"Ne le flotni kupci, tudi pri fizičnih kupcih je zaznati, da se zanimajo, koliko jih bo lastništvo avtomobila stalo. Tega se zavedamo tudi proizvajalci. Samo palec manjše kolo lahko prinese do 500 evrov nižje stroške na leto za lastnika avtomobila,“ nam je v pogovoru na Ženevskem avtomobilskem salonu zaupal Pedro Lazarino, vodja globalnega marketinga za kompaktne avtomobile pri Oplu.
Prav astra naj bi bil ključen model za Opel pri nižanju stroškov lastništva. To je bila ena od ključnih točk razvoja, saj so kompaktni modeli vse bolj pomembni pri prepričevanju flotnih kupcev. Tako ima nova astra za številko manjše pnevmatike kot prej, kar pomeni 188 evrov manj pri menajvi vseh štirih pnevmatik, z inženirskimi posegi so zagotovili prihranke pri zamenjavi sestavnih delov in popravil, zaradi lažje kostrukcije in novih aluminijastih motorjev je bistven prihranek tudi pri točenju goriva, pri Oplu kot pomemben dejavnik povezan s stroški lastništva izpostavljajo ohranjanje vrednosti vozila.
V povezavi z astro pri Oplu izpostavljate, da imate najnižje stroške lastništva v razredu? Po katerih kriterijih?
Namesto 16-palčnih koles ima osnovna izvedenka astre v novi generaciji 15-palčna kolesa. Kakšna je zaradi tega razlika v stroških lastništva?
To je odvisno od dobavitelja pnevmatike in trga. Če govorimo o trgih, kjer so obvezne zimske pnevmatike, lahko govorimo tudi o stroških okoli 400 do 500 evrov na leto. To je velik in nezanemarljiv znesek, še posebej, če upoštevamo, da je astra namenjena flotnim nakupom.
Servisni interval je na vsakih 30 tisoč kilometrov. Kaj to pomeni s stališča uporabe motornih olj, zavor …
Nič posebnega, saj smo imeli podoben servisni interval že prej. Šli smo v detajle, kako lahko privarčujemo denar strankam. Opel je ustvaril zalogo recikliranih komponent, od glav motorja, menjalnikov, alternatorjev, zavornih čeljusti, črpalk sistema, vbrizga goriva, do dizelskih filtrov prašnih delcev. Vsi ti nadomestni deli so skladni z našimi merili kakovosti in zmanjšujejo stroške vzdrževanja za 30 do 40 odstotkov.
Je strošek lastništva avtomobila postal bolj pomemben od nastanka finančne krize leta 2008. Kaj opažate pri Oplu?
Lahko rečem, da je zavedanje kupcev o strošku lastništva vse bolj pomembno. Vse več se jih tega zaveda. Tega se zavedamo tudi proizvajalci vozil. V preteklosti je strošek lastništva zanimal podjetja, torej velike flotne kupce, danes pa je pomemben tudi v ostalih segmentih v avtomobilizmu, predvsem v maloprodaji, torej prodaji fizičnim kupcem.
Vendar pa je v avtomobilih vse več tehnike, od lidarjev, radarjev, zaslonov ... Zdi se, da bodo stroški lastništva le še višji.
Res je. To je pomemna tema in dobro, da ste to omenili. Leta 2015 smo sprejeli protokol, po katerem predvidevamo, da bo, oziroma že ima, skoraj 60 odstotkov naših avtomobilov prodanih v Evropi vgrajeno kamero na vetrobranskem steklu, ki dejansko zmanjša stroške lastništva. Kamera prepoznava možnost trčenja in omogoča, da vgrajena tehnologija v avtomobilu zavira sama, če to voznik spregleda. Verjetnost, da boste vpleteni v nesrečo s kamero je veliko manjša. In kamera ne omogoča le delovanje sistema za samodejno parkiranje, pač pa podpira še druge asistenčne sisteme - prepoznava prometnih znakov, opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu ...
Ali so zavarovalnice to prepoznale?
Kakšna je razlika v stroških lastništva med petvratno kombilimuzinsko in karavansko ST različico opel astre?
Po prvih ocenah so stroški zelo podobni. Največja razlika je v nakupni ceni, vse drugo je več ali manj enako.
Kaj pa razlika med kompaktnim avtomobilom in SUV?
Tu pa je razlika večja, saj imajo suvi večja kolesa, kar se pozna pri stroških lastništva. Prav zato so kompaktni avtomobili zelo pomembni v segmentu prodaje flotnim kupcem, saj se fizični kupci vse bolj odločajo za nakup križancev in športnih terencev.
Proizvajalci, kot je Opel, se želijo z napredno opremo vse bolj približati premium znamkam, govorim o ogrevanju sedežev, volanskega obroča, led žarometih …
Največji izziv pri astri je bil, da obdržimo svoje kupce in privabimo nove kupce. Tudi tiste iz premium znamk. Kupci pričakujejo dobro opremljene avtomobile, in to jim skušamo zagotoviti za bolj atraktivno ceno v primerjavi s premium znamkami.
So kupci pripravljeni vse to plačati?
Omenil sem že kamere. Skoraj 60 odstotkov avtomobilov prodamo z vgrajeno s kamero, matrične led žaromete je pri astri naročil vsak četrti kupec. Pri 30.000 naročilih je manj kot petina osnovnih modelov.
Prihranek je max 100-200€ na 3 leta. Razlike v ceni med 15 in 16 col ni. Če pogledamo ceno 205/60/16 in 205/60/15 je razlika 50€ na komplet gum x 2 kompleta je 100€ mogoče pri zimskim malenkost večja razlika. Kompleta… ...prikaži več sigurno zdržita 3 leta. Zopet nekaj nategujejo, da bi ljudje kupovali njihova vozila.
Lahko rečem, da oboje. Nikoli se nebi kupil avto, ki je grd na pogled.
Bučman a imaš avto za vozit ali za gledat