Avto > Testi
5240 ogledov

Preizkusili smo BMW, o katerem se je toliko govorilo

BMW M440i
1/25
Andrej Leban
V trenutnem iskanju novega smisla pri vozilih je nova serija 4 predvsem vrhunski vozniški avto. Šele nato se lahko pogovarjamo o njegovih velikih ledvicah, nepraktičnosti in vse bolj tudi smiselnosti.

Opravimo kar takoj s tem zloglasnim gobcem. Okusi so seveda različni, a meni nos štirice z ogromnima ledvicama ni grd. Nasprotno, takole v živo in z vseh strani veliki odprtini (ki to sploh nujno nista, saj v ozadju deluje sistem prilagodljivih loput), izvrstno in predvsem originalno poudarjata napadalni videz avta. Opazujte še ozke žaromete (pri testniku laserski), detajlne prehode linij v dolg motorni pokrov, nizko kupejevsko streho kabine in prehod v podaljšan zadek, zašpičen s spojlerjem in OLED lučmi. Štirica je originalen in lep športni avto. S paketom M še toliko bolj.

BMW M440i | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
BMW M440i | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Ker je bližnji sorodnik serije 3, sta si avta z notranjo ureditvijo zelo podobna, vsaj dokler sedite na prednjih sedežih. Enak videz armature in gumbov. Predvsem na slednje sem med vožnjo velikokrat pomislil. Osebno mi je bila pri uravnavanju klime ljubša kombinacija z vrtljivimi gumbi iz prejšnje generacije, a po drugi strani sem glede na splošno "manijo" konkurentov, ki čisto vse selijo na zaslone, lahko vesel, da so BMW-ju gumbi še vedno všeč.

V testnem avtu z vrhunsko oznako M440i je bilo vse skupaj še bolj športno začinjeno, z nizkimi usnjenimi sedeži z veliko oprijema, svetlečimi oblogami in veliko šivi. Pika na i je dodelana ambientalna razsvetljava, ki je lahko "samo" to, ali pa LED črta prek vrat zažari rdeče in tako služi kot opozorilnik na nevarnost. Recimo ko vrata niso zaprta.

BMW M440i | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
BMW M440i | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Glede na zunanje mere nova serija 4 pokriva tudi staro serijo 6. Čeprav je dvovratni kupe kar šest centimetrov daljši od limuzinske trojke in kar deset centimetrov daljši od prejšnje serije 4, pa prostora za potnike ni na pretek. Že vstopanje v manj kot 1,4 metra visok avto terja gimnastični zasuk, električno gnanega sedeža pa ne gre siliti v najvišjo lego, ker bo integriran naslon že prej skušal dvigniti strop. Kaj šele glava.

Za dostop v drugo vrsto se prednji sedež samodejno odmakne. Zadaj sta le dva sedeža, kar ni sporno. Bogata sta z bočnim oprijemom, a kaj več kot za demo vožnjo s "frendom" in njegovo "bejbo" nista namenjena, ker je prostora za noge malo, za glavo pa zaradi nizke strehe še manj. Če bo šla klapa skupaj na morje, bo moralo biti postankov za oddih veliko. Prtljažnik za nizkimi električno gnanimi zadnjimi vrati je razmeroma velik za vsakdanjo rabo ali pot s kovčki - v dvoje.

V seriji 4 gosto omrežje najrazličnejših informacij poganja sedma generacija iDrive sistema. Kljub raznolikim možnostim prikaza sta sestava in premikanje po menijih logična in prek konzole med sedežema nezapletena. Ne gre pa povsem brez hroščev, tako je brezžična povezava med iphonom in CarPlayem med vožnjo večkrat odpovedala. Kabel torej še ni čisto za v smeti.

BMW M440i | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

M440i je čisto zadnja stopnica pod M4. Pravzaprav imata oba številne skupne športno-tehnične rešitve, zato tudi tista velika črka v imenu. Pod pokrovom je prav tako trilitrski šestvaljnik, ki mu do polne sistemske moči 275 kW (374 KM) pomaga mikrohibridni sistem. Veselje ga je poslušati, kako mirno prede in brez posebnega naprezanja ter gladko potiska avto skozi podeželske ovinke. Pa tudi kako zarjove, ko v režimu "sport" sprostimo vso elektroniko vbrizga in izpuh odpre skrivno loputo, skozi katero zadoni oktavo nižje. 

