Na trgu se dogajajo velike spremembe, avtomatski menjalniki so postali prevladujoči v avtomobilih. Samodejni menjalniki so namreč danes že tako izpopolnjeni, da se skoraj nihče več ne spomni, da so nekoč močno vplivali na porabo goriva.
Prednosti samodejnega menjalnika so velike, še posebej v mestni gneči, kjer ni treba nenehno segati po prestavni ročici in utrujati leve noge. S prihodom električnih avtomobilov pa so se ročni menjalniki znašli pred izumrtjem.
Tudi statistika pri prodaji novih avtomobilov razkriva, da ročni menjalniki počasi "izgubljajo bitko" proti samodejnim menjalnikom. Tudi v razredih, kjer so bili avtomatski menjalniki v preteklosti prava redkost, gredo trendi v korist samodejnih menjalnikov. Na primer v razredu mini mestnih avtomobilov in mestnih kompaktnim modelov, t. i. avtomobilskih razredih A in B.
Številke govorijo v prid samodejnim menjalnikom
Vzemimo za primer največji evropski avtomobilski trg, Nemčijo. Po podatkih, ki jih je objavil JATO Dynamics, je bil v segmentu A, kamor recimo uvrščamo fiat 500 in renault twingo, delež samodejnih menjalnikov v letu 2015 manjši od desetih odstotkov. Le pet let pozneje se je odstotek samodejnih menjalnikov v najmanjših avtomobilih povečal na 34,3 odstotka.
V prvih desetih mesecih leta 2021 je bilo v omenjenem avtomobilskem razredu registriranih kar 52 odstotkov vozil s samodejnimi menjalniki.
Velike spremembe doživlja tudi razred kompaktnih mestnih avtomobilov, v katerega sodijo ford fiesta, renault clio, opel corsa, VW polo in drugi. Leta 2015 se je le okoli 15 odstotkov vseh kupcev novih avtomobilov odločilo za avtomatski in 85 odstotkov za ročni menjalnik. Pet let pozneje se je število vozil s samodejnimi menjalniki povzpelo na 36,5 odstotka, v prvih desetih mesecih leta 2021 pa je bilo prodanih že 43,5 odstotka vseh novih vozil s samodejnim menjalnikom.