V Sloveniji je uradno na prodaj električni renault, ki z odbito subvencijo stane dobrih 11 tisočakov in lahko nosi tudi ime I feel Slovenia.
Renault nam je ob koncu leta predstavil svoje zadnje letošnje novosti. Vse prihajajo iz proizvodnje tovarne Revoz iz Novega mesta. Pravzaprav gre za stare znance, ki pa imajo globlji pomen za Slovenijo in avtomobilsko industrijo pri nas.
Clio in twingo sta na voljo v posebnih različicah za slovenski trg I feel Slovenia, twingo pa je po novem tudi električen in predstavlja cenovni vstop v elektrificirano Renaultovo modelno paleto.
Morda ste bo kdo zmrdoval nad velikostjo baterije in dosegom, a so pri Renaultu postregli z odgovorom, da je twingo electric namenjen za zeleno urbanizacijo, torej vožnjo po mestnih središčih, v primeru Slovenije pa tudi za primestne uporabnike. Torej tudi glede na velikost za številne drugi avto pri hiši.
Pri Renaultu so prepričani, da glede na povprečnega mestnega voznika v Evropi, ki naredi na dan v povprečju 30 kilometrov poti, ustreza polen akumulator s kapaciteto 22 kWh tudi za tedenske potrebe vožnje po mestu. V Revozu imajo že štiri leta izkušenj z izdelovanjem električnih avtomobilov, saj v Novem mestu izdelujejo tudi električnega smart forfourja, ki pa ima v primerjavi s twingom manjšo baterijo (17,6 kWh) in krajši doseg. Baterije za twinga sicer sestavljajo v novem obratu znotraj Revozove tovarne.
Da je električen pogon za takšne avte prav zato izredno smiseln naj bi v praksi dokazale tudi odlične maneverske lastnosti. Namesto bencinskega motorja je v avtu vgrajen elektromotor s 60 kW (82 KM), ki je različica tistega iz večjega modela zoe. Motor s 160 Nm navora poganja zadnji par koles, mestnih 50 km/h pa avto doseže v štirih sekundah, najvišja hitrost je omejena na 135 km/h, kar pomeni, da je uporaben tudi na avtocesti.
Pri hitrosti, nižji od 30 km/h, avto spušča od sebe poseben zvok, ki je namenjen opozarjanju pešcev in kolesarjev. Z energijo se motor napaja iz 22 kWh baterije, ki se lahko polni tudi na polnilnicah pri izmeničnem toku in pri moči do 22 kW. Prav to vidijo pri Renaultu ključno prednost pred konkurenco na trgu, saj večina javnih polnilnic ponuja polnjenje do 22 kW. Pol ure priklopa na takšni polnilnici je dovolj, da ima električni twingo radij podaljšan za novih 80 kilometrov. Renault sicer izpostavlja, da se twingo electric lahko polni do štirikrat hitreje od nekaterih konkurentov.
Twingo, tako bencinski, kot twingo electric ter clio so po novem na voljo v izvedenki I feel Slovenia ekskluzivno namenjeni slovenskemu trgu. Prinašajo zunanje posebnosti, kot so barva, okrasne nalepke, posebna platišča, tudi v kabini so posebne prevleke in predvsem bogata oprema za varnost in udobje. Bencinski twingo SCe 65 I feel Slovenia je kupcem dosegljiv za 12.590 evrov, njegova električna različica twingo electric I feel Slovenia stane 15.090 evrov. "Slovenski clio" bo na voljo z dvema bencinskima motorjema: Tce 90 in pa TCe 100 LPG, ki ponuja možnost vožnje na avtoplin. Z upoštevanjem rednega popusta je kupcem clio I feel Slovenia TCe 90 na voljo z 15.550 evrov (14.950 € z RCI financiranjem), z motorjem TCe 100 LPG pa za 16.350 evrov (15.750 € z RCI financiranjem).
Doseg z enim polnjenjem po novem ciklu WLTP je 180 kilometrov, kar bi moralo po izračunih Renaulta zadoščati za cel teden vožnje tipičnega uporabnika brez priklopa na kabel. Z uporabo programa eco pa je mogoče doseg podaljšati na 220 kilometrov.
Kje so razlike z bencinarjem? Na zunaj se električni twingo razlikuje od bencinske različice po nekaj specifičnih detajlih v obliki modrih obrob in dodane oznake na zadnjem delu. V notranjosti je ohranil identično prostornost vključno z 231 litrskim prtljažnikom.
Nekaj posebnih detajlov je tudi znotraj, med drugim pa ima sedempalčni barvni zaslon, ki izkorišča vse zadnje lastnosti in zmožnosti Renaultove multimedije. Prestavna ročica je namenjena izbiri enega od programov vožnje, dodan je program "B" za maksimalno rekuperacijo zavorne energije.
Baterija ima maso 165 kilogramov in je pod prednjimi sedeži. Polnilec je prilagodljiv na eno- ali trifazni tok. Pri 2,3 kW na domačem vtikaču je baterija povsem napolnjena po 13,5 urah, na klasični enofazni domači polnilnici (3,7 kW/16A) pa v osmih urah. Trifazna polnilnica polnilni čas razpolovi. Seveda twinga electric izdelujejo ekskluzivno v Revozu v Novem mestu. Že prihodnje leto bo tretjino vse proizvodnje v Revozu predstavljal prav električni twingo.
Samozavest pri Renaultu črpajo tudi zaradi cene. Osnovni twingo electric stane 19.990 evrov, pri Renaultu pa omogočijo 2.500 evrov popusta, subvencija eko sklada za 100-odstotno električna vozila v Sloveniji je 6.000 evrov. Električnega twinga lahko torej dobite ta 11.450 evrov, kar je okoli 1.500 evrov več od bencinske različice.
Kakšen tip akumulatorja je “polen”? Pa še to: renault ima sistem najema baterije. A je cena 11k€ za komplet ali samo avto, potem pa sledi še mesečni strošek najema baterije? Ta hudo pomembni podatek manjka!!!
Al pa ce ga kar na ene 2 podaljska vklopim v strom pa se vozim z njim tolk dalec kokr je kabla
Polen akumulator ?!?!???