Avto
173 ogledov

Petina slovenskih avtomobilov bi lahko bila na elektriko

Renault zoe, kangoo in twizzy
1/15
Gregor Prebil
Renault je razkril slovenske cene za svoje tri električne avtomobile – štirikolesnik twizy, vozilo B segmenta zoe in dostavno vozilo kangoo. V znižane cene so vključili višine lanskih subvencij, ki pa še niso bile potrjene s strani vlade. Baterije bodo dali v mesečni najem.

"To je najbolj pomembna Renaultova predstavitev letos,“ je dejal generalni direktor Renaulta za regijo Adriatic Eric Bernard, pa čeprav bodo letos Francozi začeli prodajati tri zelo pomembne modele – novo generacijo espaca, povsem novi kadjar – križanec na osnovi megana, in novo vozilo višjega srednjega segmenta, predvidoma novo laguno.

"Slovenija je idealna država za električno mobilnost, saj je pomembno cestno križišče v Evropi," poudarja Bernard, ki je dejal, da se je prodaja električnih vozil pri nas zamaknila zaradi slabe infrastrukture, ki se je v zadnjih dveh mesecih izboljšala. Pomembno dejstvo za začetek prodaje pa bo postavitev 26 polnilnih postaj na avtocestnem križu do konca leta 2015.

Renault ni objavil uradnega začetka prodaje, saj je prodaja zelo odvisna od državnih subvencij. "Trenutno se držimo načrta A, ki vključuje subvencije. Tako potrditev smo dobili na vladi, ki naj bi predvidoma v četrtek na seji potrdila subvencioniranje električnih in hibridnih vozil," so na tiskovni konferenci dejali pri Renault Slovenija.

Naprodaj bodo trije modeli, objavljamo pa tako cene po ceniku kot cene, ki vsebujejo subvencije, ki so bile na voljo lani. Pri Renaultu predvidevajo, oziroma imajo zagotovila, da bodo subvencije veljale tudi letos.

Renault zoe Z. E.

Zoe je električni ekvivalent renaulta clia. Cene za predstavnika B avtomobilskega segmenta se pri nas po ceniku z osnovno opremo (Life), ki vključuje kartico za odklepanje in zagon vozila, samodejno klimatsko napravo, multimedijski sistem R-link z ekranom na dotik … začnejo pri  20.490 evrih, oziroma pri 15.490 evrih, če bodo potrjene subvencije, ki so lani nakup električnega avtomobila pocenile za 5.000 evrov. 1.500 evro dražja bosta paketa opreme Intense in Zen.

Zoe bo na voljo z enim motorjem, in sicer z močjo 65 kilovatov (88 KM). Za primerjavo, dizelski clio s primerljivo opremo dynamic in priporočenim popustom stane 14.240 evrov, s samodejnim menjalnikom pa 15.700 evrov.

Baterija ni vključena v ceno, pač pa jo je treba najeti. Mesečni najem je odvisen od dolžine najema in števila prevoženih kilometrov. Če baterijo najamete za dobo 36 mesecev in na leto ne prevozite več kot 12.500 kilometrov, je mesečni znesek najnižji, in sicer 79 evrov. Če baterijo najamete za eno leto z enakim številom prevoženih kilometrov, stane najem 99 evrov na mesec.

Baterija omogoča več načinov polnjenja, tudi hitro polnjenje, ki traja 30 minut. Del dodatne opreme je kabel za polnjenje baterije, ki stane 90 evrov, 250 evrov stane inštalacija vtičnice za polnjenje doma, ki jo opravi pooblaščeni Renaultov partner.

Konec leta prihaja še zoe z novim motorjem, ki ne bo omogočal hitrega polnjenja v 30 minutah, imel pa bo za 30 kilometrov daljši homologiran doseg, ki bo 240 kilometrov z enim polnjenjem baterije. Za domače polnjenje bo možno kupiti tudi wallbox (stensko polnilnico različne moči), ki glede na različico skrajša polnjenje baterije iz desetih ur na štiri do devet ur. Cena za tak sistem naj bi bila okoli 600 evrov.

Renault kangoo Z. E.

Električni renault kangoo je na voljo v treh karoserijskih različicah – express (dolžina vozila je 4,3 metra), express maxi furgon (4,7 metra) in express maxi s podaljšano kabino (4,7 metra). Električni dostavnik naj bi bil zanimiv za mala podjetja z do tremi avtomobili v svojem voznem parku, ki delujejo v mestih (dostavna podjetja). Večino tovrstnih vozil naj bi prodali večjim kupcem z velikimi voznimi parki.

