Renault twingo v trenutni generaciji gotovo ni več novi avtomobil, saj je bil medgeneracijske osvežitve deležen že pred dobrima dvema letoma.
Vendar se zdi, da v tem času z oblikovnimi značilnostmi, ki mu jih je ukrojil tedanji Renaultov oblikovalec Csaba Wittinger, ni izgubil svežine in privlačnosti. Gotovo se za njim ozre vsak, ki trenutno kupuje takšne vrste avtomobil. A zgolj oblika ni več edini faktor za odločitev, saj je z lanskim letom na ceste zapeljala celo povsem nova različica. Renault twingo je namreč pred iztekom modelnega življenja dobil pomembno novost: električni pogon.
Renaultova odločitev, da twinga elektrificira šele zdaj, je nekoliko nerazumljiva, saj je njegov nemški bratranec smart forfour bil z električnim pogonom na voljo že takoj ob predstavitvi trenutne generacije, po zadnji osvežitvi pa ga z bencinskim motorjem sploh ni več mogoče kupiti. A lahko rečemo: bolje pozno kot nikoli. In za električnega twinga to gotovo velja.
Čeprav si osnovno tehniko deli s smartom forfourjem, prav tako pa tudi osnovne gabarite, ki jih je Wittinger posrečeno skril pod Renaultove oblikovne posebnosti, to ne velja za njegov električni pogon. Pri Renaultu so se namreč odločili za lastnega. Tako kot pri bencinskem twingu zadnja kolesa poganja zadaj vgrajeni motor, ki pa v tem primeru seveda ni bencinski trivaljnik, kot v konvencionalnih twingih, ampak sinhroni elektromotor z rotorskim navitjem, kot tehnično razlagajo pri Renaultu.
Podatki, ki varajo
Za uporabnika bo gotovo bolj pomemben podatek, da elektromotor proizvede moč natanko 60 kilovatov (oziroma 81 'konj'), ki je na voljo od 3.590 pa vse do 11.450 vrtljajev na minuto, še bolj pomemben pa je podatek o tem, da navor 160 njutonmetrov razvija že pri 500 vrtljajih in ga obdrži do 3.590 vrtljajev na minuto.
Tako motorizirani twingo požene do (elektronsko omejene) največje hitrosti 135 kilometrov na uro, do sto kilometrov na uro pa pospeši v 12,6 sekunde. Se vam zdi to počasi? V velikem avtomobilu nad takšnimi pospeški gotovo ne bi bili navdušeni, v malčku, kakršen je električni twingo, pa pospeške čutite zelo silovito in neposredno in hitro imate občutek, da se veliko dogaja. In gotovo se vam ne bo zgodilo, da bi v križišču speljali zadnji, vsaj ne po krivdi avtomobila in njegovega pogona.
Takšen twingo je namreč najbolj živahen twingo sploh, saj najmočnejši turbobencinski do sto kilometrov na uro potrebuje pet desetink sekunde več (če ne upoštevamo twinga GT, ki je posebna zgodba). Morda je občutek dinamike močnejši tudi zato, ker zvoka motorja skoraj ne slišite, polni navor pa je na voljo veliko prej, kot v bencinskem twingu.
Kot avtomobil s sredinskim motorjem
Sama vožnja je zelo prijetno doživetje, saj se podvozje obnaša zelo nevtralno in vozniku dovoli zelo hitre prehode skozi ovinke brez kakšnih presenečenj med prenašanjem moči. Bolj kot avtomobil z motorjem v zadku se namreč električni twingo obnaša kot avtomobil z zadaj sredinsko vgrajenim motorjem. K temu gotovo pripomore baterija, ki je vgrajena pod sedeže in težišče avtomobila zaradi svoje razmeroma velike mase po eni strani zniža, po drugi pa tudi prenese naprej.
Baterija v twingu je za skoraj pet kilovatnih ur večja kot denimo v smartu in razpolaga s kapaciteto 22,3 kilovatne ure. Pri Renaultu pravijo, da če upoštevate kombinirani ciklus s 57 odstotki mestne vožnje, 25 odstotki regionalnih cest in 18 odstotki avtocest, kapaciteta zadostuje za 180 kilometrov vožnje, v mestu pa naj bi bilo dosega celo za 250 kilometrov. Realnost seveda nima vedno veliko skupnega s teoretičnimi meritvami in izračuni in dosega je bilo na testu vedno manj. V najboljši meri tam okrog 150 kilometrov, kot se je v času deževne pomladi pokazalo na testu.
Morda se bo komu takšen doseg zdel pomanjkljivost električnega twinga, a je pri tem treba upoštevati več »olajševalnih okoliščin«. Twingo je seveda mestni avtomobil in v mestu z veliko zaviranja in torej tudi rekuperacije kinetične energije elektrike gotovo ne bo kar tako zmanjkalo. Twingo je tudi zelo majhen avtomobil in v takšnega večja električna baterija z vso potrebno podporno tehniko seveda ne bi šla. Poleg tega pa je zadnja generacija twinga na ceste zapeljala »davnega« leta 2014, ko smo o baterijah s takšno kapaciteto in električnih avtomobilih s takšnim dosegom še govorili z občudovanjem. Dojemanje električnih avtomobilov se pač hitro spreminja.
