Avto
96 ogledov

Preizkusili smo renaulta nove dobe

Renault espace
1/24
Gregor Prebil
Renault je v Slovenijo pripeljal novo generacijo espaca. Stavijo izključno na dve turbodizelski različici. Espace je tako kot pred tridesetimi leti, ko je ustvaril evropski razred enoprostorcev, tudi zdaj posebnež. Cene od 29.990 evrov dalje.

Novi espace je peta generacija Renaultovega družinskega modela. Pred tremi desetletji je dobesedno ustvaril evropski razred enoprostorcev in je dolga leta postavljal merila tekmecem glede udobja za potnike in naprednega delovnega prostora za voznika. Danes njegova definicija za razliko od glavnih konkurentov, forda S-maxa in Volkswagnovega sharana, ni enoprostorec, pač pa križanec. Pri Renaultu stavijo na statistiko prodaje, ki predvideva, da bo do leta 2021 trg križancev nekajkrat večji od trga enoprostorcev.

Sodelovali so z Airbusom

Inženirji in oblikovalci so imeli pri snovanju pete generacije nalogo ohraniti stare stvari, ki so slavo espaca, kot prostornega in uporabnega družinskega vozila ponesle po vsem svetu, in ga zapakirati v moderno embalažo. Pri Renault niso želeli razkriti prodajnih številk, za njih je pomembneje, da z njim na dolgi rok gradijo kredibilnost in vstopijo tudi v premium segment. Njegovi tekmeci so namreč tudi premium nemški križanci, ki cenovno sicer močno odstopajo navzgor.

Renault espace | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


V primerjavi s predhodnikom, ki je na trgu vztrajal skoraj 12 let, je na prvi pogled spremenjeno vse. Ogromna kolesa, fluidna streha, višja oddaljenost od tal. Oblikovalci so sodelovali s proizvajalcem letal Airbus in mu vdahnili kar nekaj elementov iz sveta letalstva, recimo stranska linija spominja na krilo letala. Zanimivo je razmerje vrata stekla, tretjina je steklenih površin in dve tretjini vrat, kar mu zagotavlja zelo atletsko postavo. Pri Renaultu izpostavljajo še LED svetila, ki bi morala delovati od pol milijona do milijon prevoženih kilometrov. Vsaj tako so pokazali zahtevni testi v Franciji.

Velika tablica nadomešča klasične zaslone na dotik

Tudi notranjost v mnogo čem spominja na letala. Osrednji del lebdeče konzole je velika tablica, ki nadomešča klasičen multimedijski sitem, z njo pa se upravlja na dotik, ali s pomočjo vrtečega gumba na sredinski konzoli med prednjima sedežema. Pred voznikom so TFT merilniki in head-up zaslon.

Renault espace | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Espace lahko gosti do sedem potnikov, sedem sedežev pa je možno naročiti za vsako od različic. Doplačilo je tisoč evrov. Osnovna različica opreme (life) prinaša polne LED žaromete, 17-palčna lita platišča, fiksno strešno okno »lumiere«, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, enostaven sistem zlaganja sedežev v drugi in tretji vrsti s sistemom one touch (s pritiskom na stikalo v prtljažnem delu). Novost je druga generacija sistema R-link2 ki vključuje 8,7-palčni kapacitivni zaslon na dotik z navigacijsko napravo TomTom in kartografijo Evrope. Na voljo bo tudi sistem za pomoč pri parkiranju 360.

Podvozje s krmiljenjem vseh štirih koles

Srednja stopnja opreme (zen) prinaša novi sistem multi-sense® (pri samodejnem menjalniku z dvojno sklopko), ki vozniku omogoča izbiro enega od petih načinov vožnje (eco, comfort, normal, sport, personal). S pritiskom na stikalo vsak izbran način vožnje spremeni vzorec delovanja menjalnika, volana in motorja. Izbranemu načinu vožnje se prilagodi tudi delovanje podvozja s krmiljenjem vseh štirih koles 4control in variabilnim vzmetenjem (v različici zen za doplačilo). Paket zen prinaša še za palec večja kolesa, sistem samodejnega vklopa/izklopa dolgih luči, sistem LDW – opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem ohranitve varnostne razdalje, sistem samodejnega zaviranja v sili in opozorilnik prekoračitve hitrosti s prepoznavo prometnih znakov.

