Carlos Tavares, od leta 2013 šef koncerna PSA in trenutni vodja združenja evropskih proizvajalcev ACEA, ni kdorkoli. Razmerja v avtoindustriji in vsem, kar vpliva nanjo, so mu dobro znana. Ko je iz Renaulta, v katerem je bil v večni senci Carlosa Ghosna, prišel na čelo rivalskega, a bolnega francoskega koncerna, se ni ustrašil bolečih rezov, ki so bili potrebni, da je obrnil poslovanje Peugeota in Citroëna z rdečega v zeleno. Zadnji dve leti s pripojitvijo Opla grize tudi kislo jabolko z večnim vprašanjem, ali je lahko Opel sploh kdaj dobičkonosen in tako ostane na zemljevidu proizvajalcev. Tavaresova mešanica francosko-nemškega sodelovanja ne pozna romantike, a očitno je strategija poenotenja platform in tehnologij za zdaj uspešna. Tudi za dolgoročno ohranjanje delovnih mest.
Tavares je tokrat spregovoril o po njegovem mnenju največji nevarnosti, ki grozi evropski avtoindustriji - s strani Evropske unije zahtevanem prehitrem prehodu na baterijska vozila. EU namreč zahteva, da bi morali do leta 2030 zmanjšati emisije avtomobilov za 37,5 odstotka v primerjavi z letom 2021, kar pomeni zahtevo po množični proizvodni električnih vozil. A čeprav se zdi zmanjševanje emisij toplogrednih plinov v prometu za družbo in planet dobro, to odpira tudi širša gospodarska, družbena in celo geopolitična vprašanja. Pri tem Tavares potrebnih prilagoditev polnilne električne mreže ni niti omenil ...
Evropa brez lastnih baterij na milost in nemilost Azijcem
"Ogroženih bo 13 milijonov delovnih mest v industriji in morda bo celo destabiliziralo našo evropsko skupnost," je bil za francoski časnik Le Figaro glede strategije EU zelo črnogled Tavares. Enega bistvenih pomanjkljivosti bruseljske enačbe vidi v viru baterij za avtomobile.
Tavares sicer pozdravlja francosko-nemški skupni načrt, kako bi spodbudili proizvodnjo potrebnih baterij v Evropi z izgradnjo dveh tovarn in s tem zmanjšali odvisnost od azijskih tekmecev. A Tavares opozarja, da veliki igralci na tem področju, kar družba Robert Bosch vsekakor je, v študiji trenutno predlaganega skupnega projekta ne vidijo dobičkonosnosti. Tavares je po poročanju Automotive Europe povedal, da so tudi pri PSA podrobneje začeli razčlenjevati omenjeno predlagano študijo. Kar po njegovih bode v oči, so velikanski začetni stroški, trenutne evropske regulative pa so tudi zelo omejujoče glede tega, kje na evropskh tleh bi lahko proizvodnja sploh potekala.
"Če evropski proizvajalci do leta 2020, 2025 in 2030 ne bodo mogli prodati dovolj električnih vozil, jih bodo uničile kazni. To pomeni, da si moramo že danes rezervirati velikanske količine baterij pri azijskih dobaviteljih, ki nas pričakujejo s širokimi nasmehi," je bil zelo jasen Tavares o enosmerni cesti, na katero zakonodajalci potiskajo evropske proizvajalce.
dezurni@zurnal24.si
Želite najti žensko za eno noč? Dobrodošli v == >> www.3xDate.top
bo drzalo
In pol elektriko dobiš it elektrarn ala TEŠ ali NEK, ki izredno obremenjujejo okolje. Nisi naredu čist nič.