Prav gotovo je zelo močan kandidat, saj je Mini z njim predstavil svoj prvi pravi električni avtomobil. Kar se elektrifikacije tiče, ga je gotovo prehitel countryman, ki je bil že pred tem na voljo s priključno hibridnim pogonom, pa tudi mini E, ki je bil pred leti na voljo v majhni seriji. A ta dva zares ne štejeta. Mini cooper SE je zares prvi čisto pravi serijski električni mini.
In kot takšen veliko obljubi in še več prinese v voznikov vsakdan. Njegov elektromotor namreč razvije kar 135 kilovatov oziroma 184 'konjev', s katerimi je tretji najmočnejši mini za minijema JCW in cooperjem S, za katerim zaostaja le za šest »iskrih konjičev«. V primerjavi s cooperjem S ima elektromotor cooperja SE tudi 30 njutonmetrov manj navora, ki znaša še vedno več kot solidnih 270 njutonmetrov in je namesto pri 1.350 na voljo že pri 100 njutonmetrih.
Hiter, a brez hrupa
In to seveda za volanskim obročem čutite, saj mini cooper SE s svojimi 1.365 kilogrami, s čimer je predvsem zaradi baterije za dobrih 70 kilogramov težji od coopra S, opravi brez kakršnegakoli pomanjkanja moči. Navsezadnje je razmerje med maso in močjo ter navorom bolj v prid motorja kot pa mase karoserije in potnikov v njej. Pospeševanje do sto kilometrov na uro uradno traja 7,3 sekunde, a v majhnem avtomobilu imate ves čas občutek, da je bolj isker, še bolj pa je ta občutek prisoten pri sopotnikih.
In vse to mini cooper S zaradi elektromotorja opravi brez kakšnega posebnega hrupa. Nekateri bi ga zaradi tega lahko kar takoj odpisali, saj si avtomobilske športnosti skorajda ne znamo predstavljati brez mogočnega hrupa motorja, ki tu in tam tudi prijetno zapoklja skozi izpušno cev. A verjemite mi, športne občutke lahko mini cooper SE vzbudi tudi brez hrupne kulise.
In k temu gotovo pripomore tudi malce znižano težišče, ki ga s svojo maso in vgradnjo v obliki črke E pod sredinski greben in v območje zadnje preme povzroči baterija, električnemu pogonu pa je nekoliko prirejeno tudi podvozje. Električni mini se zato tudi v hitro voženih ovinkih obnaša dovolj nevtralno, da elektronika zares le redko poseže v dogajanje. S tem pač ni nič drugačen od bratov z motorji na notranje zgorevanje.
Mestni doseg
Baterija je takšna, kakršna je v tako majhnem avtomobilu, ki v bistvu niti ni bil razvit za električni pogon, sploh lahko: majhna. Njena kapaciteta znaša 32,6 kilovatne ure, kar je v skladu s ciklusom WLTP dovolj za tam do 270 kilometrov vožnje. Če se z veliko rekuperativnega zaviranja in v idealnih razmerah vozite po mestu in ne greste na avtocesto, bo to morda držalo, sicer pa se doseg bolj giblje tam okoli 150 kilometrov.
Sam sem naredil manjši testni krog v dolžini dobrih sto kilometrov. Baterijo sem do 80 odstotkov kapacitete napolnil na počivališču Barje ob ljubljanski obvoznici, potem pa sem se po avtocesti odpeljal do Vrhnike od tam pa po vrhniškem klancu v Logatec. Sledila je zmerno pogumna vožnja do Žirov in Gorenje vasi, potem pa čez slovito prizorišče gorsko hitrostnih dirk na Lučine in čez Horjul nazaj v Ljubljano. In na polnilni postaji na črpalki ob Tržaški cesti je bila baterija z dobrimi desetimi preostalimi odstotki spet zrela za polnjenje.
