Veliko je nasprotij pri mercedes-benzu CLS, ki so mu ob prenovi poleg ostalih priboljškov pod izrazito dolg motorni pokrov vtaknili dizla z oznako 220 d. Zelo skromna oznaka, bodo rekli vsi, ki za mercedese prisegajo na številke, ki se prično vsaj s trojko.
Je štirivaljnika sploh dosti skupaj, da zapolni celoten namenjeni mu prostor? Je s svojimi 125 kW kos takšnemu avtomobilu? Koliko mu sploh lahko pomaga serijski avtomatski menjalnik z dvema prestavnima razmerjema več? Veliko vprašanj ...
Anketno vprašanje o vrednosti in porabi s pomenljivimi odgovori
Naj začnem odgovarjati na drugem koncu. Po nekaj dneh vožnje s testnim CLS-om z omenjenim motorjem, ki je bil zunaj in znotraj “oblečen” v doplačljivi športni AMG dizajn, a brez kakršnekoli oznake, ki bi izdajala tip motorja, sem na kup zbral nekaj sodelavcev in naključne mimoidoče.
Dve vprašanji sem imel zanje, potem ko so sedli vanj, vzdihovali nad rešitvami, udobjem in tehnologijo ter strokovno obrcali kolesa: “koliko po tvojem stane ta avto?” in “koliko porabi na 100 kilometrov?”
Odgovori si ne bi mogli biti bolj vsaksebi. 80 tisoč, 100 tisoč, celo 150 tisoč evrov je bila v njihovih očeh vredna skoraj pet metrov dolga kupejevska štirivratna skulptura, krog in krog obdana z venci LED svetil, celimi zaplatami senzorjev in ogromno zvezdo na novi “diamantni” maski, ki krasi tudi ostale novodobne mercedese.
Kaj pa poraba? “Gotovo najmanj 10 litrov.” “8,5.” “Sedem?”, je previdno vprašala sodelavka s ključi enega od miniaturnih avtomobilov v žepu. “13 litrov,” je bolj poznavalsko zvenel Janez.
Bogata obleka po zelo razumni ceni
Priložnostna anketa je dokazala, kako zlahka se je zmotiti o novodobnih avtomobilih. Zaradi novega motorja, ki po dandanes, spričo znanih dogodkov v zadnjih tednih sicer ne ravno verodostojnih laboratorijskih normah, v zrak izpusti le 125 gramov CO2 na kilometer. Z 2,1 litra prostornine pa je hkrati daleč stran od dacarske mojstrovine, poimenovane davek na luksuz.
Če kdo dvomi v dobro kupčijo, naj si ogleda razpredelnice s cenami za srednje velikega, da ne rečem kompaktnega suva konkurenčne premijske znamke z nekaj, a nikakor veliko dodatne opreme in primerljivo močnim motorjem.
Ne in ne! Ne gre prek devetih litrov
CLS-a so med Žurnalovim testom gnale tri različno težke vozniške noge. Niti najtežji med njimi ni uspelo spraviti povprečne porabe prek devetih litrov, tista najlažja pa je kljub avtocestnim in pouličnim vožnjam vztrajala pri 6,5 litra. Vsi trije lastniki teh nog smo se strinjali - kapo dol velikemu Mercedesovemu kupeju za več kot le zmerno porabo.
Mercedes-benz CLS je skratka še vedno med protagonisti avtomobilskega razvoja, pa čeprav je sedanja druga generacija na cesti že tri leta. Tudi glede pristopa k udobju, kjer so detajli izdelave enako pomembni kot kvaliteta uporabljenih materialov ali pri enostavnosti uporabe sicer številnih nastavitev, funkcij in pomagal.
In seveda pri varnosti, kjer je znamka zorala že marsikatero ledino, še posebej pohvalno pa je, da je CLS že s prenovo aktualne generacije dobil številne novosti, ki sta jih doslej vpeljala večji S in manjši C. Slika bi bila lahko popolnejša le še z izgledom armaturne plošče in gumbi, kot sta jih uvedla že omenjena novejša modela.
Počitek med vožnjo
Vožnja v CLS je izjemna po plati tišine, saj limuzina izvrstno reže zrak, zatesnitev je dejansko na premium ravni. Avto prek novega, lepega in odzivnega volana nima težav pri sprejemanju ostrejših ukazov, čeprav je za izrazito športno vožnjo največja omejitev štirivaljnik.
