"Je to novi golf ali stari," se pogosto sprašujemo, ko na ceste zapelje nova generacija pri nas tako oboževanega avtomobila. In podobno bi lahko trdili tudi za druge uveljavljenje nemške znamke, na primer, Audi ali BMW.
Seveda gre pri tem pogosto zato, da pač z obliko ne tvegajo, pa še sosed, ki ima pred garažo stari model golfa ni ljubosumen na drugega soseda, ko v nedeljo zjutraj skupaj z viledo iščeta še zadnjo kapljico vode, ki na laku vozila ne sme pustiti sledi.
Kot na loteriji
In potem imamo tudi Japonce, s samosvojo filozofijo in strategijo. Na test smo dobili novo, že deseto generacijo honde civic, ki je pravo nasprotje devete generacije. Tudi Hondina strategija je povsem nasprotna nemški. Lahko bi rekli, da se gredo predvsem z obliko neke vrste loterijo, saj so tovrstni avtomobili lahko nekomu všeč, drugemu pa celo tako grdi, da se vanj ne bi niti usedli. A pri Hondi se njihovi oblikovalci, vsaj sodeč po tem, kar smo videli v slovenski meki postavljanja z avtomobili, portoroški promenadi, kjer kar mrgoli komolcev, ki ob glasnem navijanju glasbe visijo skozi odprto stransko okno, niso zmotili. Oblika je vsekakor nevsakdanja in privlači poglede.
Spodrsljaja ni bilo
Pri civicu, ki je na cesti že 45 let, spodrsljaja ni bilo, kar potrdi že prijatelj, ko ga poberem pred hišo. "Kaj pa je to," izusti ob pogledu na nizko in nabito silhueto civica ter zanimiva temna lahka platišča. Vsekakor je bolj športen, a je hkrati tudi hkrati eleganten avtomobil. In uporaben. Skozi veliko in nizko k tlom usmerjeno odprtino prtljažnika smo spravili vse, kar štirje moški potrebujemo, da prebijemo podaljšan konec tedna v miru brez otrok in žena. 478 litrov je veliko več od povprečja prtljažnikov v tem razredu vozil, je pa prtljažnik oblikovan tudi tako, da zahteva zlaganje in ne metanje predmetov vanj.
In avto prav nič ne izdaja, da gre za t. i. baby turbo. V nosu se je namreč vrtel litrski turbo trivaljnik s tehnologijo prilagodljivega krmiljeni ventilov VTEC. "Koliko konjev pa ima tale avto," me vpraša prijatelj, ko naglo pospešim po ravnini, pri tem pa mi pri najboljšem možnem izkoristku moči pomaga eden najbolj natančnih ročnih šeststopenjskim menjalnikov v razredu cenovno dostopnih kombilimuzin, ki navduši predvsem s kratkimi in natančnimi prestavnimi razmerji. "95 kilovatov moči (129 KM) in za litrske motorje tudi precej navora, 200 Nm (na izbiro je tudi 1,5-litrski turbo štirivaljnik s 134 kilovatov moči oz. 182 KM in navorom 240 Nm)," mu odvrnem. In kar ni mogel verjeti, da je to veliko manj od njegove octavie z bistveno večjim motorjem s številčnejšo konjenico.
Všečen turbo mlinček
Avto, čeprav gre za trivaljnik, se z lahkoto kosa z velikimi hitrostmi, pri tem pa mu je v pomoč tudi nizka silhueta in majhna masa, saj tehta zgolj 1348 kilogramov. A avtocesta s stališča porabe bencina ravno ni pisana na kožo manjšemu od obeh bencinskih motorjev, saj je ob nekoliko hitrejši vožnji, sploh, ko smo se z obale vračali proti Ljubljani in se cesta vzpenja, poraba narasla preko osmih litrov. Tudi v mestni vožnji je kljub režimu eko poraba še vedno skoraj osem litrov, medtem, ko se ga da ob umirjen vožnji na relaciji med mesti v ekološkem načinu voziti tudi krepko pod šestlitrsko porabo bencina.
Racionalen avto
Da gre po mojem mnenju za enega najbolj racionalnih nakupov ta hip (s popustom v višini 2.000 evrov stane osnovni model 16.990 evrov), če govorimo o vstopnih različicah kombilimuzinskih modelov nižjega srednjega razreda, je dejstvo, da je civic ne glede na opremo eden z asistenčnimi sistemi najbolj podprtih avtov v svojem razredu, saj je serijsko brez izjeme opremljen s sistemom Honda sensing. Ta združuje številne pomočnike in varovala: samodejno zaviranje s prepoznavo pešcev, radarski tempomat (pri CVT menjalniku tudi funkcija stop&go), opozorilo na mrtvi kot, asistent za ohranjanje voznega pasu ... Serijski je tudi alarm, le najnižja oprema je brez parkirnih senzorjev in vzvratne kamere. Nekaj manj všeč mi je bil le precej zakompliciran multimedijski sistem, ki ponudi le povprečno odzivnost pri vnašanju podatkov v navigacijo, me je pa navdušil s tem, ko je glasovno, kar v slovenskem jeziku sopotniku "zabrusil", da ni pripasan.
Če k temu dodamo še visoko oceno za udobje, na poti proti obali smo se s prijatelji še posebej navduševali nad sedeži, ki so jih celo po raziskavi J. D. Power uvrstili med najbolj udobne, in pregovorno kakovostjo znamke, je to avtomobil, ki ga morate v razredu focusa, golfa, megana, peugeota 308 in drugih uvrstiti na seznam možnih nakupov.
Podatki o vozilu: (Honda civic 1.0 vtec turbo elegance)
Motor: 988 cm3, turbo bencinski, trivaljni
Moč in navor: 95 kW (129 KM) pri 5.500 vrt./min Navor: 200 Nm pri 2.250 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.518 x 1.434 x 1.779, medosna razdalja 2.697
Prtljažnik (v litrih): 478 – 1267
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 117 g CO2/km
Zmogljivosti: 203 km/h, 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 18.990/ 22.290 evrov /20.290 (osnovni/testni/testni s popustom)
Plusi: Videz, motor in menjalnik, velik prtljažnik, udobje sedežev, cena, serijska oprema, sistem v slovenskem jeziku;
Minusi: Poraba goriva na avtocesti, nekateri materali so magnet za nabiranje prahu, odzivnost multimedijskega sistema;