Civic je najdlje proizvajan model Honde, saj je na cestah že skoraj 45 let. Ima podoben status, kot kakšen VW golf ali toyota corolla - pri njej torej ne sme biti kiksa. Ker je globalen avto, mora biti pripravljen tudi na to, da na kakšnem kontinentu ne bo tako uspešen, da bo le povšeči preostalemu delu Zemeljske krogle.
Ta uvod je potreben, da razumemo spremembe pri deseti generaciji, od katerih kakšna ni ravno pisana na kožo Evropejcem, druga pa morda je. Ne gre le za obliko. Ta se ni odrekla avantgardnosti, a ob prvem stiku deluje precej bolj všečno in čustveno, kot je to ob njeni predstavitvi uspevalo prejšnji generaciji. Novi civic je tudi bistveno daljši od predhodnika (kar 13 cm!), je notranje zelo prostoren, uvaja zgolj turbo motorje, je serijsko nabit z različnimi asistenčnimi sistemi, tudi po voznih lastnostih in udobju se želi vrniti v ospredje razreda. A ni šlo brez kompromisov …
Drzen zunaj, uporabno prijazen znotraj
Pri dizajnu so se oblikovalci ločeno lotili zunanjosti in notranjosti. Pri prvi dajejo poudarek na športnosti in elegantnosti, z videzom nizke in dolge ter nabite postave, ki jo začinijo širši koloteki in ostre linije posameznih detajlov. Znotraj pa želi civic delovati prestižneje, s kakovostnimi materiali in videzom sofisticiranega delovnega okolja, kar pa je za civice že tako značilno že vsaj zadnje tri generacije.
Japonci so raztegnili metre in sedaj trdijo, da je civic znotraj prostornejši tako za prednja, še posebej pa za zadnja potnika. Slednja imata več prostora v predelu kolen, kar se v praksi res konkretno občuti. Prtljažnik ima širša vrata. Po litrih je ostal skorajda nespremenjen, še vedno pa je 478 litrov največ v “golfovem” razredu, če vanj ne tlačimo škode octavie. Ampak čakaj, čakaj - saj je honda civic po novem le tri centimetre krajša od octavie! Kar 4,63 metra je civica v dolžino, medtem ko je VW golf dolg manj kot 4,3 metre.
Boljša prostornost zadaj pa ima dve posledici - civic je izgubil “magične” sedeže, ko se je sedalo zadnje klopi lahko poklopilo navzgor, in zaradi česar je bil lahko izjemno praktičen. Prav tako je med zadnjimi sedeži odslej izrazitejši tunel, ki zmanjšuje prostor za morebitnega petega potnika.
Sicer pa ima civic odslej bolje razporejeno maso, nižje težišče in bistveno bolj togo karoserijo ter podvozje, tudi malenkost lažji je postal in se drži pod 1,3 tone. Spredaj sta kolesi vpeti prek modificirane McPherson noge, zadaj je večvodilna prema. Volan deluje bolj informativno, prva vožnja je razkrila, da je dokaj neposreden. Vse to naj bi pomagalo k športnim občutkom med vožnjo, kar pa bomo skušali dokazati ali ovreči med daljšim testom. Med najboljšimi naj bi bil civic glede varovanja pred zunanjim hrupom.
Mali trivaljnik namesto obeh atmosfercev, štirivaljnik za dinamične
Honda je šele med zadnjimi vstopila na turbo vlak. Atmosferskih bencinskih motorjev tako ni več, nadomestila sta jih 1,0-litrski turbo trivaljnik (95 kW/129 KM, 200 Nm) in 1,5-litrski turbo štirivaljnik (134 kW/182 KM, 240 Nm). Slednji je namenjen le bolj športnim različicam, medtem ko bo prvi zaradi svoje moči in učinkovitosti nadomešal tako 1,4- kot 1,8-litrski atmosferski motor. Nov je tudi šeststopenjski menjalnik, pri katerem je poudarek na gladkosti, opcija na ceniku (2.000 evrov) pa bo posodobljen CVT brezstopenjski menjalnik.
1,6-litrski dizel pride k nam prihodnje leto, a pri slovenskem uvozniku med vrsticami pravijo, da se je kot posledica Dieselgata zanimanje za to vrsto pogona občutno zmanjšalo.
Od tipa motorja je zelo odvisna razpoložljiva oprema. Za vsak tip motorja so na razpolago po tri stopnje opreme, a medsebojno niso povsem primerljive. Pri 1,5-litrskem motorju je namreč poudarek na športnosti, zato so že pri prvi opremi (sport) serijski LED polni žarometi, usnjen volan in prestavna ročica, sedempalčni zaslon na dotik z navigacijo ter 17-palčna platišča. Za vse te naštete dobrote je potrebno pri 1,0-litrskem motorju poseči po sredinskem paketu opreme (elegance), le LED žarometi so rezervirani za najvišjo stopnjo opreme (executive).
Pri 1,5-litrskem motorju je razlika med opremami zelo jasna tudi navzven - opremi sport in sport plus imata poleg nabuhlih odbijačev sredinsko dvojno izpušno cev, pri opremi prestige pa je izpuh diskretnejši, zato pa tudi dvojno dno prtljažnika malce večje.
Pomagala plus točka za civica
Ne glede na opremo pa je honda civic eden z asistenčnimi sistemi najbolj podprtih avtov v svojem razredu, saj je serijsko brez izjeme opremljen s sistemom Honda sensing. Ta združuje številne pomočnike in varovala: samodejno zaviranje s prepoznavo pešcev, radarski tempomat (pri CVT menjalniku tudi funkcija stop&go), opozorilo na mrtvi kot, asistent za ohranjanje voznega pasu … Serijski je tudi alarm, le najnižja oprema je brez parkirnih senzorjev in vzvratne kamere.
Cene se prično pri 17.990 evrih, verjetno najbolj prodajana srednja oprema elegance pri 1,0 motorju pa stane 20.290 evrov. 1,5-litrski motor s sport opremo se prične pri 20.990 evrih, pri čemer stranka dobi precej bogatejšo opremljen avto od vstopne opreme pri 1,0 motorju ali celo od opreme elegance. Najvišja oprema prestige stane 25.990 evrov.
Letos do konca leta naj bi v Sloveniji registrirali 200 novih civicov, kar je skoraj za štirikrat večji načrt od lanske realizirane številke. Prihodnje leto naj bi za pospešek poskrbela še huronski type-R in dizelska različica.
andrej.leban@zurnal24.si
Anže,Honda je eksot v Evropi,tu proda pikico proizvodnje,kaj šele v Slovenistanu...mogoče ti kaj pove,da stane servis podobno kot za cliota..za tako malo področje je precej servisev,lp
SUper avto, samo še vedno drži da je servis drag in preredko poseljen po Sloveniji.
Odkar sem se leta 1989 zagledal v CRX,ki je bil eden naj..naj avtomobilov,sem ostal ljubitelj te znamke. In res,MihaMB,soglašam s tvojo trditvijo.