nekaj drugega je treba vzet v račun. tile imajo že dons rešitev za euro7 standard. europske firma pa v jok in napovedovat kolk bo to koštal in kolk… ...prikaži večk dražji avti bodo.. pa smo jih najdl, barabe, samo kasiral bi radi, japonci že majo , tile iz EU pa tud, sam vmes bi rad mal nas nategoval, da jim bomo dal , kar bodo hotel. malo morgen. zanalašč kupovat kitajce ! in japonce.
Najbolj so mi všeč tisti podatki o porabah, ki se jih lahko doseže samo v laboratorijih, v realnem življenju pa je to mission imspossible !