Na Javni agenciji za varnost prometa in policiji ugotavljajo, da je neprilagojena hitrost še vedno med najpogostejšimi vzroki za prometne nesreče z najhujšimi posledicami. Letos je bilo na naših cestah zaradi neprilagojene hitrosti že 26 smrtnih žrtev, lani v celem letu 27.
Agencija za varnost prometa v sodelovanju s Policijo v ponedeljek, 9. avgusta 2021, zato začenja z nacionalno preventivno akcijo Hitrost, ki bo potekala do 15. avgusta 2021.
Letos je bilo do 15. julija zabeleženih 1.335 prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti, kar je pet odstotkov manj, kot v enakem obdobju lani (1.406). A zelo zaskrbljujoče so najhujše posledice teh prometnih nesreč – letos namreč zaradi neprilagojene hitrosti beležimo že 26 smrtnih žrtev, skoraj toliko, kot v celotnem letu 2020 (27 smrtnih žrtev). Med njimi je bilo največ voznikov motornih koles in voznikov osebnih avtomobilov. Do 20. julija 2021 je bilo kljub manjšemu obsegu prometa v prvem četrtletju ugotovljenih kar 74.522 kršitev s področja hitrosti, to je skoraj 11.000 kršitev več kot v enakem obdobju 2020 (63.614).
Izmed teh smrtnih žrtev je bilo letos največ, kar sedem, voznikov motornih koles, pet voznikov osebnih avtomobilov, štirje pešci, ki prometne nesreče, v kateri so umrli, niso povzročili, štirje vozniki tovornih vozil, dva potnika, ter po en voznik mopeda, štirikolesnika, traktorja in en kolesar.
Mladi vozniki s "težko nogo"
Rahel upad (-6 %) je zabeležen pri lažjih in hudih telesnih poškodbah, prvih je bilo 123, slednjih pa 619. Zaradi neprilagojene hitrosti je bilo sicer največ lažjih telesnih poškodb voznikov osebnih avtomobilov (256), pri kolesarjih (136) in potnikih (96). Pri hudih telesnih poškodbah so letos izpostavljeni kolesarji (35), vozniki motornih koles (25) in vozniki osebnih avtomobilov (24).
Največ povzročiteljev smrtnih prometnih nesreč v starosti med 25 in 34 let.
Letos se je 990 (74 %) prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti zgodilo podnevi, 345 (26 %) pa ponoči. Podatki iz let 2019 in 2020 razkrivajo, da se približno tretjina vseh prometnih nesreč, ki se zgodijo zaradi neprilagojene hitrosti, zgodi v nočnem času. V letu 2020 je bilo od skupaj 2.813 prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti, 892 zabeleženih ponoči (32 %), v letu 2019 pa je bilo takšnih 1.074 od 3.152 (34 %). Približno enako razmerje v času nastanka prometne nesreče (dan/noč) je tudi v primeru smrtnih prometnih nesreč, saj se jih tretjina zgodi v nočnem času. Letos je bilo takšnih prometnih nesreč 31 % (8 smrtnih žrtev), v letu 2020 37 % in v letu 2019 39 %.
Med povzročitelji prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti v letošnjem letu izstopa starostna skupina od 25-34 let. Udeleženci iz te starostne skupine so povzročili največ, 306 prometnih nesreč, pa tudi največ smrtnih prometnih nesreč, teh je bilo kar sedem. Udeleženci starostne skupine od 45-54 let so povzročili šest smrtnih prometnih nesreč, nad 64 leti pa štiri smrtne prometne nesreče. Največ hudih telesnih poškodb (24) so povzročili udeleženci starostne skupine od 18-24 let, največ lažjih telesnih poškodb pa iz starostne skupine od 25-34 let (149). Zelo zaskrbljujoče pa je, da je bilo kar sedem smrtnih žrtev prometnih nesreč zaradi udeležencev, ki so poleg neprilagojene hitrosti vozili še pod vplivom alkohola. Starost povzročiteljev teh smrtnih prometnih nesreč je bila 22 let, 22 let, 25 let, 32 let, 45 let, 63 let in 65 let.
Tunelski vid in hitrost vožnje
Na AVP opozarjajo, da moramo med vožnjo zaznati čim več podrobnosti na cesti in okrog nje. S povečanjem hitrosti se voznikovo vidno polje zožuje – to privede do t. i. tunelskega vida. Čim hitreje vozimo, tem dalje izpred vozila usmerjamo pogled, ožje je naše vidno polje. Zato težje zaznamo ali sploh ne zaznamo dogajanja ob cesti, kolesarjev, pešcev, ki želijo prečkati vozišče, morebitnih vključevanj z bočnih cest oziroma ne predvidimo dogodka, ki bi ga pri manjši hitrosti sicer lahko. Zapomnimo si: če vozimo s prilagojeno hitrostjo in smo pozorni na dogajanje tudi daleč pred svojim vozilom, lahko pravočasno zaznamo prometno ureditev in dogodke ter predvidimo njihov potek in ustrezno ter varno reagiramo.
Google plačuje dober dohodek od doma od 4600 do 6200 evrov na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko sem bil brezposeln v strašnem gospodarstvu. tukaj sem začel ......... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦
tunelski vid..a vi to resno ? pri 50 km/h .. pri 70 km/h ? pri 130 km/h.. a tu pa ni peščev na AC. bom dal pa en primer.. očala, mal narobe narejena.. pa ne vidiš ni, razen črte na… ...prikaži veča sredini ceste. a kdo to preveri ?
Ok glede na napisano in poznano predvidevam, da potem ta akcija ne velja za AC, saj tam ni to toliko pomembno. Še vedno pa me moti nesposobnost indikacije premale varnostne razdalje (adminstracija, KZP, praksa).