Bitka je postala huda. Visoke cene goriv in vse prej kot rožnate gospodarsko razmere Evropejce in tudi Slovence silijo, da posegajo po manjših in učinkovitih avtih, v katere je mogoče brez zadrege spraviti tudi ostale družinske člane. Avtomobilska industrija se je temu prilagodila, kar se nenazadnje kaže v razplamteli bitki za donedavna precej prezrti segment, v katerem pa je potrebno za konkurenčne prodajne številke še posebej po nedavnem prihodu nemško-češke naveze k nam pokazati veliko talenta za vsak vložen evro.
Panda je z 31 leti prisotnosti veteran tega razreda, obe dosedanji generaciji pa sta bili med najbolj prepoznavnimi člani, tudi po zaslugi nekaterih inovativnih prijemov, kot je denimo ponudba 4x4 pogona.
Zaobljena kocka
Tretji predstavnik rodu je seveda korak naprej v vse smeri, še vedno pa ohranja prepoznavno oglato obliko, poudarjeno z všečno zaobljenimi robovi. Visoko postavljeni prednji in zadnji žarometi dajejo vtis malega SUV-a. Notranjosti s svojimi kockastimi elementi prav tako lahko damo visoko oceno za sam videz, še posebej pri najvišji opremi lounge, ki vsebuje boljše in večbarvne materiale vključno s tako modno piano črno in na prstne odtise dovzetno plastiko. Ko se usedemo za volan, pa dober vtis hitro bledi. Kockasto zasnovani merilniki so precej slabo berljivi, moti visoka pozicija sedežev, s katerimi je potrebno precej manipulirati za ugoden položaj, saj je volanski obroč nastavljiv le po višini.
Panda se za takšne spodrsljaje skuša odkupiti s siceršnjo prostornostjo, pri tem pa dobro izkoristi dobrih deset centimetrov prirastka v dolžino glede na prejšnjo generacijo. Na zadnji klopi je razmeroma udobno za otroke, medtem ko dvema povprečno visokima odraslima še vedno zmanjkuje prostora za kolena. Testnica je imela za vsak primer še varnostni pas za petega potnika. Prtljažnik posebnih presežkov ne ponuja in jih v tem razredu niti ne pričakujemo, hvale pa si zasluži prostor, ki ga dobimo z zlaganjem sedežev, še posebej če poderemo tudi sopotnikovo naslonjalo. Vse to pride za doplačilo v navezi s petimi sedeži.
Osnovni motor racionalna izbira
Volan ima dva načina delovanja, poleg običajnega še dodatno ojačano za lažje manevriranje po parkiriščih, a je že prvi režim zelo mehak. Po prefinjenosti podvozja sodi panda v povprečje. Čez neravnine je hrupno, med hitrimi ovinki želi nos prehitro odkrivati lastno pot.
Prerivanje za prvo vrsto
Panda ima danes precej težje delo kot za časa druge generacije. Japonsko-francoski navezi aygo, C1 in 107, ki je bila nedavno osvežena, sedaj družbo v prvi ligi pri nas delajo še up! in citigo, od zadaj pa hupata kia picanto in že malce ostareli hyundai i10. Hišnega fiata 500 v ta krog zaradi drugačnega poslanstva ne štejemo.
Glede na vpadljivost in opremljenost na papirju je panda prav gotovo v ospredju, po vozniški izkušnji pa malce manj. Osnovna cena 12.861 evrov je testnico postavljala v tisti del ribnika, kjer vladajo že večje ribe, denimo fiesta s primerljivim motorjem in opremo, vendarle je zaradi 1.500 evrov popusta medvedka vseeno ostala znotraj jate neposrednih tekmecev. Se pa ti ne morejo pohvaliti s petletnim jamstvom.
Podatki o vozilu (fiat panda 1.2 8V lounge)
Motor: bencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.242 cm
Moč: 51 kW (60 KM) pri 5.500 vrt.
Navor: 102 Nm pri 3.000 vrtljajih
Poraba na testu: 6,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 120 g CO2/km
Zmogljivosti: 162 km/h, 14,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 3.653 x 1.642 x 1.551, medosna razdalja: 2.300
Prtljažnik (v litrih): 225
Cena (v evrih in vključenim popustom): 9.490 (osnovna)/ 11.361 (testni)