Na prvi pogled bi rekli, da tretja generacijo kiinega enoprostorca cilja na čustva kupcev, a smo, ko smo se vanj namestili in ga preizkusili, mnenje omilili. Carens je namenjen družinskim ljudem, ki cenijo prostorno notranjost in korektnost.
Beli labod
pohvalno nizek, nakladalna odprtina pa široka.
Že krom bi razblinil dolgočasnost
Znotraj so materiali dobri, vse je dobro sestavljeno, "prepiha" med komponentami ni. Nekoliko razočara dizajn, ki ne sovpada z zunanjim videzom vozila. Črnine je preveč, pa čeprav je plastika na otip mehka. Že če bi nekaj kroma od zunaj prenesli v potniško kabino, bi bilo dovolj, da bi razbili dolgočasnost.
Gumbov veliko, a na dosegu roke
Po drugi strani bo ureditev potovalnega prostora všeč racionalnim voznikom in potnikom. Hvalimo ergonomijo. S kombinacijo številnih, a preglednih stikal na volanskem obroču in velikih gumbov na armaturni plošči se bodo hitro spoprijateljili tudi tehnike manj vešči vozniki. Preglednost je pisana na kožo starejšim voznikom, saj se tudi sedi pregledno, dovolj velike so vse steklene površine.
Prostornost je ključ do kupcev v tem razredu vozil, in to carensu ne moremo zanikati. A stebriček so pomaknili naprej pred prednja kolesa in medosno razdaljo raztegnili za pet centimetrov, s tem pa omogočili še več prostora za noge potnikov. Sedeža spredaj sta dovolj velika in udobna tudi, ko sedimo več ur v vozilu. Zadaj so trije ločeni sedeži, sredinski je nekoliko ožji in se, ko ga poklopimo, spremeni v mizico z odlagališči za pijačo. Vsak sedež je vzdolžno pomičen, možno je celo spreminjati hrbtni naklon, pa čeprav med vožnjo v prid varnosti to ni najbolj koristno početje. Zadnje klopi se na žalost ne da podreti s potegom za ročico iz prtljažnika, kar je danes že skoraj standard.
Prevažate lahko tudi predmete daljše od dveh metrov
Prtljažnik v klasični konfiguraciji meri 536 litrov, ko imamo v ravno dno zložene vse sedeže, največ 1.694 litrov. V carensu lahko prevažamo predmete do dolžine dobrih dveh metrov, saj se hrbtni del prednjega sopotnikovega sedeža poklopi. Prtljažnik je dobro obdelan in ima vdelana dva predala v dvojnem dnu, eden je namenjen roloju, ki pa ni dovolj trden.
Vozne lastnosti so povsem korektne, a ne posebej zanimive. Prestavna ročica šeststopenjskega menjalnika je postavljena na pravo mesto. Delo zelo dobro opravlja tudi krmilni mehanizem, ki je odziven in ponuja korektne informacije izpod koles. Volan je tako kot sedeža ogrevan, kar ni novost, morda bo komu to pozimi všeč, nam je to odvečen dodatek in še ena stvar, ki se lahko pokvari.
Primerjava modelov |
Kia carens 1.7 CRDI |
Toyota verso 1.6 dizel |
Ford C-max 1.6 TDCi |
Motor |
Turbodizelski 1.685 cm3 |
Turbodizelski 1.598 cm3 |
Turbodizelski 1560 cm3 |
Moč |
85 kW (116 KM) pri 4.000 vrt/min |
82 kW (112 KM) pri 4.000 vrt/min |
85 kw (115 KM) pri 3.600 vrt/min |
Navor |
260 Nm med 1250 in 2750 vrtljaji |
270 Nm med 1.750 in 2.250 vrtljaji |
270 Nm med 1.750 in 2.250 vrtljaji |
Zmogljivosti |
181 km/h (12,3 s od 0 do 100 km/h) |
180 km/h (12,7 s od 0 do 100 km/h) |
184 km/h (11,3 s od 0 do 100 km/h) |
Tovarniška poraba (mešani cikel) |
4,9 l/100 km |
4,5 l/100 km |
4,6 l/100 km |
Dolžina |
4525 milimetrov |
4460 milimetrov |
4380 milimetrov |
Medosna razdalja |
2750 milimetrov |
2780 milimetrov |
2648 milimetrov |
Menjalnik |
Ročni šeststopenjski |
Ročni šeststopenjski |
Ročni šeststopenjski |
Prtljažnik |
536/1694 (litrov) |
484/1696 (litrov) |
432/1723 (litrov) |
Euro NCAP |
***** |
***** |
***** |
Cena po ceniku (brez popustov) |
25.950 evrov |
20.900 evrov |
20.560 evrov |
Na avtocesti prehitro v visokih vrtljajih
1,7-litrski turbodizelski agregat je po naši oceni boljša izbira od 1.200 evrov cenejšega bencinskega 1,6-litrskega motorja, ki je po naših izkušnjah z drugimi družinskimi modeli nekoliko len, predvsem v nizkih vrtljajih.
