Čeprav je organizacija Euro NCAP prejšnji, četrti generaciji clia podelila vseh 5 zvezdic, je šel v zgolj nekaj letih razvoj varnostnih sistemov hitro naprej. Tako je novi clio pete generacije, ki je prav tako že dosegel vseh pet zvezdic na preizkusnem trčenju, velik korak naprej v primerjavi s predhodnikom.
Pri Renaultu pravijo, da je clio admiralska ladja nove generacije njihovih modelov saj varnost in preprosto uporabo kombinira s številnimi asistenčnimi sistemi, ki so bili še do nedavnega značilni predvsem za večje avtomobile. Voznik se zato lahko med vožnjo sprosti, s čimer se zmanjša tudi tveganje, da bo prišlo do nesreče, bolj varni pa so tudi potniki in drugi udeleženci prometa.
Vožnja po avtocestah je denimo lahko utrujajoča in predvsem monotona, zato je dobro, če nam v tem primeru pomagajo varnostni sistemi za pomoč pri vožnji. Renaultov sistem vključuje marsikaj, od zaviranja v sili, opozorila ter pomoči pred vozili v mrtvem kotu, opozorila zaradi utrujenosti voznika, do zadrževanja vozila na voznem pasu in preprečevanjem skrenitve z njega in to ne le na avtocestah, ampak tudi na drugih cestah, na katerih je vozni pas označen s črtami. Sistem vozniku pomaga tudi pri krmiljenju in s pomočjo radarskega tempomata samostojno ohranja varnostno razdaljo, pospešuje in zavira ter ohranja vozilo v voznem pasu.
Kombinacija kamere in radarja
Sistem lahko namreč s pomočjo različnih tipal radarja, predvsem pa kamere pod zgornjim robom sam prebira prometne znake in črte na cestišču, zaznava ovire v svoji okolici, izračuna hitrost vozila pred nami ter s pomočjo teh podatkov varno usmerja avtomobil in ga zadržuje v voznem pasu, do določene mere pa lahko celo samostojno pelje skozi ovinek. Kot je povedal inštruktor v Renaultovem tehničnem središču v Mirni peči Jernej Žefran, avtomobil, ko voznik pripelje do črte, samodejno zavije proti sredini voznega psu, če pa zapelje v ovinek,sicer najprej malo »cukne«, potem pa avtomobil, poravna v pravo smer.
Žefran dodaja, da sistem kombinira podatke iz kamere in radarja, zato vsaj deloma deluje tudi v slabših vremenskih pogojih. Optični sistem namreč lahko v megli ter ob močnem dežju, sneženju in ledu, ko se cesta blešči ali pa črt ne zaznava, ker so preprosto zakrite, odpove, radarski sistem pa je veliko bolj zanesljiv in ga lahko ovira le sneg, ki se pozimi nabere na površini nad njim, vendar tudi to ni nujno. Radar sicer deluje aktivno, saj oddaja radijske valove in zaznava njihov odboj od ovir pred avtomobilom, optični pa je seveda pasiven in odvisen od tistega, kar kamera vidi.
Pomoč vozniku, ne avtonomna vožnja
A opozoriti moramo, da renault clio ni avtomobil, ki bi obvladal samostojno vožnjo, ampak so sistemi namenjeni le varnosti in pomoči vozniku. Žefran pravi, da je pomembno, da voznik tudi če ima občutek, da bi na avtocesti lahko to storil, volanskega obroča ne spusti z rok. Volanski obroč je zato opremljen s tipali, ki zaznajo, če ga voznik res drži v rokah.
Da sistem deluje, potem, ko ga vključimo s stikalom na armaturni plošči desno od volanskega obroča, na prvi pogled ugotovimo po veliki sivi animaciji avtomobila na voznem pasu, ki se pokaže na armaturni plošči. Pokaže se tudi sporočilo »Lane Keeping Activated«, samodejno pa se vključi tudi funkcija opozarjanja na nevarnost skrenitve z voznega pasu. Sistem je sicer operativen med hitrostmi 70 in 180 kilometrov na uro, ko se simbol na armaturni plošči obarva v belo, posreduje pa, ko avtomobil prevozi črto ali pa se približa robu voznega pasu ne da bi voznik spremembo smeri naznanil s smernikom.
Samodejni popravek smeri
V tem primeru krmilni sistem samodejno popravi smer vožnje, črta na problematični strani ikone pa se pobarva oranžno. Če korekcija smeri ne zadostuje, se črta na simbolu obarva v rdečo, voznik pa je na nevarnost opozorjen z rahlim tresenjem volanskega obroča. In če se voznik ne odzove na alarm? V tem primeru se na armaturni plošči pokaže dodatno opozorilo, ki ga pospremita še sporočilo »z rokami primite volanski obroč« in zvočno opozorilo, ki se izključi šele, ko se voznik odzove nanj. Voznik lahko sicer samodejno korekcijo smeri vožnje kadarkoli prekine z zasukom volanskega obroča.
Renaultov sistem torej ne omogoča avtonomne vožnje, vendar pa s svojo pomočjo vozniku precej zmanjša stres zaradi vožnje. Ne le zato, ker budno pazi na dogajanje na cesti in vozniku pomaga tudi s krmiljenjem avtomobila, ampak tudi zato, ker predvsem na avtocesti nudi umirjeno in malce brezskrbnejšo izkušnjo vožnje, kar navsezadnje tudi dobro vpliva na počutje voznika in njegovih sopotnikov, saj je ozračje v kabini lahko bolj sproščeno.
Clio je bil ob svojem prihodu tudi prvi renault, ki so ga opremili s sistemom easy park assist, ki ga lahko samodejno zapelje na vse vrste parkirnih mest, po zaslugi kamere z vodnim kotom 360 stopinj, pa voznik nima več opravičila, da ni videl ovire, v katero se je zaletel. Sprednja kamera zaznava tudi prometne znake in voznika opozarja na omejitve hitrosti. Za večjo varnost navsezadnje poskrbi tudi zaznavanje objektov v mrtvem kotu, prav tako pa tudi sistem, ki prepreči ali pa vsaj omili posledice trka s pešcem ali katerim drugim ranljivim udeleženem prometa.