Trg prestižnih kupejev, katerih glavni predstavnik je bržkone mercedes-benz S kupe, pri nas sicer ni ravno velik, a svojo priložnost na njem odslej išče tudi japonski premijski proizvajalec Lexus z modelom LC. Ob tem stavi na vozniško izkušnjo, prestižno notranjost, zmogljiv pogon in zunanjo podobo.
Dizajn z nizko in široko silhueto k tlom potisnjenega avtomobila je osupljiv. To je avto, ki ga opazite povsod in opazijo ga vsi. Vem, da je pogled na dizajn zelo oseben, a le poglejte ga, poglejte fotografije, ki jih je naredil naš fotograf. V živo je še atraktivnejši. Za njim so se na razdalji 100 metrov obrnili nuna, 10-letni otrok, poslovnež in seveda dekleta, veliko deklet- vseh starosti. LC je z dvema besedama - unikaten kupe.
LC je prav gotovo najbolj dinamični Lexusov avto po spodnjice parajočemu modelu LFA. Predstavljen je bil kot znanilec precej bolj atraktivnih modelov, ki jih japonska premium znamka v lastništvu Toyote kaže v zadnjih dveh letih in za katere imajo močno podporo v vrhovnem šefu Toyote Aikidu Toyodi. LC, smo vozili hibridno različico 500h, je narejen na osnovi markantnega koncepta LF-LC, postavljen pa je na novo platformo za vozila z vgrajenim motorjem spredaj in pogonom na zadnji par koles in je še bolje prilagojena za vodljivost in udobje, ki ga zahtevajo premijski avtomobili.
Tudi notranjost navduši. Zdi se sodobna, izvirna, zelo kakovostna, z nobenim detajlom ne spominja na Toyotine modele. Notranjost je tipično za znamko zelo visokega standarda glede kakovosti, vidno pa se navdihuje od že omenjenega superšportnika LFA. Posebnost lexusa LC je tudi, da je predvsem znotraj v veliki meri izdelan ročno, saj vsakega izdela poseben mojster z dolgoletnimi izkušnjami - takumi. To se opazi na vsakem detajlu, ob vsakem dotiku usnja in drugih prestižnih materialov. Med drugim so stopalke iz magnezija …
Akio Toyoda je ob premieri LC 500 dejal, da je osebno zanj to zelo pomemben avtomobil, saj je v njem utelešena ideja, ki jo je z vodstvom Lexusa dorekel pred leti, in sicer da bodo njihovi avtomobili upodabljali veliko več strasti in posebnosti znotraj razreda premium vozil. Glede na odzive med testom in tudi drugačnostjo s prestižnimi avtomobili drugih znamk jim je to uspelo.
Medosna razdalja nizko k tlom potisnjenega kupeja je zajetnih 2,87 metra (za primerjavo mercedes-benz S coupe ima medosje dolgo 2,9 metra). Vanj so umestili štiri sedeže, dva razkošna spredaj in dva zadaj, a na njih je res malo prostora za noge. Bolj sta namenjena prevozu otrok. Prijatelj, ki je sedel zadaj, ker je bil sprednji sedež že zaseden, je ob mirno vožnji čez ležečo oviro dvakrat z glavo udaril v položno zadnje steklo vozila.
LC 500 ima izredno trdno karoserijo, celo bolj od LFA, ki se diči s školjko iz karbonskih vlaken. To so pri LC 500 dosegli z mešanico lahkih, a ultratrdnih jekel, poleg tega znaten del sestavnih delov podvozja sestavlja aluminij, medtem ko so streha, deli vrat in prtljažna vrata iz ogljikovih vlaken. Razporeditev mase je tako pri skoraj idealnem razmerju 52:48. Avto je postavljen na 21-palčna kolesa!
Lexus, ki je v ZDA zaslovel po največjem prestižu, udobju, želi zdaj prepričati tudi z dinamiko. Z velikim kupejem naj bi nemcem pognal spoštovanje v kosti. Avto je na voljo v dveh pogonskih različicah, ki jih pri imenu loči le črka "h", a sta si med seboj zelo različni. LC 500 poganja 5,0-litrski atmosferski V8 motor z novim 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom z neposrednim prestavljanjem, ki zmore 351 kW (477 KM). Sprint od 0 do do 100 km/h opravi v 4,7 sekunde, a je zaradi davka na luksuz cena toliko večja, da pri Lexusu vse konje stavijo na hibridno različico LC 500h s 3,5-litrskim atmosferskim V6 motorjem in naprednim elektromotorjem, ki predstavlja naslednji rod hibridne tehnologije, saj gre za prvi model, ki se ponaša z Lexusovim večstopenjskim hibridnim sistemom. Pogonski sklop ima 264 kW (359 KM) moči.
Morda je za vozilo z visoko zmogljivostjo nenavadno, celo čudno, da je hibrid. Toda to je Lexus, ki mu novi večstopenjski hibridni sistem daje več navora in uporabne moči. Gre za inovativno tehnologijo, ki spreminja zmogljivost in uporabnost hibridnega pogona. Sistem v praksi prinaša številne prednosti v smislu izboljšane odzivnosti dušilke, hitre vožnje ob manjšem številu vrtljajev motorja in zmožnosti hitrejše vožnje ob izklopljenem bencinskem motorju – brez goriva le na elektriko nam je uspelo jadrali do hitrosti 140 km/h.
3,5-litrski bencinski motor V6 Dual VVT-i in dva elektromotorja (energija je shranjena v novi litij-ionski bateriji, ki je manjša in lažja od preteklih), sodelujeta z zelo posebno štiristopenjsko prestavno napravo. Ponuja zelo neposredna odzivnost na stopnjo pritiska stopalke za plin. To smo najprej opazili pri speljevanju z mesta. Čeprav sistem vključuje štiristopenjsko prestavljanje, je občutek med vožnjo enak kot pri 10-stopenjskem menjalniku, s katerim je npr. opremljeno vozilo LS 500 s 3,5-litrskim dvojnim turbo bencinskim motorjem V6. Pri pospeševanju je občutek linearen, neposreden in neprekinjen. Prav tega, kako bo prestavljal menjalnik, me je bilo najbolj strah, a je bil strah neupravičen, sem bil pa malo razočaran nad zvokom, ki prihaja iz zvočnikov in deluje zelo umetno. Pogrešal sem pokanje in gromke zvoke iz izpušnega sistema in tudi motorja, ki bi jih bil deležen s 5,0-litrskim atmosferskim V8 motorjem.
Ampak, ni vse v motorju, ki je odličen, saj je pospešek v petih sekundah navduhiujoč tako za voznika, še bolj za potnike. Krmiljenje je zelo neposredno (2,6 zasuka volana), vozniku omogoča izjemno vodljivost. In to kljub temu, da ne gre za lahek avtomobil, saj tehta več kot dve toni. Kljub temu, da gre za vozilo s pogonom na zadnji kolesi, ponuja veliko oprijema. Ob dinamičnem vzpenjanju po dolgi ovinkasti asfaltirani cesti prav nikoli nisem imel slabega občutka, da bi zadek zdrsnil s ceste. Kljub veliki moči je avtomobil torej zelo vodljiv in enostaven za vožnjo. V varčnem načinu je elektronika delovala le redko, temu primerna je bila tudi poraba – od petih pa do 12 litrov na 100 kilometrov.
Cena je primerna prestižu, ekskluzivnosti in moči motorja. Začne se pri 118 tisoč evrih, od tu naprej pa je vse odvisno od vaših dodatnih želja ...