Devet izvrstno delujočih zobnikov
Ne gre mimo avtomatskega menjalnika, ki se mi je pri mercedesih doslej vedno zdel vsaj stopničko pod rešitvami BMW in Audija. Odslej pa ga zlahka postavljam obema ob bok, ne le zaradi dveh dodatnih prestav, temveč tudi zaradi odzivnosti in intuitivnosti, denimo pri preklopu med ročnim in avtomatskim režimom, kick-downih, razporejanju prenosa moči ...
Motor:2.143 ccm, 125 kW (170 KM), 400 Nm pri 1.400 vrt./min
Poraba na testu:6,9 l/100 km, 120 g CO2/km
Zmogljivosti:226 km/h, 8,6 sek 0-100 km/h
Cena:55.032 € (vstopna)
AvtoTest
Videz, poraba, menjalnik, udobje med vožnjo, končna cena.
Preglednost brez pomagal, omejena uporabnost zadaj.
Koliko vsega udobja je vgrajenega, je na koncu vedno odvisno od seznama doplačil, testni avto po tej plati ni pretiraval, vseeno pa je imel denimo radarski tempomat, omenjeni AMG oblikovni športni paket z velikimi platišči, zelo dobro ozvočenje ... A po drugi strani bi med prvimi rezervacijami sredstev za doplačila sam imel v mislih nadgradnjo sicer serijskih LED žarometov v dinamične prilagodljive. Takrat je mogoče po svetu vedno voziti z dolgim snopom, ne da bi oslepil druge.
2,1-litrski motor je novinec v CLS-u, a zaupano nalogo po maksimalni učinkovitosti zelo dobro opravi. 400 Nm navora in zgledno sodelovanje z menjalnikom pomenijo, da lahko avtomobil pelje pri zelo nizkih vrtljajih komaj nekaj nad številko 1 na merilniku. 8,3 sekunde pospeška konec koncev pa tudi sploh ni slab rezultat. Tudi žvenketanja, ki je pri motorju te prostornine med delovanjem na mestu v nekaterih drugih modelih zelo izrazito, je v CLS občutno manj.
Naj takoj razblinim drugačne ideje - CLS je preprosto najlepši. Njegova nizka in dolga postava, elegantno prepletanje linij, vsa štiri vrata brez okvirjev, močan, a nikakor ne agresiven karakter, … Vse to veliko pove tudi o lastniku. Najbližji mu je audi A7, ki pa oblikovno precej manj skladen in karakteren, pa čeprav ponuja vsaj takšno mero športnosti in notranjega udobja. BMW v tem razredu stavi na serijo 6 gran coupeja. Tudi lep, tudi prestižen in zelo športen. A gospod je v tej druščini le eden.
220 d (oznake CDI pri znamki ne uporabljajo več) je na ceniku modela CLS prvi v vrsti in stane od 55.032 evrov dalje, kar je globoko pod tistim, kjer začneta dizelski program konkurenčna A7 in gran coupe. Z nekaj opreme in izredno všečnim paketom AMG, ki je pretental tudi dobre poznavalce, je še vedno vztrajal pri 70 tisoč evrih. Ko je govora o petmetrskih vozilih za prevoz menedžerjev, je takšna petmestna številka velika redkost, pa še vseeno zna CLS na marsikaterem področju bolje poskrbeti za potnike od bolj bahavih konkurentov.
Motor NI Renault-ov. Gre za OM651 BiTurbo agregat. Za več info uporabi google. Res je, da so motor ob splavitvi leta 2008/09 pestile težave na račun Delphi-jevih piezzo injektorjev ampak so do 2011/12 vse motorje "aktualizirali" na elektromagnetne injektorje.… ...prikaži več Če izvzamemo probleme z že omenjenimi injektorji (kateri so bili brezplačno vsem afektiranim uporabnikom zamenjani) je motor po domače "bullet-proof".
pije pa najmajn litr preveč za to moč. In poslovneži, ki imajo denar si bodo raje umislili večji motor z 4 kolesnim pogonom.
Motor pa Renaultov...150.000 km pa konec igre...beda...