"Nekega dne smo se našli skupaj z razvojnima inženirjema šempetrske Letrike Mitjem Zavadlavom in Luko Uršičem ter v naši želji po zmanjšanju hrupa zaradi dirkanja z gokarti združili moči," je povedal predsednik društva Dejan Koglot.
Moči so poleg Letrike, ki je donirala električni pogon in krmilnik, združili še s podjetjem Pamviličar, ki je omogočilo uporabo električnega polnilca, nakup baterij je sofinanciralo podjetje Manimo, medtem ko je za ustrezno prilagoditev iz bencinskega v električni pogon s prevaritvijo pomagal domačin Ljubo Zorn.
Slovenski gokart med najboljšimi
V roku enega leta so tako popolnoma predelali dva gokarta in po večkratnih testiranjih ugotovili, da je to eden izmed najboljših tovrstnih vozil v Sloveniji, mogoče pa celo v Evropi. Gokarti na električni pogon sicer niso nekaj novega, imajo jih na številnih dirkališčih po svetu, vendar je Koglot prepričan, da je njihov eden izmed boljših.
Prvi prototipi električnega gokarta, ko so uporabljali Letrikin pogon, so po vrtojbenskem poligonu na opuščenih površinah nekdanjega mednarodnega mejnega prehoda Vrtojba preizkusili že pred leti. Vendar so bile to dirkalne različice za izkušene voznike. Takrat se je članom društva Gas Vrtejba utrnila zamisel, da bi poskusili razviti vozilo, ki bi bilo primerno tudi za izposojo.
Prva dva gokarta bosta tako od aprila dalje na voljo tudi za izposojo. Po Koglotovih besedah pa v društvu Gas Vrtejba že razmišljajo o tem, da bi v nekaj letih prenovili celoten vozni park gokartov iz bencinskih na električni pogon, mogoče celo v sklopu kakšnega izmed evropskih projektov.
Do 85 km/h
"Motor ima največ 11 kilovatov in 35 newtonmetrov navora. S takšnimi nastavitvami na progi v Vrtojbi dosežejo 85 kilometrov na uro, čas kroga je 44 sekund. Za potrebe izposoje pa smo moč motorja omejili na sedem kilovatov, hitrost pa na manj kot 70 kilometrov na uro," je povedal Mitja Zavadlav.
Tako nastavljeno vozilo še vedno omogoča odlične pospeške iz ovinkov ter hitrost 70 kilometrov na uro v končni ravnini. Gokart s takimi nastavitvami in zaviranjem, ki vrača energijo zaviranja v baterijo, dosega preko 30 minut neprekinjene vožnje.
Koglot ocenjuje, da je predelava gokarta iz bencinskega v električni pogon stala okoli 11.000 evrov, v kar pa niso vštete ure prostovoljnega dela: "Enako motorno novo vozilo stane okoli 6.000 evrov. Izdelava električnega je torej skoraj še enkrat dražja, toda polnjenje na elektriko je cenejše, ker ni izpustov hrupa in izpušnih plinov, so veliko prijaznejši do ljudi in okolja. Pa tudi vzdrževanje električnega gokarta je občutno cenejše."