Pri električnem kangooju tovorna kapaciteta in nosilnost ostajata enaka, kot pri modelih z motorji na notranje izgorevanje. 

V ponudbi je en motor z močjo 44 kilovatov in in 226 Nm navora; baterija je enaka kot pri modelu zoe. Homologiran doseg je 170 kilometrov, realen doseg 125 kilometrov, v najbolj zahtevnih razmerah je še vedno zmožen prevoziti 80 kilometrov. 

Vstopna različica po ceniku brez DDV stane 15.050 evrov (12.050 evrov s predvideno subvencijo v višini 3.000 evrov). Odvisno od časa najema in števila prevoženih kilometrov je mesečni najem baterije od 73 evrov do 126 evrov.

Renault twizy

Gre za lahki štirikolesnik, ki je na voljo v dveh različicah – 45 in 80. Razlikujeta se v homologaciji. Model 45 ne presega štiri kilovate moči, zato ga lahko vozijo tudi mladoletni vozniki z izpitom za skuter. Najvišja hitrost je 45 km/h, za vožnjo pa ni potrebna čelada, saj ima kot avtomobil varnostne pasove. Model 80 z elektromotorjem s 13 kilovati moči zmore hitrosti do 80 km/h, z njim pa lahko zapeljemo tudi na hitro cesto ali avtocesto.

Tovarniško homologiran doseg z enim polnjenjem baterije je 100 kilometrov, realen 80 kilometrov, v izjemnih okoliščinah pa 50 kilometrov. Polnjenje preko polnilnega kabla traja 3,5 ure. Na voljo je tudi tovorna različica cargo z enim sedežem, namesto drugega pa je tovorna škatla z volumnom 180 litrov in nosilnostjo 75 kilogramov.

Twizy v različici z motorjem 45 in vstopno opremo urban po ceniku stane 6.490 evrov, z upoštevano subvencijo za lahki štirikolesnik, ki je veljala lani, 2.000 evrov manj, oziroma 4.490 evrov. Zmogljivejši twizy 80 je dražji za 1.500 evrov, a bi po lanskih subvencijah država zanj primaknila 3.000 evrov. Zato pri Renaultu pričakujejo skupaj s subvencijo ceno 4.999 evrov.
Za mesečni najem baterije je treba odšteti od 50 do 72 evrov.

Pet Z. E. specialistov

Pri Renaultu bo v začetku prodaje pet Z. E. Specialistov, dva v Ljubljani, po en pa v Lescah, Celju in Murski Soboti. V omenjenih centrih bodo usposobljeni serviserji in svetovalci, ki bodo skupaj s stransko ugotovili, ali je električni avtomobil sploh pravilna izbira. Dogovorili so bodo tudi o obdobju najema baterije in o načinu domačega polnjenja. V salonu bo lahko kupec uredil vse potrebno za pridobitev subvencij.

Komentarjev 5
  • Xerxes 14:38 15.april 2015.

    Renault si je zamislil, da bo zaslužil na bateriji, samo s tem se nakup več ne izplača, ker imam mesečno še večji strošek z vsemi zapleti vred. Ne hvala, po moje se jim razen pri pravnih osebah to ne bo izšlo

  • Naglas 10:45 18.marec 2015.

    Pa, če vzamemo obdobje treh let za najem baterije, ki je malce ceneje in seveda nakup kabla in recimo "polnilne postaje" za doma, nas vožnja na 100km stane 8,49€ ... porabo energenta (elektrike) pa nismo všteli ... razen "čiste" vesti ...prikaži več do onesnaževanja ne vidim prihranka. Pa še ta čista vest je bolj tako tako, če bo elektrika iz TEŠ-a (recimo, da posegov v naravo pri izgradnji hidroelektrarn ne upoštevamo)....

  • Snežinko 09:55 18.marec 2015.

    Bravo!Z dodatkom, da če slučajno zvečer pozabiš priklopit (napolnit), imaš drug dan obvezen dopust, medtem ko pri nafti spotoma zaviješ na črpalko, kar ti vzame 5 minut.Pa gretje pozimi/hlajenje poleti...in posledično zmanjšan doseg na polovico...