Avto > Testi
11484 ogledov

Z novim BMW prvakom brez ročice do Romunije in nazaj - kaj sem ugotovil?

BMW X5
1/23
Andrej Leban
Bolj močno, bolj digitalno, bolj nobel. BMW X5 in X6 imata vse potrebno, da ohranjata vodilni položaj v razredu.

Prvič smo vozili BMW X5 in BMW X6 po njuni zelo konkretni medgeneracijski prenovi. Še bolj kot po izzivalnejšem zunanjem videzu se od predhodnikov razlikujeta po zelo drugačni zasnovi voznikovega prostora, pridobila sta tudi najnovejše hišne digitalne rešitve. Vsi motorji so bili posodobljeni v smer pridobivanja dodatnih kilovatov in naboja, podvozje pa prirejeno za dinamično-udobno vožnjo ne glede na relief ceste. 

Z novima X5 in X6 smo tokrat šli na pravi spoznavni roadtrip, saj smo ju izkoristili za ogled lokacije nove in najbolj napredne BMW tovarne doslej, ki raste v mestu Debrecen na skrajnem vzhodu Madžarske. Pot nas je vodila tudi mimo Continentalovih tovarn v Budimpešti in romunskem Temišvaru. Z razlogom, saj na teh dveh lokacijah družba Continental za BMW in druge velike proizvajalce izdeluje številne komponente, med drugim napredne notranje zaslone in zmogljive pnevmatike.

BMW X5 continental | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Več o tem v prihodnjih prispevkih, nam pa je ostala v spominu predvsem vožnja, ki ju zmoreta ponujati oba modela. Družili smo se z dizelskim X5 xDrive30d, priključnim hibridom X5 xDrive50e in športnim X6 v različici M60i xDrive.

BMW X5 je najbolj prodajan SUV v svojem velikostnem razredu. Kupejevski X6 je prav tako zelo zaželen pri kupcih.

Adijo angelski videz, začenja se nov trend

BMW je pri svojem sploh prvem suvu vedno znal pokazati prezenco na cesti. In tudi tri generacije ter dodatni 'facelift' kasneje se na daleč vidi, kdo prihaja po cesti. X5 in njegov kupejevski brat X6 sta tudi prva znamkina serijska modela, ki sta oblikovno že začela namigovati na prehod v smeri vizije neue klasse. Govorim seveda o svetilih, ki so se dokončno poslovila od 'angel eyes' izgleda, kot smo ga bili vajeni več kot 20 let. Pravzaprav so bili pri zadnjih BMW-jih to le še dvojni podočnjaki.

Tako pa mi je takoj padlo v oči, kako ozke so postale prednje luči in da zdaj podnevi svetijo v obliki dvojne puščice. Ob prižganem smerniku pa me je presenetil nenavaden 'fade-in/fade-out' vzorec delovanja.

Z naprednejšo obliko tehnologije svetlečih diod ter podpisom so bila osvežena tudi zadnja, čeprav bo velikosti enaka svetila. Kupci pri X5 in X6 lahko prvič izberejo možnost osvetlitve velikih prednjih ledvic. Za koga avtomobilski trend pretiravanja, a k sreči ponoči ne seva preveč svetlobe oziroma je precej bolj medla od na primer Volkswagnovega pristopa.

Pri modelu X6 je dodatna novost ta, da je serijski M sport paket dodatkov, tako da je avto že tovarniško bolj nabuhel. Vse skupaj lepo zaokroža osvežena paleta platišč velikosti do 22 palcev. Kot je pričakovano pri velikih BMW-jih, je tudi za X5 in X6 na voljo program specialnih prilagoditev Individual.

BMW X6 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
BMW X5 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Združitev zaslonov in slovo ročice

Toliko o zunanjem videzu. Kar nekoliko navaditi pa sem se moral močno nadgrajene notranjosti SUV-a oziroma SAV-a. Tam, kje je bila prej visoka stena armaturne plošče z značilno ločenim voznikovim in sredinskim zaslonom, je zaradi novega pristopa 'naslonjenega' dvojnega zaslona precej več čistine in zračnosti. Idejo so jim pomagali razviti pri Continentalu, kjer mimogrede za BMW razvijajo tudi povsem novo generacijo tako imenovanega Panoramic Vision zaslona čez celotno vetrobransko steklo.

