Pri Jato Dynamics so prepričani, da bo prodaja malih avtomobilov letos, tako kot lani, še nazadovala, do leta 2020 pa predvidevajo stabilnost. Ustalila naj bi se nekje pri 1,23 milijona prodanih vozil na leto.
Kljub padcu prodaje v zadnjih dveh letih pa so mali avtomobili v Evropi v prvem kvartalu leta še vedno predstavljali 8,3 odstotka celotne prodaje vozil na evropskem trgu in predstavljajo peti največji razred vozil od 24, ki jih beležijo pri Jato Dynamicsu.
"Mini avtomobili nimajo neposrednih konkurentov v mali suvih, zato predvidevamo, da bo število registriranih avtomobilov v prihodnjih letih ostalo stabilnost," pravi Felipe Munoz, globalni analitik pri Jato Dynamics.
Fiat panda in fiat 500 kraljujeta na vrhu
Zadnje desetletje v Evropi prevladujeta dva mala avtomobila, to sta fiat panda in fiat 500. V prvem kvartalu letošnjega leta je Fiat po podatkih Jato Dynamicsa prodal 59.295 pand (+4,4 odstotna rast) in 54.844 modelov 500 (+3,5 odstotna rast), daleč zadaj so VW up (27.308), toyota aygo (26.165) in hyundai i10 (24.650). Renaultov twingo je na šestem mestu z 20.517 prodanimi primerki, kar v primerjavi z enakim obdobjem lani predstavlja pet odstotni padec.
Pri Jato Dynamicsu skok napovedujejo novi generaciji kie picanto, ki uvaja športni paket GT line, večja kolesa in več tehnologij, tudi varnostnih, kot je samodejno zaviranje v sili. Kia s tem sledi konkurentom, kot sta Renault in VW, ki tudi v razredu "budget" avtomobilov ponujata veliko varnostne opreme, opreme za povezljivost in tudi turbo motorje, ki jih sicer dobimo pri dražjih avtomobilih.
Kia se je s picantom poslovila od trivratne različice, kar je prav tako trend, ki ga je opaziti pri najmanjših avtomobilih. Enako je pri twingu in i10.