Pri BMW-ju pravijo, da v bližji prihodnosti pričakujejo 30-odstotno last elektrificiranih vozil na leto, kar v praksi pomeni, da bodo letos predvidoma po vsem svetu prodali dober milijon elektrificiranih avtomobilov, do leta 2030 pa naj bi jih bilo že sedem milijonov. V naslednjih dveh letih so bo njihova ponudba elektrificiranih vozil povečala na 25 modelov, pomembno vlogo pa bo pri tem gotovo igral tudi priključno hibridni predstavnik serije 3, ozirom pripadniki, saj se bo sedanji različici 330e kmalu pridružil še šibkejši priključni hibrid 320e.
BMW 330e je sicer prvič na voljo tudi kot karavanski 330e touring in tudi z možnostjo štirikolesnega pogona. In takšen je bil tudi BMW 330e xDrive touring, ki smo ga nekaj časa vozili tudi v naši redakciji.
Kot izdaja njegovo ime, se pod motornim pokrovom skriva zmogljivi priključno hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljata 2-litrski turbobencinski štirivaljnik v vlogi glavnega pogonskega agregata in 83-kilovatni elektromotor, ki je vgrajen neposredno v osemstopenjski samodejni menjalnik in lahko pogonske dolžnosti dobrih 40 kilometrov opravlja tudi povsem samostojno. Avtomobil morda v 'električni' izvedbi ni tako isker, kot tedaj, ko se na kolesa prenaša vseh 215 kilovatov (oziroma 292 'konjev') sistemske moči, a tam, kjer električni pogon potrebuje, torej predvsem v mestnem okolju, je tudi 113 'konjičev' povsem dovolj iskrih, da ste povsem suvereno kos zahtevam mestnih voženj.
Neposredno upravljanje
Temu je kos tudi baterija, ki s kapaciteto 12 kilovatnih ur teoretično zagotavlja dobrih petdeset kilometrov dosega. V praksi se izkaže, da je obljuba morda malce pretirana, dobrin štirideset kilometrov pa bo gotovo šlo. In elektriko lahko dejansko porabite tam, kje jo najbolj potrebujete, saj so pri BMW-ju poskrbeli za vrsto pripomočkov, ki vam pomagajo pri upravljanju električne energije.
Ker zelenih con v naših mestih še nimamo, ta funkcija pri nas sicer ne bo uporabna, ampak v infozabavnem sistemu lahko nastavite funkcijo, ki vam bo omogočila hranjenje elektrike za zelene cone in samodejni vklop na električni pogon, ko vstopite vanje, adaptivni način hibridni vožnje pa vam v povezavi s satelitsko navigacijo pomaga k čim bolj optimalnemu načinu vožnje.
Upravljanje je lahko tudi zelo neposredno, saj so za preklop med načini delovanja dovolj le stikala ob ročici menjalnika, ki je povsem enaka, kot v vseh drugih trojkah. Seveda sta tam tudi stikali za športni način, v katerem avtomobil optimalno in zelo športno izkoristi vseh skoraj 300 'konjev', prav tako pa tudi stikalo za električni način, ki avto spremeni v električnega. A kljub temu bo verjetno največkrat v uporabi hibridni način, v katerem sistem moči motorjev samodejno usmerja tako kot je najbolj prav.
Med vožnjo sicer hitro opazite, da je sistem zelo naklonjen uporabi elektromotorja in ga vključi (ter seveda ugasne motor na notranje zgorevanje), kadar je to le mogoče, tudi če je v bateriji zgolj malo elektrike, a če želite nekaj elektrike privarčevati za pozneje, je ob ročici menjalnika tudi bližnjica, stikalo z narisano baterijo, ki poskrbi, da se raven elektrike ohranja na enaki ravni.
Mala elektrarna na kolesih
Ali pa se celo povečuje. Pogonski sklop BMW-ja 330e – v vseh različicah – ima namreč tudi precejšnjo sposobnost rekuperacije zavorne energije in odvečne energije motorja na notranje zgorevanje, ki je je ob dejstvu, da gre za precej močan agregat, kar precej. Težko bi sicer rekel, koliko elektrike lahko na ta način pridobite, a gotovo je, da če se boste iz Ljubljane odpeljali s prazno baterijo, se boste v mestno območje Maribora gotovo zapeljali s polno zalogo elektrike.
