Renault najavlja novi lasten elektromotor z oznako R110 in največjo močjo 80 kW, ki bo najprej na voljo v modelu Zoe, ki je sicer že tretje leto zapored najbolje prodajano električno vozilo v Evropi. Pri Renaultu si nadejajo, da bodo z močnejšim pogonskim sklopom, ki ponuja več živahnosti in užitka v vožnji, na električno stran privabili širši krog voznikov.
Elektromotor R110 je kljub za 12 kW (16 KM) večji moči enako velik in težek kot njegov predhodnik z oznako R90. Voznik bo z večjo prožnostjo pridobil boljše pospeške na hitrih cestah in avtocestah, saj za pospeševanje od hitrosti 80 do 120 km/h avto rabi skoraj dve sekundi manj. Največji navor 225 Nm še vedno zagotovi že v delčku sekunde.
Kakšen je realni doseg?
R110 je plod strokovnega znanja Renaulta na področju električnega pogona. Zasnovali so ga inženirji iz Renaultovega Technocentra na jugozahodnem obrobju Pariza (departma Yvelines) in tovarne Cléon v Normandiji, kjer ga tudi izdelujejo. Samo dve leti trajajoči razvoj R110 je prinesel kombinacijo novosti na elektromotorju in krmilni elektroniki, ki omogočajo za 12 kW večjo moč ob enaki velikosti in teži. Poleg tega so ohranili energijsko učinkovitost elektromotorja R90.
Z uvedbo R110 ima Renault v svoji ponudbi že pet izvedenk elektromotorja z največjo močjo 44 kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW in 80 kW, s katerimi opremljajo štiri modele povsem električnih vozil: Renaultove Kangoo Z.E., Master Z.E. in ZOE ter za Daimler Smart Electric Drive.
Novi elektromotor R110 bo homologiran po novem protokolu WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), s katerim se je v Evropi od 1. septembra 2017 začelo postopno nadomeščanje protokola NEDC. Novi protokol je strožji in je namenjen temu, da se homologirani podatki približajo tistim iz dejanske rabe vozil. Pri električnih vozilih meri doseg v kilometrih. Izvaja se ga v laboratoriju z dinamometrom, nov cikel preskusov je daljši in obsega več faz, večjo hitrost ter odločnejše pospeševanje. Homologiran doseg je tako manjši in bolj podoben tistemu v dejanski rabi. Ta sprememba postopka homologacije ne spreminja realnega dosega modela zoe, ki znaša 300 kilometrov za vožnjo v mestnem in primestnem okolju. Postopek homologacije elektromotorja R110 po WLTP še ni končan. Prve ocene na podlagi protokola WLTP (doseg približno 300 km) potrjujejo najavljen dejanski doseg.
Android auto tudi v zoe
Novost za model zoe je tudi ta, da bo odslej naprava r-link evolution združljiva tudi s funkcijo Android Auto, ki vozniku omogoča enostaven prikaz aplikacij pametnega telefona z operacijskim sistemom Android na vgrajenem zaslonu te multimedijske naprave, na primer Waze, Deezer, Spotify, TuneIn, Skype, Messenger, Audible in še na stotine ostalih, ki so na voljo v spletni prodajalni Google Play Store.
Nova je tudi borovničevo vijolična barva.
Električni so res dragi (beri dolgoročna investicija), tako da se pred leti ob visokih obrestnih merah seveda niso splačali. Še zdaj se jih tipičnemu Ljubljančanu ne splača imeti. Bolje si jih je izposojati pri Avant2go. Zavidam Ljubljančanom odlično mrežo. V… ...prikaži več. V Mariboru imamo precej slabšo. A sem vseeno navdušen uporabnik.
stabo se nestrinjam to so automobili prihodnosti
Cena vsekakor zelo visoka,kljub državni subvenciji,da ne govorimo o najemu baterije cca80e ,pa se strošek domače polnilne postaje ki je cca 1000e in navzgor odvisno od moci kje je trenutna racunica za navadnega smrtnikai