Lansko leto je na slovenski trg pripeljalo kopico povsem električnih avtomobilov. Električna golf in up, BMW i3, renault kangoo in (pogojno) twizzy. Predvsem pa se mi je že od prvega kratkega stika z njim pred letom in pol vtisnil v spomin renault zoe. Zakaj? Najprej, ker je narejen na osnovi najbolj “slovenskega” avta - renault clia. Je torej skoraj identičnih zunanjih in notranjih mer, izraba prostora med obema je praktično enaka, kar pri ciljni publiki gotovo veliko šteje.
PREBERITE ŠE:
Drug pomemben dejavnik je cena. Resda ni najcenejše brezemisijsko vozilo, a med druščino “običajnih” in splošno uporabnih s slabimi 21 tisoč evri nosi značko z najnižjo ceno. Subvencija jo dodatno zniža kar za četrtino, kar pa je že skorajda na ravni bencinskega motorja in ceneje od dizla! Da je cena prizemljena, je vzrok tesna navezanost na clia in vgrajena tehnika. Njegova školjka torej ni iz ultralahkih ogljikovih vlaken kot v primeru BMW i3, tudi avtopilota v njem ne gre iskati. E-mobilnost za množice v pravem pomenu besede in z najmanj kompromisi.
A elektrika ohrani svoje stroškovne prednosti, brez skrbi. Temu prikimavajo tudi mehaniki, saj praktično nimajo več kaj brkljati po pogonskem sklopu, tudi zavore se zaradi regeneracije veliko manj trošijo. Servisni intervali so tako pri zoetu razpotegnjeni in minimalni.
Ravno prav drugačen, da je še vedno znan
Tokratno daljše bivanje z zoetom je potrdilo vse dobre lastnosti avtomobila. Je vpadljiv avto, izgled vzbuja radovedne poglede in napenjanje ušes, kaj ga poganja. Pridih modre barve na lučeh in označbah ga naredi posebnega, zamerim pa mu obliko drugega para vrat. Ne zaradi skrite kljuke, temveč zaradi zelo ostro zašiljenega roba. Zelo boleča past, ki sem jo nazadnje občutil pri dacii logan!
Živčno pogledovanje na dvomestno številko
K vožnji. 68 kW moči, ki prihaja iz sinhronega električnega motorja, zagotavlja solidne pospeške z mesta, k čemer pa še bolj pripomore 220 Nm navora, zato je avto med najhitrejšimi na semaforjih. Na avtocesti pa potrebuje precej več prostora, o kakšni športnosti, kot jo je sposoben prikazovati BMW i3, tu ni govora. Razočarala me je baterija oziroma doseg. Tudi v toplejšem vremenu je bila daleč stran od deklariranih 240 kilometrov. Kje pa, ob kombinirani vožnji, ki je vključevala tudi avtocesto, bi še za sto kilometrov oddaljen kraj precej pomišljal!
Na žalost je tako v modelu zoe prisotne precej živčnosti in pogledovanja na merilec dosega. Če je avto v uporabi le v mestnem okolju, ni težav, a za intenzivno medmestno uporabo (še) ni primeren, saj so hitre polnilnice še vedno redke oziroma neugodno razmetane. Največkrat je lastnik zato obsojen na priklop na klasično 230-voltno vtičnico, kar pa lahko za polno poživitev traja tudi po 10 ur.
Motor:Električni, 65 kW (88KM), 220 Nm od 250 vrt./min
Poraba na testu:16 kWh/100 km
Zmogljivosti:135 km/h, 13,5 sek od 0 do 100 km/h
Cena:21.990 € (brez subvencije)
AvtoTest
Enostavna vožnja, videz, vsakdanja uporabnost .
Doseg, zadnja stranska vrata.
Zoe ponuja vse, kar pričakujemo od modernega avta B segmenta. Je prostoren, pozna sodobne pripomočke, kot je vzvratna kamera ali R-link sistem multimedije z možnostjo priklopa na internet. Od notranjosti clia se loči z nekaj hitrimi triki, kot so drugačne barvne kombinacije ter drugačen osrednji zaslon, želel pa bi si, da bi poznal tudi aktivne varnostne pripomočke, denimo city AEB.
Postavitev baterije v zadnji del le minimalno vpliva na slabši občutek v vožnji. Zaradi lahkega nosu je pri nižjih hitrostih zelo vodljiv, avto je resnično izredno enostaven za uporabo. Zgolj pritisk na gumb za vklop, ročico v položaj D, še nežen pritisk na “plin” in spelje. Hecno je “vesoljsko” brenčanje, ki ga spremlja pri nižjih hitrostih, verjetno za odganjanje pešcev. Poraba pri povprečnih 16 kWh ure je bila v primerjavi s precej zmogljivejšim i3 kar visoka. Tudi v tem se vidi bavarska superiornost, ki pa stane.
Čeprav so e-vozila pri nas doživela pomlad, bi težko govorili o pravih rivalih, saj so modeli še vedno precej različno cenovno in velikostno pozicionirana. Zoe torej ni konkurent električnemu VW golfu, niti BMW i3. Morda mu je blizu nissan leaf, ki pa ga v Sloveniji ne tržijo. Kupiti ali ne Zoe je torej pravo vprašanje predvsem v primerjavi z bencinskim cliom, seveda s predpostavko, da bo vožen predvsem na kratkih razdaljah, pa četudi intenzivno.
Zoe dokazuje, da elektrika ni več neka eksotika za tehnične in ekološke zanesenjake, temveč še posebej ob podpori subvencij povsem smotrna izbira za pravi tip uporabnikov, tako privatnih kot morda še bolj podjetij. Vsi morajo seveda vzeti zakup vleko kablov sem in tja ter nočne priklope na vtičnico. A nagrajeni bodo z zelo udobno vožnjo in seveda ugodnimi lastniškimi stroški.