Upravljanje nove generacije štirice je stopnička naprej v iskanju prave zmesi med enostavnostjo vožnje z zmogljivo tehnologijo in angažmajem voznika. Ni naporen avto, če ga ne želiš napornega. Volan je neposreden, a po drug strani nima ravno dirkaškega občutka o dogajanju na kolesih, saj bi bilo to med vsakdanjimi potmi utrujajoče. Nekoliko je mogoče sicer nastavitve kompenzirati, a zdi se, kot da želi biti BMW 4 zadnje generacije tudi po zaslugi daljšega podvozja najprej prijeten potovalni grand tourer. Čeprav zna M prilagodljivo vzmetenje s kakšnim sunkom hitro spomniti, da je avto narejen še za vse kaj več.

In res, bolj ko drezaš vanj, več ti je pripravljen pokazati, bolj je pripravljen napojiti tvojo vozniško vedoželjnost. Zaradi trenutnih razmer v državi sicer avta ni bilo mogoče peljati na kakšen zaprti kos asfalta, a tudi hiter zimski sprehod čez lokalne ovinke je vlival zelo visoko stopnjo zaupanja v brezkompromisno lego tako nosu kot zadka, v hitro prilagajanje telesa na takšne in drugačne sile. Velika moč šestvaljnika je pri M440i speta s športnejšo različico steptronic osemstopenjskega menjalnika, ki omogoča res bliskovite prehode med prestavami z minimalnimi zakasnitvami.

Večkrat sem skušal nadzorovano spodnesti avto, pa je xDrive štirikolesni sistem nemudoma posredoval in ni dovolil najmanjšega presenečenja. Če bi se kaj takega loteval pri visokih hitrostih zaprte proge, bi se lahko zanašal tudi na serijsko športno zaporo zadnjega diferenciala, še eno posebnost, rezervirana za družino M. Tako kot serijske športne zavore, ki jim lahko zaupam, da jim tudi "track" dan ne bi prišel do živega. 

BMW M440i | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Ali je sploh treba kupiti zmogljivejši M4?

M440i  je pravi športni kupe, kot smo jih nekoč tako čislali. 4,5 sekunde pospeška do 100 km/h je bliskovito in na primer hitreje od zadnje kupejevske generacije M3 (E92). Avto se lahko pelje udobno, pa tudi zelo ostro, hkrati je šestvaljnik eden zadnjih poklonov tehnologiji, ki se ji ne glede na hibridne dodatke neizbežno iztekajo leta.

Bo dobre pol sekunde hitrejši M4 res toliko boljši, da bi upravičil še precej višjo ceno, ko pa že dobrih 71 tisoč osnove, kolikor zahteva zase M440i xDrive brez vseh doplačil, ni malo? Dvomim, vsaj v običajnem prometu verjetno M4 ne bo vreden visokega dodatka h ceni.

A ob vstopu v tretje desetletje novega tisočletja je dilem o šestvaljnem bencinskem bavarskem kupeju z dvoje vrati še veliko več. Najočitnejše postanejo, ko se z enakim pospeškom, kot ga premore novi M4, mimo pripelje precej cenejši električni tesla model 3. Takrat moramo zagrizeni "staroselci" dokončno priznati, da so se časi v zadnjih letih zelo spremenili, žarometi pa preusmerili drugam.

BMW M440i | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Podatki o vozilu (BMW M440i xDrive)

Motor: 2.998 cm3, bencinski, šestvaljni
Moč: 275 kW (374 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 500 Nm pri 1.900 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.770 × 1.852 × 1.393, medosna razdalja 2.851      
Prtljažnik (v litrih): 440  
Poraba na testu: 9,7 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 170-186 g/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 71.451, testni 89.578 evrov
Konkurenta: audi S5 quattro, mercedes-AMG C 43 4MATIC coupe

PLUSI: videz, motor, podvozje, udobje, tehnologija.

MINUSI: prostor zadaj.

Komentarjev 5
  • TistoPravo 23:45 02.februar 2021.

    Spredej je kot maserati..,sm ni :)

  • alenka8 21:01 02.februar 2021.

    Trivaljni šestvaljnik? Kakšen motor pa je to, ne spoznam se ravno...

  • miha.z 19:11 02.februar 2021.

    Spredaj pa za bruhat jao kam gre moda.