Zadnji tragični primer se je zgodil v četrtek, ko sta v prometni nesreči pri Kidričevem umrla motorist in kolesar. Na AVP so na začetku aprila izdali krvavo statistiko, ki razkriva, da je Od januarja do prve polovice aprila umrli kar trije vozniki enoslednih vozil več kot preteklo leto, zaradi česar je število umrlih voznikov enoslednih motornih vozil letos najvišje v zadnjih 10 letih.
Podatki Agencije za varnost prometa za obdobje 2015-2019 kažejo, da je povprečno umrlo 24 voznikov motornih koles in mopedov letno, povprečni delež umrlih motoristov pa je znašal 22 odstotkov. Največ nesreč z udeležbo motoristov in mopedistov se je zgodilo leta 2017, ko je umrlo 29 motoristov, kar je 28-odstotni delež umrlih v prometnih nesrečah.
V letu 2019 se je na slovenskih cestah zgodilo 1061 prometnih nesreč z udeležbo voznikov enoslednih motornih vozil oz. 13 odstotkov več kot v letu 2018. V omenjenih prometnih nesrečah je umrlo 23 voznikov enoslednih motornih vozil oz. pet več kot v letu 2018, so sporočili z Agencije za varnost prometa.
Povečanje v primerjavi z letom 2018 beležijo tudi pri poškodovanih, saj se je število hudo poškodovanih povečalo za 11 odstotkov, število lažje poškodovanih pa za devet odstotkov. Število umrlih motoristov in mopedistov je bilo lani pod povprečjem, je bil pa delež umrlih med vsemi umrlimi udeleženci prometnih nesreč nad povprečjem.
Umirajo motoristi v zrelih letih
Na AVP opozarjajo, da se ne gre sklicevati na objestnost ali neizkušenost mladih motoristov, saj je največ umrlih motoristov starejših od 40 let. Analiza prometnih nesreč, v katerih so bili vpleteni motoristi, je pokazala, da žal prenekateri motorist ne spoštuje hitrostnih omejitev in tudi drugih prometnih pravil, ne glede na starostno skupino ali vozniški staž. Zgolj čelada je za zaščito pred smrtnimi poškodbami premalo, še opozarjajo na agenciji, kjer motoriste opozarjajo na previdno vožnjo in upoštevanje vremenskih in prometnih razmer, kot tudi druge udeležence v prometu, naj bodo pozorni na motoriste.
Na podlagi statističnih podatkov iz preteklih let ugotavljajo, da se prometne nesreče s smrtnim izidom, ki so povezane s hitrostjo, največkrat zgodijo prav v lepem vremenu, ko so vozni pogoji najboljši, predvsem pa na domačih cestah, za katere vozniki verjamejo, da jih dobro poznajo.
Tabela s podatki o številu prometnih nesreče voznikov motornih koles in mopedov in posledicah za obdobje 2015-2019.
leto/ število huda lažja delež primerjava nesreč poškodba poškodba smrt umrlih ------------------------------------------------------ 2015 1014 213 584 26 22% 2016 909 176 520 24 20% 2017 1094 204 618 29 28% 2018 941 177 524 18 20% 2019 1061 197 570 23 23% ------------------------------------------------------ 2019/2015 5% -8% -2% -12% 2019/2018 13% 11% 9% 28%