Dizel z najvišjim navorom razpolaga že skoraj od samega starta, kar pomeni, da se z mesta v tek požene odločno. Na žalost je 85-kilovatni motor (naročiti je moč tudi različico s 100
kilovati moči) premalo prožen in se hitro zavrti v visoke vrtljaje, kar pomeni veliko pretikanja, na avtocesti pa tudi pri 130 km/h ni med najtišjimi. Če se v službo vozite iz podeželja v mesto boste z njim brez težav porabili 5,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov poti, ob dinamični vožnji v visokih vrtljajih na avtocesti, ali pa v mestih, lahko slednja poskoči za dva litra.
Motor:1.685cm3, dizel. Moč: 85 kW (116 KM) pri 4.000 vrt. Navor: 260 Nm med 1.250 in 2.750 vrtljaji
Poraba na testu:6,7 litra/100 km, 129 g CO2/km
Zmogljivosti:181 km/h, 12,3 sek. od 0 do 100 km/h
Cena:24.950 evrov (testnik s popustom 18.900 evrov)
AvtoTest
Videz, prostornost, praktičnost, cena
Dolgočasna notranjost, majhen ekran, kot odpiranja zadnjh vrat, prožnost agregata;
Sedeži spredaj so veliki in udobni, a s premalo bočnega oprijema. Možno jih je ogrevati in celo hladiti, hlajen je tudi sovoznikov predal, kar poleti pride prav. Sedeži v zadnji vrsti so vzdolžno
pomični, kar pomeni po potrebi več prostora za kolena visokoraslih. Možno jih je celo nagibati. Grajamo majhen kot odpiranja zadnjih vrat, kar otežuje posedanje otrok v otroške sedeže. Preglednost nazaj je zahvaljujoč kombinaciji vzvratne kamere in parkirnih tipal zelo dobra, nekateri konkurenti ponujajo že 360-stopinjski pogled na okolico vozila. Ob vse več prenosnih mobilnih napravah vedno prav pride 12-voltna vtičnica, ki jo najdemo tako v potovalnem, kot prtljažnem prostoru. Hvalimo še zelo dobro ozvočenje.
Nad šeststopenjskim ročnim menjalnikom nimamo posebnih zamer, prej kot to so bili občutki dobri. Svoje delo opravlja korektno natančno, ima pa voznik zaradi premalo prožnega motorja z njim veliko dela. Tudi na avtocesti se pri še dovoljeni najvišji hitrosti vrtljaji zavrtijo nad številko 3.000, pri 130 km/h se zato v potniško kabino iz motornega dela prebije že kar precej hrupa. Izbira pogonskih agregatov je šibka točka Kie, še posebej carensa, saj lahko kupci izbirajo zgolj med enim bencinskim in dvema različicama 1,7-litrskega dizelskega agregata. Ford C-Maxa ponuja s trivaljnikom, Fiat svojega 500L celo z valjem manj. Citroën C4 picasso ponuja v kombinaciji z izjemno učinkovito in varčno tehnologijo e-HDi in tudi radarskim tempomatom.
S carensom je Kia končno dobila kompaktni enoprostorec, katerega aduti so vpadljiv dizajn, kot tudi možnost prevoza sedmih ljudi in z upoštevanimi popusti tudi cena: Predvsem pa prostorna in
vsestranska notranjost, s katero se postavlja pred glavna konkurenta. To sta prenovljena, a znotraj nekoliko dolgočasna toyota verso ter ford C-max, oziroma sedmsedežni grand C-Max. Citroën je s tehnološko naprednim C4 picassojem prestižnejši in dražji. Verso ponuja bolj preprost mehanizem za zlaganje sedežev in bolj čiste motorje. C-Max se pelje bolje, z manj nagibanja, turbomotorji zadovoljijo tudi bolj dinamične očete, grand c-max ima za nameček drsna bočna vrata.
Kia na ceniku z opremo dobro založenega carensa s petimi sedeži (za še dodatna sedeža je treba odšteti 300 evrov) in vstopnim dizelskim agregatom ceni na 25.950 evrov, a lahko s popusti in izbiro opreme kupec ceno spusti tudi za šest tisočakov. Čeprav ni najbolj razburljiv avto za vožnjo, pa je družini prijazna izbira, ki jo ob nakupu enoprostorca, tudi zaradi veliko opreme - tempomat prihaja serijsko, voznik lahko trdoto volana nastavlja na tri načine, sedeži spredaj so lahko hlajeni, prva in druga vrsta sedežev sta lahko ogrevani, pri sprednjih sedežih se lahko izvleče podaljšan del za počivanje - ne gre kar tako spregledati.