"Govorimo o veščini obvladovanja avtomobila, ki za veliko večino voznikov predstavlja velik problem, saj se morajo osredotočati na to, da spremljajo merilnik hitrosti v avtomobilu,“ meni Brane Legan in dodaja, da so omejitve hitrosti postavljene z razlogom.
"Hitrost v naselju je zmeraj razlog za neko omejitev. Ko govorimo o hitrosti 50 kilometrov na uro (km/h), vemo, da je ta tista, pri katerih lahko voznik pravočasno vidi oziroma prepoznava vse posebnosti ob cesti in na cesti oziroma ulici. Pri tej hitrosti lahko spremlja vse prometne znake, ki ga obveščajo in napovedujejo prometni režim v nadaljevanju vožnje, ter jih zato pravočasno prouči in se v nadaljevanju nanje tudi pravilno odzove,“ pojasnjuje inštruktor AMZS.
Bojazen voznikov ob novih radarskih merilnikih, ki so razgreli ozračje med vozniki v Mariboru, je, da bodo nehote prekoračili hitrost in zato plačali kazen. Legan pravi, da vzrok tiči v tem, da do zdaj nismo znali nadzorovati svoje vožnje, ampak smo vozili po občutku, brez upoštevanja omejitev: "Tukaj se pojavlja kar nekaj problemov. Pri višjih hitrostih je precej težje nadzirati hitrost kot pri nižjih. Pri 50 km/h na uro v naselju voznik lažje spremlja kontrolne naprave in kratek čas posveti preverjanju hitrosti merilnika ter se posveča vožnji v prometu. Ob postavitvi radarjev se pogosto izkaže, da sploh ne znamo voziti po omejitvah,“ dodaja Legan.
Učinkovit nadzor nad hitrostjo je tempomat, pri katerem nastavimo želeno hitrost, avtomobil pa potem to hitrost sam vzdržuje. Drugi učinkovit sistem je omejevalnik hitrosti, pri katerem voznik prav tako določi najvišjo dovoljeno hitrost, sistem pa preprečuje, da bi presegli nastavljeno hitrost. Z obema sistemom je opremljena večina novih vozil; če ne serijsko pa so na voljo za doplačilo.
90
ogledov
Nad radarje z omejevalniki hitrosti
"Voznik, ki ni vajen spremljati kontrolnih naprav v avtomobilu, bo imel s tem velike težave,“ o postavitvi novih radarjev v Mariboru in nadzoru pravilne hitrosti meni inštruktor varne vožnje pri AMZS Brane Legan.
on ne zna odgovarjat on zna samo kmetovat pardon, pametovat! Primerjava da je tele, je žalitev za teleta (živalske vrste)!
legan,bil si tele in ostal si tele.a še nisi v penziji...nakladaš kot maloumen,kar tudi si in si vedno bil..
Mislim da je ta Legenda(legan) , že enkrat pametoval za varčno vožnjo, da se kao voziš v 5 prestavi 50km, res car ni akj. Bi resd rad videl pri dizlu to varianto, ker turbo dizl največ prišpara nad 1800 obrati,… ...prikaži več ko začne turbina delat. AMZS so legende kot ta možak, strokovnaki. heheh