Avto
27 ogledov

Še opaznejši kot prej

Hyundai santa fe
1/22
Gregor Prebil
Santa fe. Hyundaijev suv je pridobil na uporabnosti in prostornosti.

Hyundai. Santa fe je njegova zaščitna znamka. Korejci  pri novincu zaradi prepoznavnosti niso želeli spreminjati imena. Pohvalno je zadržal tudi atraktiven in zdaj agresivnejši videz, ki so ga omilili z veliko kroma in na daleč prepoznavnimi LED-žarometi.

Uporabne rešitve

To, da je nekoliko nižji od predhodnika, se zaradi velikih zunanjih mer na prvi pogled niti ne opazi, se pa znotraj na velikih sedežih tako spredaj kot zadaj sedi udobneje. Notranje prilagoditve, kot sta pomična zadnja klop in za 57 litrov večji prtljažnik (v osnovi 534-litrski), ki se ga preprosto podre v ravno dno, povečujejo družinsko uporabnost, čeprav se s karavani in enoprostorci ne more meriti. Stikala so dobro pregledna in dosegljiva, a jim vrednost zmanjšuje cenen videz.

Poudarek na varnosti

Hyundai santa fe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pogled nazaj krati majhno zadnje steklo. Testnik z drugo od petih stopenj opreme ni imel parkirnih tipal, ki so obvezna in stanejo dodatnih 350 evrov. Najnujnejši varnostni pripomočki, vključno s sedmimi zračnimi blazinami in pokrovom motorja, ki je oblikovan tako, da zmanjšuje poškodbe pešca ob trku, so serijski. Oprema vključuje dobro dvoobmočno klimo, ki v mokrih dneh hitro odrosi steklo. Res, da je treba za več elektronike izbrati višje pakete opreme, a je testna z začetnimi 32.990 evri racionalna izbira. Petletno jamstvo je dobra garancija za brezskrbno vožnjo.

Prepričljiv agregat

Štirivaljni turbodizel z 2,2 litra in 145 kilovati moči se mu poda. Moč se na cesto prenaša prek natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Že pri nizkih vrtljajih je radodaren z navorom. Kljub masi skoraj dveh ton je pospeševanje zvezno in dinamično, s povprečnega 8,4 litra je poraba ugodna. Podvozje je zmes udobja in dinamike, kar se pozna pri solidni legi v ovinkih, manj je udoben na luknjastih cestah. Njegov drugi dom so avtoceste, kjer se voznik lahko prepusti “jadranju”.

Hyundai santa fe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Štirikolesni pogon glede na vozne razmere skrbi za samodejen dinamični prenos navora na zadnji par koles, kombiniran pa je s sistemom ESC. Za uporabo je nezahteven, za manj vešče voznike je dober pripomoček v dežju in snegu. Vozniku pri spustu na klancih pomaga serijska zapora diferenciala. Manjkajo mu le še sodobnejši pripomočki, kot je radarski tempomat ali samodejno prilagajanje luči.

Podatki o vozilu: Hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD (Style)
Motor: 2.199 cm3, dizelski, 145 KM, 197 kW pri 3.800 vrt.
Navor: 421 Nm med 1.800 in 2.500 vrt./min.
Poraba na testu: 8,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 149 g CO2/km
Zmogljivosti: 190 km/h, 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 32.990/33.440 evrov

Plusi: Zunanji videz, prilagodljivost, agregat, udobni in veliki sedeži.

Minusi: Notranjost po atraktivnosti zaostaja, v ponudbi ni najnaprednejših sistemov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.