V BMW X5 in X6 so združili grafično odlična zaslona z diagonalama 12,3 in 14,9 palcev ter ju povezali v elegantno zakrivljeno celoto. Sredinski zaslon je seveda občutljiv na dotik. Za volanom se zdi zdaj armatura enostavnejša, občutek preglednosti izboljšan. Zaman pa sem iskal konzolo s tipkami za upravljanje klime. Nadomestil jo je panel, na katerem ostaja gumb za glasnost in še nekaj najnujnejših fizičnih tipk.

BMW X6 | Avtor: BMW BMW

BMW X5 | Avtor: BMW BMW

Tudi BMW gre torej po poti skoraj popolne digitalizacije upravljanja s hlajenjem in ogrevanjem. S hitro nastavitvijo temperature ni težav, saj je vrednost stalno prikazana na zaslonu, en korak dlje v menijih pa je zdaj treba glede nastavitve ventilatorja in usmerjenosti piša. Še dodaten korak globlje v menije pa je potreben za prižig recirkulacije zraka, za kar je bila prej namenska tipka. V slovenskih predorih in na številnih madžarskih gradbiščih se je hitro pokazala oziroma zavohala negativna plat takšnih skrivalnic. 

Pod sredinskim zaslonom so reže za zrak po novem skrite, nastavlja se jih z novima štrlečima vzvodoma, ki ju tako kot ukrivljen zaslon razumem za subtilen poklon prodorni oblikovalski dediščini znamke. Pred sovoznikom pa je novost perforirana letev, skozi katero se svetita grafika in izpis modela. Spet za koga pretiravanje, a to je BMW. 

Še ena velika novost je slovo klasične ročice izboljšanega osemstopenjskega menjalnika. Poteza ne bo všeč vsem, vzvod 'menjalnika' je na začetku kar težko najti v mnoštvu raznih tipk na sredinskem grebenu, a so po drugi strani sprostili prostor za shranjevanje potovalnih drobnarij, vključno s telefonom. Seveda ima sleherni X5 in X6 obvolanske ročice. Tu so še številne druge tipke, med drugim za opcijsko zračno vzmetenje ali off-road paket.

BMW X5 | Avtor: BMW BMW

Operacijski sistem osme generacije in asistenčni sistemi

Infotainment ima izboljšano strojno in grafično opremo za hitro delovanje in jasno sliko. Standarden je navigacijski sistem, ki aktualne podatke o prometu črpa iz oblaka.  Dodana je opcija obogatene resničnosti, ki prek voznikovega zaslona kaže živo sliko in grafike. Digitalni ključ za iOS in Android telefone ima izboljšano varnost tehnologije UWB.

S posodobitvijo sta tako X5 kot X6 pridobila izboljšave pri sistemih za preprečevanje trkov, polavtonomne vožnje in raznih opozoril, med opcijami je avtomatizirano parkiranje za manevre do 200 metrov, ki se jih nadzira prek aplikacije My BMW. 

Preseneti predvsem priključni hibrid

Konkretne spremembe so pri motorjih, seveda navzgor. Vsi zdaj uporabljajo vsaj tehnologijo blagega hibrida in 48 V napetost. Za Slovence najbolj zanimiv bo gotovo ostal trilitrski vrstni šestvaljni dizel v modelih xDrive30d. Precej so posodobili njegovo notranjost, od aluminija so prešli na jeklene bate, tudi z drugačnim vbrizgom pa mu povečali moč za skoraj 50 'konjev'. S tem so malodane prebili magično mejo 300. Natančneje, ima 219 kW (298 KM) ter 670 Nm navora. 

Predvsem pa so pri BMW ponosni na svoj močno posodobljeni priključni hibrid X5 xDrive50e, ki ima poleg šestvaljnega bencinarja zdaj dodan močnejši elektromotor s 145 kW (197 KM). Baterija je večja za skoraj četrtino in ima po novem kapaciteto 25,7 kWh. Avto lahko samo na elektriko pelje celo dobrih sto kilometrov daleč, medtem ko je skupna pogonska moč kar 360 kW (490 KM) in zajetnih 700 Nm navora. 

