Avto
51 ogledov

Šest slovenskih predorov varnejših

Blažilnik v predoru Dars
Zaradi nesreč v odstavnih nišah v predorih je Družba za avtoceste v RS (Dars) po novem letu začela nameščati naletne mehove, ki ublažijo trk. Doslej so jih od predvidenih 24 namestili 19, preostali pa naj bi bili nameščeni v prihodnjih tednih.

Na Darsu ocenjujejo, da je namestitev omenjenih blažilnikov najugodnejši možen ukrep.

Na avtocestnem omrežju v Sloveniji je 20 predorov, pri čemer so odstavne niše zaradi velike dolžine predorov urejene v šestih, in sicer v predorih Karavanke, Šentvid, Kastelec, Dekani, Trojane in Jasovnik.

Za zdaj so naletni mehovi že nameščeni v predorih Kastelec in Dekani (primorska avtocesta), Trojane in Jasovnik (štajerska avtocesta), v predoru Šentvid v smeri Primorske in v predoru Karavanke. V zadnjem so mehovi v vseh štirih nišah ob enem smernem vozišču, medtem ko bodo v štiri niše ob drugem smernem vozišču še nameščeni.

Skupno je po navedbah Darsa tako zdaj nameščenih 19 naletnih mehov od predvidenih 24. Glede na dosedanje nesreče so bili najprej nameščeni v predorih Jasovnik in Trojane v smeri Ljubljane in v predoru Kastelec v smeri Kopra, nato pa v preostalih. V prihodnjih tednih nameravajo blažilnike namestiti še v nišo predora Šentvid v smeri Gorenjske in v štiri niše predora Karavanke.

Že rešili življenje

Dars je izvajalca, ki namešča naletne mehove, izbral na javnem razpisu leta 2012, vendar je izbira zaradi pritožb postala pravnomočna šele lani. Za dobavo in vgraditev blažilnikov je izbral podjetje Petrič iz Ajdovščine, s katerim je lani sklenil pogodbo v vrednosti 163.920 evrov (brez DDV).

Eden od blažilnikov trkov je do zdaj že preprečil prometno nesrečo z najhujšim izidom. 29. januarja je namreč voznik trčil v blažilnik trkov v drugi niši predora Trojane, pri tem pa v nasprotju z dosedanjimi nesrečami tega tipa ni preminil na kraju nesreče, ampak so ga poškodovanega prepeljali v ljubljanski klinični center, navajajo na Darsu.

Tudi sicer je študija ljubljanske fakultete za strojništvo po njihovih navedbah pokazala, da je v obstoječih predorih namestitev omenjenih blažilnikov trkov najugodnejši možen ukrep. "Vsi drugi analizirani ukrepi so se pokazali kot manj ugodni, gradbeni posegi pa bi zahtevali velika finančna sredstva in dolgotrajne zapore predorov," navajajo.

Čufer: V Sloveniji nesreče prepogoste

Strokovnjak za varnost v predorih Andrej Čufer je sicer zaradi nesreč v odstavnih nišah predorov in zaradi vseh smrtnih žrtev ter škode konec lanskega leta vložil kazenske ovadbe zoper odgovorne.

Čufer med odgovorne šteje projektante, sedanjo in prejšnje uprave Darsa, sedanjega in prejšnje ministre za promet ter na ministrstvu odgovorne za varnost v predorih. Tovrstne nesreče se po njegovem prepričanju namreč v Sloveniji – glede na število vozil in število odstavnih niš v predorih – v primerjavi z drugimi državami Evropske unije dogajajo prepogosto.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.