Tisti dobri poznavalci se še spomnijo, kako so originalnega A-ja leta 1997 novinarji na "slalomu" obrnili na streho, Mercedesove inženirje pa napotili v delavnice, da so napako odpravili in malčka oborožili z elektronskimi varnostnimi pomagali.
Prenovljeni mercedes razreda A tretje generacije je še bolj dinamičen, kakor škatlasta predhodnika v prvi in drugi izvedbi. Na prvi pogled se bistveno ne razlikuje od predhodnika, premierno predstavljenega leta 2012 v Sloveniji.
Nov grafični podpis, tudi polni led žarometi
Prijatelj le z iPhoni
Tudi potovalni prostor je spremenjen minimalno. Prenovili so instrumentalno ploščo in obliko stikal, za dodaten znesek si kupec lahko omisli 8-palčni zaslon. Ambientalna svetloba odslej ponuja številne možnosti prilagoditve, multimedia pa prvič v mercedesih pozna povezovanje s "pametnjakoviči", a bo zaenkrat Apple CarPlay povezljiv le z iPhoni, saj drugi zaenkrat ne zadovoljujejo standardov, ki so jih postavili v Stuttgartu.
Prilagaja se voznikovemu slogu vožnje
Za varnost je tradicionalno v duhu znamke dobro poskrbljeno, serijski je sistem AEB, ki ne le opozarja, temveč tudi zavre, če je voznik preveč zasanjan. Od asistenčnih sistemov so na voljo tudi sistem za zaznavanja vozil v mrtvem kotu, tempomat za uravnavanje varnostne razdalje distronic plus ...
S prenovo je dobil tudi sistem dynamics select, ki vozniku s pritiskom na stikalo omogoča na štiri načine prilagajanje odzivnosti podvozja, krmilnega mehanizma, menjalnika in motorja, ter tudi klimatske naprave (športno, eko, udobno in individualno).
Namesto CDI zdaj d
Kar nekaj sprememb je pri motorjih, skupaj jih je na izbiro 17. Nova sta vstopna A 160 in A 160 d motorja. Novo je poimenovanje za dizelske različice. Namesto kratice CDI namreč to zvrst pogona odslej označuje le še črka "d". Model A180d je še posebej vreden omembe, saj je 1,5-litrski dizel zelo varčen in dosega izpust 89 gramov CO2, tovarniško obljubljena poraba pa je vsega 2,9 litra/100 km.
Nekaj več moči je tudi v različicah A220d in A250, novost je pri menjalniku 7G, saj ima ta sedaj dodano funkcijo "launch control", za samozavestnejše in silovitejše speljevanje z mesta. Močnejše različice imajo tudi serijsko možnost nastavljanja podvozja.
AMG A45 kot češnja na vrhu torte
Najslajše pa za konec. AMG A45 s svojim 2,0-litrskim štirivaljnim motorjem (prvak glede razmerja moč/prostornina) je odslej še brutalnejši, saj so mu moč povišali za 15 kilovatov na 280 kilovatov (381 KM). Hkrati je po zaslugi krajših prestavnih razmerij 7G menjalnika in boljšega navora pospešek 0-100 km/h za 0,4 desetinke krajši in je le še 4,2 sekunde. To je 0,1 sekunde hitrejše od Audijevega stroja RS3 (slednji ima 2,5-litrski petvaljnik z 270 kilovatov moči).
Pri nadzoru moči v A45 pridejo prav tudi mehanska zapora prednjega diferenciala, dvostopenjska nastavitev športnega podvozja in nastavitev delovanja motorja Race mode.
Od 22.500 do 50.300 evrov
Vstopni bencinski model A 160 z 75 kilovatov moči (102 KM) stane 22.500 evrov, vstopni dizel A 160 d z 66 kilovatov moči (90 KM) je 1.000 evrov dražji. Oba sta kombinirana z ročnim menjalnikom. A 220 s turbobencinskim štirivaljnim agregatom z 135 kilovatov moči (184 KM), štirikolesnim pogonom (4matic) in samodejim dvosklopčnim menjalnikom 7G-DCT stane 31.720 evrov, turbodizelski štirivaljni A 220 d z 100 kilovatov moči (136 KM), štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom pa 31.300 evrov. Brutalni A45 AMG z speedshift dvosklopčnim menjalnikom stane 50.300 evrov.
Če je poraba 2,9l na 100km sem pa jaz papež!