Velik doseg pač ni prava vrlina električnega minija in drugim avtomobilom to gotovo že veliko bolje uspeva, a glede na njegovo bolj mestno in primestno naravo to niti ni takšna težava. Polnjenje baterije na hitri polnilnici je namreč možno do moči 50 kilovatov, ko se do 80-odstotne kapacitete napolni v dobre pol ure. Na 11-kilovatni polnilnici sicer polnjenje traja polčetrto uro, na hišnem 7.4-kilovatnem priključku pa še dobro uro dlje. Če se pretežno vozite v službo in domov ter po nakupih, se računica z domačim polnjenjem prav dobro izide.
Takšen kot drugi miniji
Zunaj na električno naravo minija cooperja SE opozarja kar nekaj rumenih dodatkov na sivo črni barvni kombinaciji, se pravi, da se ga prepozna od daleč, znotraj pa je tudi električni mini bolj ali manj mini, le da je gumb za vključitev rumen, malce drugačna in uporabi električnega avtomobila pa sta prilagojeni tudi grafika in funkcionalnost osrednjega zaslona. Enako velja tudi za opremo, ki je v električnem miniju enako obsežna kot v vseh drugih.
Ko je bil mini cooper SE predstavljen, bi lahko rekli, da je bila zanj značilna tudi digitalna ploščica, ki za volanskim obročem nadomešča klasične merilnike in seveda prikazuje tudi elemente električnega pogona in režime vožnje, a vmes je Mini tablice namesto analognim merilnikom namenil vsem minijem, oziroma jih bo, ko bo prišlo do osvežitve. Osveženi countryman jo denimo že ima.
Pa tudi prostornost je povsem enaka kot v minijih z bencinskimi motorji, saj baterija v bistvu zavzame prostor, ki bi ga sicer posoda za gorivo. To sicer ne pomeni prav veliko prostornosti na zadnji klopi, saj je mini že v osnovi bolj ali manj namenjen vozniku in sovozniku, prav tako pa je razmeroma majhen tudi prtljažnik. Ampak to je pač lastnost minija.
Vožnja s pedalom plina
V sklopu stikal pod velikim sredinskim zaslonom je še eno, ki je značilno le za električnega minija. Gre za stikalo, ki ureja dve stopnji rekuperacije. V šibkejši se avtomobil obnaša kot vsak drugi, torej tedaj, ko voznik spusti pedal plina, »coasta« naprej, v močnejši pa je v kombinaciji z gospodarnim programom vožnje možna celo vožnja z enim pedalom, saj mini takoj, ko spustite pedal plina, začne zavirati. In ta v miniju zares deluje, zato lahko s predvidljivo vožnjo dosežete celo, da se bo na želenem mestu tudi popolnoma ustavil, ne da bi vam bilo treba pritisniti zavorni pedal.
BI si torej mini cooper SE lahko prislužil naslov najboljšega čmrlja leta? Atributi so očitni. Mini cooper SE je živahen, majhen avtomobil, ki s pogonskim sklopom ubira nova pota, hkrati pa tudi ni predrag, seveda gledano relativno. Odlično opremljeni testni avtomobil je stal 40.169 evrov, osnovna različica pa je na voljo za 33.400 evrov. Če vam uspe dobiti subvencijo eko sklada v višini 6000 evrov, ste že na 27.400 evrih. Novi bencinski mini cooper S pa stane 27.555 evrov, torej je premislek na mestu.
In če upoštevamo vse zgoraj namenjeno in dodamo še to, da med vožnjo motor namesto ropota oddaja skorajda prijetno brenčanje, je mini cooper SE gotovo blizu tega, da dobi naslov najboljšega čmrlja leta 2020.
Podatki o vozilu: mini cooper SE
Motor: električni
Največja moč: 135 kW (184 KM)
Največji navor: 270 Nm
Zmogljivosti: 150 km/h, 7,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.845 x 1.727 x 1.432, medosna razdalja 2.495
Prtljažnik (v litrih): 211–731
Poraba: 16,8–14,8 kWh/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 0 g/km
Čas polnjenja baterije: 4 h 20 min (AC 7,4 kW), 35 min (DC 50 kW do 80%).
Cena v evrih: 40.169 (34.169; osnovna različica: 33.400)
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, električni pogon, vozne lastnosti.
Minusi: Razmeroma kratek doseg.