V Nemčiji statistika ugotavlja, da ima že več kot 50 odstotkov na novo registriranih avtomobilov samodejne menjalnike, s širitvijo električne mobilnosti pa se ta trend le še povečuje. Zato ni nenavadno da so se prvi proizvajalci, med njimi denimo Mercedes-Benz, že poslovili od ročnih menjalnikov.
Tudi kupci avtomobilov se bodo počasi morali navaditi, da bodo ročne menjalnike lahko dobili le še v velikoserijskih avtomobilih iz nižjih segmentov. Pri Volkswagnu sta z ročnimi menjalniki pretežno še vedno na voljo polo ali up, prav tako pa tudi manjša križanca T-roc in T-cross ter dostavnik caddy. Tudi volkswagen se ob osvežitvi trenutne osme generacije 2024 še ne bo povsem odpovedal ročnemu menjalniku. Više pa so zadeve precej drugačne. Po touaregu bosta zgolj z menjalnikom DSG prihodnje leto na voljo tudi passat in tiguan. Pri Volkswagnu pojasnjujejo, a s tem sledijo pričakovanjem kupcev in trendu v smeri hibridizacije.
Ročni v manjšini
Podobno je tudi pri drugih proizvajalcih. Audi denimo roičnih menjlnikov že dolgo ne ponuja več v audijih A8 in A6, z novo generacijo leta 2023 pa bo ročni menjalnik izginil tudi iz audija A4. Zgolj z menjalnikom DSG so na voljo tudi športni modeli RS. Po drugi strani pa bosta do svojega konca z ročnimi menjalniki še naprej denimo na voljo audija A1 in Q2.
Tudi pri BMW-ju se poslavljajo od ročnih menjalnikov. Nova generacija enoprostorca BMW-ja serije 2 active tuorerja je denimo na voljo le še s samodejnimi menjalniki, ročni menjalnik pa je mogoče dobiti le še v BMW-ju serije 1. BMW-ji višjih serij pa so tako ali tako že dolgo na voljo le še s samodejnimi menjalniki.
Da se bo do leta 2023 popolnoma odpovedal ročnim menjalnikom, je sicer prvi objavil Mercedes-Benz. K temu naj bi, po njihovih besedah, precej pripomogel premik k električni mobilnosti, z ukinitvijo ročnih menjalnikov pa bodo tudi precej zmanjšali kompleksnost njihove ponudbe modelov. Z ročnimi menjalniki so sicer trenutno na voljo le še mercedesi razredov A in B ter CLA.
Z 20 na več kot 50 odstotkov
Medtem, ko je bilo leta 2000 kar 80 odstotkov novo registriranih avtomobilov opremljenih z ročnimi menjalniki, je danes precej drugače. Po podatki ustanove Deutsche Automobil Treuhand (DAT) ima trenutno samodejne menjalnike že več kot 50 odstotkov novo registriranih avtomobilov, v srednjem razredu pa njihov delež znaša celo 70 odstotkov. Na trgu rabljenih sta sicer z ročnimi menjalniki še vedno opremljeni dobri dve tretjini avtomobilov. V ZDA se po drugi strani le še pet odstotkov avtomobilov proda z ročnimi menjalniki, na Japonskem pa okoli deset odstotkov.
K prevladi samodejnih menjalnikov sicer poleg elektrifikacije in hibridizacije pripomorejo tudi sodobni asistenčni sistemi. Vendar pa ročni menjalniki še vztrajajo in bodo verjetno v prodaji ostali vse do tedaj, dokler ne bodo proizvajalci začeli izdelovati le še električne avtomobile.