Slovensko moštvo MGM Racing se je pred novo sezono reli prvenstva predstavilo v Logatcu. Voznik Grega Premrl in sovoznik Gregor Brešer bosta drugo sezono zapored dirkala z dirkalnikom DS3 R3.
Citroën Racing se lahko pohvali z osmimi konstruktorskimi naslovi prvaka v svetovnim reli prvenstvu FIA. Avtomobilski proizvajalci znanje in tehnologije vse pogosteje prenašajo v osebne modele. Konec leta 2010 je Citroën predstavil in na hitrostnih preizkušnjah v ogenj poslal model DS3 R3.
Dolg seznam predelav
Ta ima pod pokrovom motornega prostora vgrajen 1,6-litrski štirivaljnik THP z visokotlačnim turbo polnilnikom, ki je razvit na osnovi serijskega motorja skupine PSA. "210 konjskih moči (154 kilovatov moči) je relativno malo. Glavni konkurent Renault Clio R3 ima 250 konjskih moči. Poglavitna DS-ova prednost je navor v nizkih vrtljajih. 350 njutn-metrov navora omogoča zelo prožno vožnjo in učinkovito vlečno moč," pojasnjuje mehanik, ki kot glavno razliko v primerjavi z DS3 racing izpostavlja podvozje, zato našteva: "Vse je drugače. Uporabili so druge roke, tristopenjske amortizerje, drugo geometrijo podvozja, avto je nižji, koloteki so širši, nastavitve podvozja lahko spreminjamo glede na konfiguracijo trase in podlage na vsaki dirki posebej, prečni nosilec na zadnjem delu iz serijske proizvodnje je ojačan in spremenjen, kar omogoča lažje odstranjevanje stabilizacijskega droga, odstranljiva pesta zadnjih koles omogočajo ločeno nastavljanje previsa in stekanja kolesa, ... "
Pretikanje kot pri motociklih
45 metrov cevi za varnostno kletko
V dirkanju je pomembna razporeditev teže. Zaradi boljše razporeditve teže sta akumulator in avtomatski gasilni aparat nameščena za sedeži. Zaščitna plošča iz jekla, ki ščiti spodnji del motorja, prav tako prispeva k znižanju težišča avtomobila. Fleksibilen rezervoar s homologacijo FIA ostaja na svojem prvotnem mestu. Sicer pa težišče avtomobila nastavljajo z razporeditvijo uteži, ki morajo biti v avtomobilu. "To je klasika. Avtomobil se postavi na tehtnico. Pod vsako kolo pride svoja tehtnica. Izmeriti moramo idealno težo na vsako kolo, zadaj manj, spredaj malo več, morata pa biti levo in desno kolo popolnoma uravnotežena. Vedno se to dela s polno opremo, z voznikom in sovoznikom," pojasnjuje Maraž.
Servis vsaj na 2.000 kilometrov
Še ena posebnost vozila so stroški lastništva in življenjska doba materialov, ki je v primerjavi z DS3 Racing izredno kratka. "Pogonski agregat ima servis na vsakih 2.000 kilometrov. Motor se odstrani iz vozila in se ga v celoti prenovi. Servis menjalnika je na vsakih 1.500 kilometrov, turbino je treba obnoviti na vsakih 2.000 kilometrov, prav tako amortizerje, zavore se zamenjajo po vsaki dirki. Zaradi velikih naporov na avtu dobesedno ni ničesar, kar bi preneslo več kot 2.000 kilometrov," še pravi strokovnjak, ki ocenjuje, da je strošek na vsak prevožen kilometer z avtomobilom 35 do 40 evrov.