Posodobljeni megane je stopil velik korak naprej, da je lahko dohitel povsem nove generacije tekmecev, v prvi vrsti tiste iz koncerna VW. Na kratko smo se podružili s kombilimuzino berline v novi RS line opremi in z močnim 1,3 litrskim bencinarjem.
Pri imenu opreme gre za naslednico izredno popularne GT line. Da si zasluži uporabo črk R in S v imenu, mora zelo spominjati na glavnega žrebca v družini, megana RS. In res kupec z RS line opremo, ki sodi čisto na vrh "civilnega" cenika, dobi zelo športen videz z napihnjenimi robovi, zatemnjenimi stekli in 17-palčnimi dvobarvnimi platišči. Znotraj sta glavni zvezdi prednja športna sedeža z izrazitim stranskim oprijemom, poleg sodi temno oblazinjenje vključno s stropom in volan, odet v alkantaro. Zelo lepo se poda tudi nočna ambientalna svetloba z možnostjo prilagajanja barv.
Vsa ostala oprema je serijsko povzeta že iz izvedenke intens, medtem ko so na primer polni LED žarometi serijski že pri opremi zen. Megane je (opcija) pridobil tudi voznikov digitalni desetpalčni zaslon s čisto grafiko, ki smo se jo že lepo navadili v cliu in capturju, prav tako ima zdaj na sredini najmanj sedempalčni zaslon in Easy Link multimedijski sistem zadnje generacije, ki smo ju prav tako že spoznali v omenjenih manjših modelih.
Testni avto pa je bil nadgrajen z 9,3-palčnim pokončnim zaslonom. Vmesnik je hiter in bolj enostavno zasnovan od predhodnika, nudi pa izboljšano komunikacijo s pametnimi napravami in tudi z zunanjim svetom, pri čemer vljudno prosi za dovoljenje za deljenje podatkov. Del doplačljivega paketa v testnem avtu je bil tudi HUD zaslon v obliki stekleca pred voznikom, ki je sicer dobrodošel, a bi lahko preživel tudi brez njega.
Velja omeniti, da je RS line oprema na voljo z različnimi motorji, tudi 85-kilovatnim dizlom. Seveda pa RS oprava najbolj pristoji najmočnejšemu agregatu. TCE 160 (117 kW) je po prenovi najzmogljivejši megane z izjemo družine RS, saj so močnejšo opcijo GT z 1,6-litrskim motorjem in štirikolesnim volanom že pred časom upokojili.
Treba se je torej zadovoljiti s stopnico manj športno tehnologijo, a za povprečno dinamičnega voznika, ki išče dobro razmerje med samozavestnim pritiskom na plin in neprežejnim pogonom, se zdi 1,3-litrski motor povsem dovolj. Omogoča zelo spodobne pospeške, zaradi katerih je avto med hitrejšimi v avtocestnem toku ter se rad premakne izpred semaforja. Serijski EDC menjalnik pa poskrbi za udobnejšo vožnjo in se dobro odziva na odločnejše pritiske na plin. Moti le njegova pretirana elastičnost oziroma efekt zakasnitve pri speljevanju oziroma počasnem manevriranju, prav tako sem pogrešal obvolanski ročici.
RS line oprema ima seveda tudi gumb za prednastavljene programe motorja in volana. Za najhitrejšo odzivnost je treba izkoristiti program sport. Mešan občutek pa pusti umetno brbotanje, ki med vožnjo prihaja iz sicer zelo dobrega Bose sistema zvočnikov in ki naj bi oponašal zvok RS zverine. Brez pravega smisla.
Glede ostalega je to megane, kot smo ga že vajeni. Spodobno veliko prostora v drugi vrsti in klasični prtljažnik kombilimuzine, v katerega gre marsikaj, a spet ne tako veliko, da bi zadovoljil potrebam aktivnejše družine z veliko rekviziti. Po drugi strani pa je zelo dobra plat megana še naprej podvozje, ki je po "nemško" zmogljivo, a tudi udobno.
Megane je lahko dobro podprt z raznimi asistenčnimi sistemi. Vendar nadaljuje sporno cenovno politiko, da je treba doplačati za marsikateri sistem, ki je pri kakšni drugi znamki že nekaj časa serijski. Tako je treba tudi pri najdražji opremi računati na 450 evrov doplačila za paket z opozorilnikom na mrtvi kot in pomoč pri parkiranju, ter še 700 evrov za paket z radarskim tempomatom, prepoznavo pešcev in sistemom za ohranjanje pasu na voznem pasu. Del paketa je tudi klic v sili, saj je bila četrta generacija megana tipsko odobrena še v času, ko e-call ni bil obvezen. Čudno sporočilo kupcem.
Prenovljeni megane ostaja avto, ki se je sposoben še naprej kosati z napredno konkurenco v razredu. Ima pa danes precej težjo nalogo kot ob premieri leta 2016. Cena za osnovno različico RS line različice s 117-kilovatnim motorjem se na ceniku začne pri 25.490 evrih, kar je lahko kar dobro izhodišče.
Velja omeniti, da je to zelo verjetno zadnja generacija megana s termičnim pogonom, potem ko je lani predstavljen koncept nakazal, da bo naslednja Renaultova kombilimuzina preklopila povsem na elektriko, podobno kot so že ali še bodo storili konkurenti.
Podatki o vozilu (Renault megane RS line TCe 160 EDC)
Motor: 1.332 cm3, bencinski, štirivaljni
Moč: 116 kW (158 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.800 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.359 × 1.814 × 1.438, medosna razdalja 2.669
Prtljažnik (v litrih): 402
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 133-141 g/km
Zmogljivosti: 205 km/h, 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 25.490
Konkurenti: VW golf, seat leon, hyundai i30, kia cee, peugeot 308, opel astra, ford focus, mazda3 ...
PLUSI: tehnične novosti, motor, splošni videz, vožnja.
MINUSI: cenovni kompromisi pri opremi, "gumi" menjalnik, umetni zvok in izpušne "cevi".
Lep in privlačen paket v vseh pogledih.Eden najlepših Renaultov nasploh.Le navidezno zmešnjavo v motornem prostoru bi lahko rešili z ličnim pokrovom na samem motorju.
Konkurenti: VW golf, seat leon, hyundai i30, kia cee, peugeot 308, opel astra, ford focus, mazda3 ... Še dobro, da ga ne primerjate s Toyoto Corollo...