Avto
126 ogledov

Z električnim renault zoejijem na reli v Novi Gorici

Renault zoe na reliju v Novi Gorici
1/4
Renault
Na letošnjem reliju v Novi Gorici je med varnostnimi izstopal renault zoe - povsem električno vozilo. Posebej za ta namen so morali v servisni coni relija postaviti hitro 43-kW polnilnico.

Športna prireditev v Novi Gorici je letos postregla z zanimivo vsebino do okolja prijazne mobilnosti.

Povsem električni renault zoe je moral po celotni trasi relija voziti v enakem ritmu kot vsi ostali varnostni avtomobili. To so omogočili s hitrim polnjenjem akumulatorjev v servisni coni. Na ta način je zmogel odpeljati dva kroga relija, sestavljenega iz treh hitrostnih preizkušenj, in trikrat hitrostno preizkušnjo v bližini štarta in cilja v Kromberku. Skupaj skoraj 300 kilometrov vožnje. Krog treh hitrostnih preizkušenj osrednjega dela drugega dne relija je meril 95,3 kilometrov.

Zoe je ob vožnji na strmih vzpetinah in spustih na obeh straneh doline reke Soče in čez Banjško planoto v povprečju porabil 18,7 kWh/100 km. Na 100 kilometrov vožnje je tako porabil manj energije, kot jo je shranjeno v dveh litrih dizelskega goriva.

Kaj pa dizelski megane?

Povprečna poraba drugega varnostnega avtomobila, renaulta megane grandtour 1.5 dCi, s katerim sta v enakem ritmu vožnje skupaj prevozila celotno progo relija, je znašala preračunano na 100 kilometrov vožnje 86 kWh energije. Tako je bil zoe tudi ob agresivni vožnji v primerjavi z avtomobilom, gnanim s klasičnim motorjem, skoraj za 80 odstotkov energijsko učinkovitejši.

Zoe je med dinamično vožnjo navzdol z zaviranjem z motorjem pretvarjal kinetično v električno energijo in jo shranjeval v akumulatorje. Tako je samo v tretjini celotnega relija »pridelal« sedem kWh energije.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.