Seveda pa hibridni avtomobil ni namenjen vožnji s polnjenjem baterije po avtocesti, saj lahko v tem primeru poraba goriva krepko narase v okolico desetih litrov, ampak predvsem vožnjam z velikim deležem električnega pogona v mestnem in primestnem okolju, kjer se lahko zgodi, da boste avtomobil uporabljali predvsem kot električno vozilo. Ker gre za priključni hibrid, polnjenje baterije poteka z močmi »le« do 3,6 kilovata, kar pa je vendarle dovolj, da baterijo popolnoma napolnite prej kot v treh urah. In tudi, če avtomobil zvečer priklopite na navadno šuko vtičnico, bo energije zjutraj dovolj za celodnevno rabo. In v primeru take uporabe avtomobila bo tudi poraba bencina blizu uradnima dvema litroma ali celo manjša.
Takšen kot njegovi bratje
Ko gre za samo vožnjo, se BMW 330e xDrive touring, seveda tedaj, ko dela v hibridnem ali športnem načinu, bolj ali manj obnaša kot drugi BMW-ji serije 3, kar pomeni, da gre za precej športni karavan z odlično lego na cesti in več kot solidnimi voznimi lastnostmi. Odličnih voznih lastnosti sicer ne izgubi niti v električnem načinu, saj se moč elektromotorja na kolesa posreduje na enak način preko menjalnika in z mehanskimi prenosi.
Po drugih BMW-jih je seveda povzel tudi uporabniški vmesnik, ki se je doslej izkazal za zelo intuitivnega in takšnega, ki sicer vozniku zagotavlja vse potrebne informacije in lahek dostop do njih, k čemu pripomore tudi regulator na sredinski konzoli. Zasloni so sicer malce manjši kot pri večini tekmecev, a to ni nič narobe, saj se kaže predvsem kot voznikov avtomobil, ki poskrbi predvsem za solidno komunikacijo med voznikom, avtomobilom in njegovimi sklopi ter podlago, po kateri vozi.
BMW serije 3 je tudi v karavanski različici z novo generacijo precej zrasel, kar se odraža predvsem na zadnji klopi, kjer se potniki ne bodo več pritoževali, da jim manjka prostora za noge. Prtljažnik je zaradi baterije pod njim sicer s 410 osnovnimi litri za dobrih 90 litrov manjši kot v drugih karavanih serije 3, vendar pa v nasprotju z nekaterimi drugimi hibridnimi karavani svojega razreda v prtljažniku nima izrazite grbe, ampak po zlaganju zadnje klopi omogoči povsem ravno dno, pod katerim celo še ostane nekaj prostora za malenkosti.
BMW 330e xDrive touring je torej še naprej soliden športni karavan, ki je z večjo prostornostjo postal še resnejši kot doslej, vendar pa je ohranil tudi športnost, ki je vedno bila lastnost BMW-jevih karavane serije 3. To sicer nakazuje tudi z oblikovnimi potezami, ki ne skrivajo njegovega dinamičnega značaja, a kljub temu zagotovijo tudi dovolj resnosti, da se lahko z njim pripeljete v še tako poslovno resno okolje.
Podatki o vozilu (BMW 330e xDrive touring M sport)
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.998 ccm + električni
Največja moč: 215 kW (292 KM)
Največji navor: 420
Zmogljivosti: 225 km/h (140 km/h električno), 5,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Električni doseg: 48-57 km
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.709 x 1.827 x 1.442, medosna razdalja 2.851
Prtljažnik (v litrih): 410-1.420
Poraba: 2,2-1.9 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 48-35 g/km
Cena v evrih: 83.235
imam vprašanje, v članku sta bila podana dva podatka prvi da se poraba hitro približa 10l/100km in drug da se lahko približa tovarniško podanih 2l/100km. pa me zanima, kje dejansko v resnici to je ? 2.1l/100km ali 9,9l/100km v poprečju.… ...prikaži večju. in še eno vprašanje imam , če smo se naučili vozit varčno, in s tem mislim varčno z starimi bencinskimi vozili, potem ima avto malo možnosti za rekuperacijo, če pa vozimo kot voznik formule 1,potem pa.. gas do daske in pa vrtinec v tanku, in kaj imamo ?