PLUSI, MINUSI |
Plusi: oblika, ergonomija, udobje, varnost, drugačnost, detajli. Minusi: menjalnik, prostor zadaj, mestoma zastareli elementi. |
Običajen lastnik saaba se verjetno zdrzne ob bogokletni misli, da bi pred nakupom delal podrobne primerjave z nemško premium trojico. Ve se namreč, da ta znamka avtomobilov ni za razkazovanje, temveč za voznike, ki se imajo za omikane in izobražene. Vseeno pa kakšen pogled h konkurenci razvijalcem naslednje generacije ne bo škodoval.
Zunanjost še vedno sveža
Ta uvod je bil potreben za razumevanje opisa modela 9-3 sport combi z vmesno opremo vector.
Avtomobil sicer ni več med najmlajšimi, a so mu v tovarni s prenovo za tekoče modelno leto uspeli
dodati potrebno svežino za kosanje s konkurenti. Med bolj opaznimi elementi je dopolnitev letalske
silhuete nosu, ki jo poslej krasi všečna svetloba parkirnih luči
LED
. Nove so kljuke na vratih, zadnjim lučem ni para, celotna zunanja podoba, ki v
dolžino meri 4654 mm, pa daje vtis zaključene elegance in športnosti.
Udobna notranjost
Delovni del notranjosti je izrazito podvržen vozniku, armaturna plošča je v maniri
letalskega kokpita zelo pokončna. Merilniki so dobro berljivi, a preveč z začetka stoletja. Stikala
so postavljena čisto in priročno, po nekaj kilometrih se vse najde miže. Ponoči je všečno delovanje
funkcije, ki izključi vse merilnike, razen za hitrost. Oko in prsti imajo polno zanimivega dela pri
raziskovanju raznovrstnih detajlov in posebnosti, ki jim pri drugih znamkah ne namenjajo toliko
pozornosti. Kakovost izdelave sodi v razred
premium
, nekoliko manj materiali, ki mestoma niso tako izborni kot pri že omenjeni
trojki in švedskem konkurentu.
Volan je velik, športen oprijem snubi voznika, da pohodi plin. Sedalni del bo pri tem užival, sedeži so udobni in s pravšnjim bočnim oprijemom. Zataknilo pa se bo pri prestavljanju in to dobesedno. Prestavna ročica ročnega šeststopenjskega menjalnika ne omogoča naglega pretikanja, pri naglici je potrebna sila. Zaradi butične proizvodnje sicer logično vgrajevanje delov, izvorno razvitih za druge avtomobilske znamke znotraj koncerna, terja svoj davek.
9-3 je glede prostornosti na zadnji klopi bolj družinski kot posloven avtomobil - odrasli potniki bodo s koleni hitro drgnili ob sprednja sedeža. Tudi po tej plati se torej ne razlikuje od tekmecev. Prtljažnik s 419 litri osnove zadovolji večino potreb, čeprav glede prostornosti in uporabnosti ne izstopa.
Ustrežljiv pogon
Šibkejši od obeh dizlov je sposojen od Opla. Ponuja 110 kW moči in 320 Nm navora. Na začetku
malce len kasneje zelo zagreto premika 1.645 kilogramov osnovne teže. Njegova poraba je
ugodna.
Vožnja je ne glede na stanje podlage udobna, podvozje neslišno in zelo učinkovito pobira neravnine. Malce manj prepričljiv je avtomobil v hitrih ovinkih, kjer sprednji del dokaj hitro zaprosi za pomoč ESC. Zavore so učinkovite, tudi sicer glede aktivne in pasivne varnosti ni dilem, čeprav je bil aktualni rod 9-3 predstavljen že leta 2003.
Od nedavno so saabi znova bližje kupcem pod Triglavom, saj se spet tržijo iz Slovenije. Testni saab z nekaj dodatne opreme je bil ocenjen na 37.444 evrov. Ni malo, čeprav se v avtomobilu skriva precej več, kot se zdi na prvi pogled. Saab ni nikoli razkazoval svojih adutov.