Kako ste prišli v moštvo?
Z ekipo se poznamo preko dirkanja že dolgo časa, poznajo moje rezultate. Ko se je izkazalo, da imajo prost sedež v drugem avtomobilu, smo se dogovorili za sodelovanje. To je zame veliko priznanje in na to sem ponosen.
Kako to, da boste dirkali na samo petih od desetih dirk evropskega prvenstva?
Odločil sem se, da nastopim na dirkah, ki jih dobro poznam. Nekaj dirk rabim, da se navadim na nov avtomobil in način dirkanja. Letošnjo sezono bom vzel kot dobro pripravo za naslednjo sezono.
Je to vaš največji izziv v karieri?
Lahko bi tako rekli. Še posebej zato, ker je to povsem nov dirkalnik in najhitrejši dirkalnik, ki sem ga v življenju vozil. Za menoj stoji velika ekipa, na razpolago imam štiri mehanike, vso logistično podporo, dirkalnik, v katerega je vložena izjemna tehnika in strokovno znanje. Kaj takega v 20-letni karieri še nisem imel.
Kaj bo za vas največji izziv?
Prav gotovo moštveni obračun z večkratnim evropskim prvakom, Italijanom Simonejem Faggiolijem. Konkurenca v prvenstvu bo kar huda. Podobni dirkalniki, kot je moj, bodo še štirje, vedno pa lahko z zmago presenetijo tudi dirkači s Formulo 3000.
Kako je bilo s pridobivanji sponzorjev v težkih časih?
Za sponzorje so časi vedno težki. Kriza pa je tudi priložnost za poslovne avanture. Z veliko dela dobiš nekoga, ki je pripravljen iskati nove priložnosti.
Lahko potegnemo vzporednice z dirkalniki F1?
Direktna primerjava je nehvaležna. Če posplošimo, je glede na zmogljivosti dirkalnika nad tem le še formula 1. So različne panoge, nekateri avtomobili so hitrejši na krožnih dirkah, ampak na gorskih dirkah je to verjetno najbolj zmogljiv avtomobil vseh časov.
Pod aerodinamično karoserijo se skriva tehnika iz formule 3000, torej trilitrski V8 motor s približno 500 konjskimi močmi. Menjalnik je šeststopenjski s prestavnimi ročicami na volanu. Največja prednost tega avtomobila je izredna aerodinamika karoserije, z ravnim dnom, ki proizvaja izjemen podtlak. Kolesa so pokrita, tako da ima celotna površina avtomobila funkcijo spojlerja, kar je zelo pomembno na gorskih dirkah s srednje hitrimi ovinki. Podvozje in menjalnik sta prilagojena gorskim dirkam.
Kaj bo vrhunec sezone?
Dirka v Ilirski Bistrici. Takrat bo za menoj že nekaj dirk, tako da upam, da se bom avtomobila povsem privadil. Cilj je, da po dolgih letih zmaga, ki se mi je predlani za las izmuznila, ostane doma. Letos imam enakopravne pogoje, da se borim za zmago.
117
ogledov
Slovenec za volanom najzmogljivejšega gorskega dirkalnika
Slovenski dirkač Vladimir Stankovič bo v letošnji sezoni evropskega prvenstva gorsko hitrostnih dirk sedel za volanom tovarniške oselle FA30, ki velja za najhitrejši avtomobil, narejen za gorsko hitrostne dirke vseh časov. Stankovič si želi z njim zmagati tudi konec avgusta, ko bo dirko gostila Ilirska Bistrica.