Renault espace | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Najvišja stopnja opreme (initiale paris) dodaja boljše materiale in še več opreme. Za najvišjo stopnjo opreme so rezervirana ekskluzivna kovinska barva »črna amethyst«, 19-palčna platišča "initiale paris", prevleke iz nappa usnja temno rjave barve ali v dvobarvni izvedbi "siva camaieux", ogrevana prednja sedeža z masažno funkcijo in desetimi vrstami nastavitev (od tega osem električnih), dodatno hlajenje za drugo in tretjo vrsto sedežev. S tehnološkega seznama opreme pa sistem 4Control (podvozje s krmiljenjem vseh štirih koles) in variabilno vzmetenje, radio bose surround system z 12 zvočniki in funkcijo "active noise control". Serijski je sistem za pomoč pri parkiranju 360° z vzvratno kamero.

Cene pod 30 tisočakov

V začetku bo naprodaj z dvema motorjema: energy dCi 130 Stop&Start in energy dCi 160 EDC Stop&Start z novo tehnologijo twin turbo. Za šibkejšega turbodizla s šeststopenjskim ročnim menjalnikom bo treba odšteti najmanj 29.990 evrov, najdražji espace z močnejšim turbodizlom, samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in najvišjo stopnjo opreme bo stal 41.990 evrov.

Podaljšano jamstvo, 5 let, oziroma do 150.000 prevoženih kilometrov, je brezplačno.

Prvi vtisi

Renault espace | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prve kilometre smo z novim renault espacom naredili po avtocesti od Ljubljane ko Kopra in naprej do Portoroža. Prvi vtis je bil dober, premalo za povsem celovito oceno. Avto ima karizmo in karakter. Na vpogled je drugačen od konkurentov. Dizajn je torej originalen.

Originalnost velja tudi za notranjo ureditev Espaca smo najprej preizkusili v kombinaciji z opremo zen. Prostora spredaj in na zadnji klopi je veliko, tudi prtljažnik obeta. Podiranje sedežev v drugi in tretji sedežni vrsti s pritiskom na stikalo v prtljažniku ali ukazi na tablici, je enostavno in udobno, škoda, ker se tudi ne postavijo pokonci, kar bodo znali novi Fordovi enoprostorci.

Slabši vtis je naredila plastika. Ne bi se pritoževal, če espace ne bi silili v premium razred. Tudi nekatera stikala stran od oči so podobna tistim v Daciah. Boljši vtis je bil v kombinaciji z opremo initiale paris, ko je veliko delov oblazinjenih, recimo prešita armaturna plošča. A plastika v spodnjem delu ostaja trda, z ostrimi robovi.

Drugačen pa palec gor oblikovalcem, lepo in uporabno, moderno. Tablica je res velika in je na pol igračka. Voznik se mora z nepregledno množico funkcij poigrati vnaprej, številne nastavitve si lahko shrani. Le tako lahko ostane osredotočen na cesto. Ni preveč varno "šariti" po ekranu, ko voziš. Head-up zaslon je stari znanec v vozilih, všečno.

Avtomobil je v mestih okreten, zasluga gre drugi generaciji štirikolesno krmiljenega sistema 4 control, ki prilagaja kot vrtenja volana. Zanimivo je, da je obračalni krog identičen kot pri cliu. Avtomobil ni pretirano športen, tudi ko vklopimo način sport. Volan se mi je zdel na avtocesti nekoliko nemiren, želel pa bi si še nekaj dodatnih konjev, še posebej, ko je treba pospešiti v klanec.

Cena pod trideset tisočaki se zdi privlačna, a je pravo razkošje in udobje potovanja na voljo v kombinaciji z opremo initiale paris za dobrih 40 tisočakov.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.