Osemvaljni bencinski dragulj s postavitvijo valjvev v obliki črke V je seveda namenjen različicama z oznakama M60i, ki sta že tako opolnomočena s športno zasnovo podvozja in aerodinamike. Motor ima 390 kW in 530 KM, z mesta se tako X5 in X6 z njim katapultirata prej kot v 4,5 sekunde. Čisto na vrh motorne ponudbe pa bosta tako ali tako sodila X6 M in X5 M, a to je že neka druga zgodba. 

 

Vtisi o posodobljeni motorni paleti - za vsakega nekaj

Dizel je seveda pravi dolgoprogaš, ki je sposoben z enim tankom premagati prek tisoč kilometrov dolge razdalje, pri tem pa je debitantski vožnji razvajal z zalogo moči in navora.

Za presenečenje je poskrbel priključni hibrid. Je zmogljiv, saj na vsa štiri kolesa hkrati spravi kar 360 kilovatov, kar je blizu obema M60i modeloma. Ob rednem priključevanju na kabel pa je priključni hibrid tudi vsakodnevno poceni za uporabo, lahko še občutno bolj od dizla. Na naši poti se je odlično obnesel v premikanju po gneči velikih mest. Njegova negativna plat poleg nekaj višje cene je manjša prostornina prtljažnika.

Športni M60i pa se je seveda zelo domače počutil ne le na avtocesti, temveč tudi na ovinkastem podeželju madžarskih in romunskih cest, ki ne slovijo ravno po gladkosti. Pritisk na stopalko za plin v njem sprosti vse napete mišice. V programu sport tudi resno zarenči in s podporo hitrega menjalnika plane v dir.

V ponudbi za slovenski trg je sicer še z različno tehniko obogateni novi 3,0-litrski bencinski šestvaljnik. V različici xDrive40i razvije največjo moč 280 kW/380 KM. To je prav tako skoraj 50 'konjev' več od prejšnje generacije.

Ne glede na izvedenko pa je za tako velikost in zmogljivost vozil zelo priporočljivo poseči po doplačljivem zračnem vzmetenju, saj še bistveno nadgradi udobje, pa tudi športnost vožnje. Štirikolesni volan skoraj petmetrska velikana zlahka usmerja po mestnih ulicah in jima dodaja agilnost v hitrejših zavojih.

Poleg posodobljenih pogonov so vsi trije avti na naši skoraj dva tisoč kilometrov dolgi poti znali poskrbeti za dobro počutje tako za prednje kot zadnje potnike, med drugim s prostornostjo, štiriconsko klimatsko napravo, hlajenjem in masažo prednjih sedežev, ambientalno svetlobo, številnimi serijskimi in doplačljivimi asistenčnimi sistemi ... Močna plat še posebej pri X5 je velik prtljažnik z dvodelnimi elektrificiranimi vrati, oba avta sta zelo dobra tudi glede sposobnosti vleke priklopnikov.

Cene za novega X5 brez dodatkov se začnejo pri malo manj kot 90 tisoč evrih za dizelskega xDrive30d. Kupejevski X6 se začne okoli pet tisočakov višje. 

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 4
  • wolfenstein 13:14 13.oktober 2023.

    Novinarji tovrstnih člankov le redko razgalijo avtomobile, ki si jih lahko privoščijo navadni smrtniki, zato so takšni članki, kot tudi avtomobilistične oddaje že zdavnaj izgubile smisel... A se vam je Peugeot pokvaril? Že par dni ni bilo ničesar o njem :D

  • Modras 09:04 13.oktober 2023.

    Hibridi koristijo le serviserjem - več je te elektronske navlake bolj pogosti so obiski servisnih delavnic. In ko temu še prištejemo še servisiranje bencinarja, mora lastnik BMWja vzeti mesečni abonma v servisni delavnici. Potem naj pa nekdo končno NATANČNO izračuna ...prikaži več te stroške in čas, ki ga to zahteva. BTW: kdo dela najgrše avte in motorje na tem planetu? No, kdo?