Vozilo DS 19, pri nas bolj znano pod imenom žaba, ki so mu ga nadeli zaradi vzprednic žarometov in izbiuljenih oči dvoživke, je v začetku meseca praznovalo častitljivih 60 let. Avtomobil, ki so ga najbolj priznani svetovni avtomobilski oblikovalci izbrali za najlepši avtomobil vseh časov, danes vozi med 10 in 15 Slovencev. Med njimi je tudi Igor Podkrajšek.
Igor Podkrajšek je ljubitelj vozila DS že dobro desetletje, v svojo garažo pa je pred osmimi leti zapeljal svojo žabo, model DS 20, letnik 1969. "Nisem izbiral določenega letnika. Tri leta sem iskal avtomobil, ki bi bil v dobrem stanju. Pred tem sem imel dva spačka, nato pa sem na Nizozemskem le našel model DS v brezhibnem stanju. Kupil sem ga od prvega lastnika, ki je bil od gospoda brez vozniškega dovoljenja. Lastnik je bil prestar in ni smel več voziti avtomobila. Ko je avtomobil odšel od hiše, je bilo slovo zelo čustveno. Gospod pet let ni želel prodati vozila, ker ga je vsak dan gledal in občudoval.“
NE SPREGLEJTE:
Ko se je prvič z žabo odpeljal v Provanso, je mislil, da bo v Franciji na cesti videl veliko žab: "V Provansi nisem videl niti ene. Opazil sem kakšnega dedka, ki je sprehajal vnuka in mu je s prstom pokazal na vozilo: „Glej, takšne avtomobile smo izdelovali in vozili mi.“ Čeprav je francoski avtomobil, Francozi pristopijo do nas in se želijo fotografirati ob avtomobilu. Spačke še vidiš, DS vozil pa ne.“
Gregor Prebil
Podkrajškov avtomobil ima danes 180.000 prevoženih kilometrov in je v brezhibnem stanju. Do sedaj Podkrajška še nikoli ni pustil na cedilu in je v povsem voznem stanju.
"Z njim se vozimo na izlete, vsako leto pa tudi v Francijo, v Provanso. Zgodbic s potovanj se je nabralo veliko, veliko je bilo prijetnih, zgodili pa so se tudi neprijetni dogodki. Zgodilo se je, da so drugi vozniki občudovali avtomobil in so se pri tem v križišču zaleteli v avtomobil pred seboj,“ pove lastnik modela DS 20, za katerega pravi, da nudi neverjetno udobje, ima pa vgrajene tudi tehnologije, za katere danes ljudje skoraj ne verjamejo, da so jih v avtomobile vgrajevali pred skoraj pol stoletja:
"Delujejo prav vsi sistemi. Ko sem ga kupil, nisem vedel, da je na armaturni plošči stikalo, s katerim je možno regulirati svetlobo. Mislil sem, da se je pokvarila žarnica, nakar sem našel gumb za regulacijo svetlobe. Vozilo ima pri merilniku vrtljajev kazalko, ki nam točno pokaže, kakšna je naša zaviralna pot pri določeni hitrosti. Klime nima, je bila pa to prvi avtomobil, ki so se mu premikale luči, ki osvetljujejo ovinek še preden zavijemo.“
Gregor Prebil
Koliko vozil DS je danes v Sloveniji sogovornik natančno ne ve, pravi pa, da jih je v voznem stanju med 10 in 15. Lastniki so toliko usposobljeni, da jih znajo popraviti tudi sami, z retervnimi deli pa ni težav.
"Rezervni deli niso dragi. Vzvratno ogledalo, kromirano, mee je stalo okoli 70 evrov. Cene so zelo dostopne. Centralno skladišče za žabe je v bližini Dunaja, tam se dobi čisto vse,“ zaključuje Podkrajšek.