Opel GT Concept bo prvi vtis na obiskovalce ženevskega avtomobilskega salona naredil z izklesano obliko, so prepričani pri Oplu. O dizajnu si več preberite tukaj. Danes razkrivamo notranjost brez gumbov in naprednimi tehničnimi rešitvami, ki so zelo futuristične, predvsem zaradi uporabniškega vmesnika.
Športna sedeža se prilegata do potanskosti, volanski obroč in stopalke je možno električno nastaviti do milimetra natančno, obloga vrat je obenem naslon za roke ...
Predvidi vsako voznikovo željo
V notranjosti ni gumbov in tipk. Voznik športni avtomobil upravlja izključno z glasom in v sredini nameščeno sledilno ploščico. Strokovnjaki so tovrstno zasnovo nadzora poimenovali vmesnik med človekom in strojem (Human Machine Interface – HMI). Koncept je opremljen z prilagodljivim sistemom, ki najprej spoznava voznika in se prilagaja njegovim željam. Na ta način se avto prilagodi vozniku in ne obratno. Rezultat je dialog, med katerim avto odgovarja s prijetnim glasom in lahko na primer izbere ustrezno glasbo, pot ali temperaturo v skladu s trenutno situacijo. Oplov HMI je ve, ali bi raje poslušali hip-hop ali kaj bolj umirjenega. Da lahko spontano zagotovi ustrezno podporo, si programska oprema zapomni vsak ukaz, vsak dotik volana in vsako nastavitev iz dneva v dan in iz meseca v mesec. Podoben pristop že poznamo iz samodejnega učenja prilagodljivega avtomatskega menjalnika: s športnim ali varčnim prestavljanjem se prilagaja slogu posameznega voznika. Prilagodljivi HMI odlikuje celosten pristop, ki kaže, da je upravljanje vozil iz znanstveno-fantastičnih filmov čedalje bliže uresničitvi.
Tridimenzionalen prikaz informacij
Če je za voznikom naporen dan in želi brez govorjenja prebrskati menije, lahko uporabi okroglo sledilno ploščico v sredinski konzoli, ki omogoča preprosto upravljanje vseh funkcij. Dva okrogla instrumenta sta projekcijski površini z možnostjo osvetlitve v različnih barvah in tridimenzionalnega prikaza palete informacij – sistem je leta 2013 prvič prikazala Opel Monza Concept, zdaj pa je dodatno izpopolnjen. Število vrtljajev motorja in hitrost vozila sta vedno prikazana z levim instrumentom, informacije na desnem instrumentu pa lahko voznik individualno prilagaja.
Pri službeni vožnji je lahko GT Concept stalno povezan s pisarno ali stranko, desni instrument pa kaže intuitivne grafične navigacijske napotke brez številčnih vrednosti; ko se začne muditi, lahko prikaže porabo. Spremembo razpoloženja ob zaključku delovnega dne, ko si voznik zaželi hitre vožnje skozi ovinke, odraža tudi optimalna prilagoditev dušilne lopute, menjalnika in nadzora motorja, desni instrument pa lahko prikaže silo G pri pospeševanju.
Avto lahko celo nadere voznika
Avto lahko tudi povzdigne glas in opozori voznika: “Previdno! Za nama je motocikel!” GT Concept vedno budno spremlja dogajanje v prometu in se ne prilagaja le voznikovemu okusu in razpoloženju, temveč tudi zunanjim pogojem, da zagotovi večjo varnost. Za prikaz dogajanja za vozilom in v njegovi okolici GT Concept namesto zunanjih vzvratnih ogledal uporablja kameri, nameščeni za prednjima blatnikoma. Sliko prenaša na okrogla zaslona levo in desno od voznika ter na velik osrednji zaslon, ki prikazuje vse želene informacije.