22-kilovatno polnjenje
Mestni rabi je prilagojeno tudi polnjenje. Ko boste doma in ga boste polnili na navadni hišni polnilnici, bo to trajalo dobrih 13 ur, torej celo noč in še nekaj popoldneva in jutra. Če si priskrbite 3,7 kilovatno polnilnico, bo za polnjenje potreben le en standardni delovnik, na 7,4-kilovatni pa le pol tega. Polna baterija pa bo gotovo zadostovala za več kot zgolj dan pohajkovanja po mestu, torej za sprotno polnjenje večinoma sploh ni potrebno toliko časa, kot ga je predvidenega za polno baterijo.
Da pa se lahko s twingom odpravite tudi kam dlje znotraj meja naše domovine ali tudi izven nje, pa so pri Renaultu poskrbeli z možnostjo hitrega polnjenja z močjo vse do 22 kilovatov, ko bo baterija polna v dobri uri. Tako brezskrbno kot z bencinskim twingom sicer ne bo šlo, a možnost obstaja.
Sam sem se s twingom iz Ljubljane denimo odpeljal do našega najvišjega cestnega prelaza Vršiča in seveda preskusil, kaj to pomeni. Tja in nazaj sem prišel in vožnja je bila zelo zabavna, saj se twingo ceste »drži kot priliman«, a za dosego cilja in vrnitev nazaj sta bila potrebna dva postanka, eden s sprehodom ob obali Blejskega jezera, drugi pa na bencinski črpalki pri Radovljici. Morda bi z nekaj zaupanja v dobro karmo brez dodatnega polnjenja lahko šlo še dlje, vendar si ob trenutni infrastrukturi in možnosti, da je polnilnica zasedena, tega pač ne bi dovolil.
Vintage upravljanje
Kar se tiče samega udobja in prostornosti, je twingo precej tak kot njegovi bencinski bratje. Kakšne hude prostornosti zato ne morete pričakovati, udobja pa je vsaj za sprednja potnika in zadaj za otroke povsem dovolj. Upoštevajte pa, da bo del že tako majhnega prtljažnika zasedel zajeten polnilni kabel, torej se bo treba morda omejiti tudi pri nakupih.
Tudi upravljanje je mestno premočrtno in na nek način »vintage«. Zanimiv je že vžig. Kljub temu, da gre za električni avtomobil, morate namreč ključ vtakniti v ključavnico in ga zasukate, da »daste kontakt«. Tudi izbirna ročica programa vožnje je zelo klasična in trda, kot da bi upravljali samodejni menjalnik, a tudi zelo natančna in z dobrim »feedbackom«.
Tudi prikaz električnega pogona je zelo preprost, saj so majhnemu monokromatskemu zaslonu znotraj merilnika hitrosti inženirji le dodali potrebne »električne« prikaze, med drugim tudi podobico baterije, ki s črticami analogno ponovi bolj natančni prikaz preostalih odstotkov baterije in kilometrov na dnu zaslončka.
In še nekaj. Kot v vseh električnih in hibridnih avtomobilih je programi D dodan program B, ki poskrbi za močnejšo rekuperacijo in polnjenje baterije, v kombinaciji z voznim načinom ECO pa skoraj omogoča vožnjo z enim pedalom. A le skoraj, saj tik pred tem, ko bi se avtomobil popolnoma ustavil, električna zavora nenadoma popusti in obvezno morate zavreti s pritiskom zavornega pedala.
Vendar tega električnemu twingu niti ne zamerite, saj je s svojim nekako starodobno-sodobno-futurističnim pristopom zelo simpatičen, vse skupaj pa odtehta tudi z zadovoljstvom v vožnji. Poleg tega pa je tudi cenovno razmeroma ugoden, kolikor je pač električni avtomobil danes cenovno ugoden sploh lahko.
renault twingo E-tech electric intens R80
Motor: električni
Največja moč: 60 kW (82 KM)
Največji navor: 160 Nm
Zmogljivosti: 135 km/h, 12,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.615 x 1.646 x 1.557, medosna razdalja 2.492
Prtljažnik (v litrih): 210
Poraba: 16,3 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km
Električni doseg (WLTP): 263 km
Čas polnjenja baterije: 13 h 30 min (10 A), 8 h (AC 3 kW), 4 h (AC 7,4 kW), 2 h 10 min (DC 11 kW), 63 min (DC 22 kW).
Cena v evrih: 23.840 (testni avtomobil s popusti: osnovna: 18.990)
Ceneje od 24 jurjev za twinga?!?!!! Kaj vam je vročina udarila v glavo?!?
Google plačuje dobro plačo od doma od 4500 do 6000 dolarjev na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko sem bil brezposeln v strašnem gospodarstvu. tukaj sem začel ..... >>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