Pred kratkim smo pisali o slovenskem inovatorju Janezu Aliču, ki je že leta 2012 predstavil koncept električnega avtomobila, ki ga je letos še nadgradil. Nedavno smo ga obiskali na njegovem domu v Ljubljani, ko nam je podrobno razložil, kako je avto v zadnjih šestih letih izboljšal. Zdaj pa je objavil tudi posnetek električnega štirikolesnika (razred štirikolesnikov L7e), v voznem stanju.
Kot je povedal za zurnal24 je začel s testiranji, ki pa jih bo nadaljeval spomladi, ko bodo vremenski in vozni pogoji boljši. Takrat bo lahko obelodanil tudi rezultate testiranj. Vozilo je danes precej spremenjeno v primerjavi s tistim leta 2012. Ima nov koncept pogona. Pri osnovnem tipu je bil pogon narejen kot pri avtomobilu, šlo je za direkten prenos moči na kolesa, s čimer se je soočil z velikimi težavami pri speljevanju v klanec. Tudi zaradi tega se je baterija izpraznila prehitro. Zdaj je vgradil svoj lastni koncept pogona.
Pogonski del je sestavljen iz AC motorja (48 V, 4kW), centrifugalne sklopke, brezstopenjskega menjalnika in povezave z zadnjimi kolesi. "Motor deluje vedno na optimalnih vrtljajih z optimalnim navorom," pravi Alič kar pomeni, da se mora najprej začeti vrteti motor, ko doseže 3.000 vrtljajev v minuti, pa začne delovati sklopka, hitrost vozila pa se regulira preko brezstopenjskega CVT menjalnikom. Sistem mu omogoča največji izkoristek navora od začetka pospeševanja do dosega največje hitrosti, ki je 70 km/h.
Več pa v našem članku, ko smo ga obiskali na domu v Zeleni jami v Ljubljani.
Japanci imajo Toyoto, Hrvati Rimca, mi pa - tole ... Saj fajn, da en ata v garaži nekaj šravfa, ampak "tole" ne bo prehranilo množic.
Tukaj mi nekaj ni jasno... Do sedaj sem bil v prepričanju, da so električni avto že izumili. No, očitno sem se motil... resno: kaj je tukaj takega za v javnost? Tip je ponovno odkril ameriko... električne avtomobile s pridom prodajajo… ...prikaži več že kar lep čas...??? Kaj je tu "revolucionarnega"? Elektromotor, baterije, regulator, podvozje, (ekstremno grda) plastična streha...
Mater je grd