Avto > Na Štrom
16096 ogledov

Spoznali smo najcenejši električni avtomobil, kaj ponuja?

Leapmotor T03
1/16
Gregor Prebil
"Kitajski leapmotor T03 je cenovno zelo ugodno električno vozilo, tudi dobro opremljeno, v teoriji s solidnim dosegom. Na avtomobilskem salonu v Parizu smo si ga ogledali v živo in preverili prostornost, kakovost izdelave, multimedijo.

Letos je v Evropi veliko prahu dvignila nova kitajska avtomobilska znamka Leapmotor, ki deluje v zavezništvu z avtomobilskim velikanom Stellantisom. Slednji pod svojim okriljem vključuje tudi veliko priznanih evropskih avtomobilskih znamk, kot so Peugeot, Citroën, Fiat ... Lepmotor je v Evropo pripeljal električnega mestnega malčka leapmotor T03, za katerega je treba na za zdaj izbranih evropskih trgih odšteti 18.900 evrov. Brez vključene subvencije! Podjetje načrtuje tudi prodajno-servisno mrežo, ki bo do konca leta predvidoma obsegala 350 prodajnih salonov po Evropi.

Leapmotor T03 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Za zdaj v Sloveniji še niso prisotni, v prihodnosti pa si lahko skoraj zagotovo obetamo električnega malčka tudi pri nas, saj imajo Kitajci velike načrte. Na avtomobilskem salonu v Parizu so celo izjavili, da se bo cena električnih vozil v dveh do treh letih izenačila s ceno vozil z motorji na notranje zgorevanje. Prav v Parizu pa smo si v živo ogledali ta hip najcenejši električni avtomobil v Evropi leapmotor T03.

Ključne značilnosti vozila leapmotor motor T03

15-palčna lita platišča
8-palčni zaslon z instrumenti za voznika
10,1-palčni infotainment s satelitsko navigacijo
Avtomatska klimatska naprava
Panoramska streha z električnim senčnikom
Volan iz umetnega usnja
Zadnji parkirni senzorji
Kamera za vzvratno vožnjo
4G povezljivost
Prilagodljivi tempomat
Samodejno zaviranje v sili
Opozorilo za nenamerno menjavo voznega pasu
Pomoč pri ohranjanju voznega pasu
Monitor utrujenosti voznika
Zaznavanje slepega kota
Opozorilo za odpiranje vrat (potnike, ki odpirajo vrata, opozori o prihajajočem prometu)

Leapmotor T03 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Leapmotor T03 tudi izdelujejo v Evropi, v Fiatovi tovarni v Tychyju na Poljskem, od koder sicer prihajajo tudi fiat 600, jeep avenger in alfa romeo junior, nekoč pa je njena socialistična predhodnica izdelovala znameniti fiat 126P, ki smo ga pri nas poznali kot bolhco. 
V teoriji je leapmotor T03 zelo soliden avtomobil, ki ob dolžini 3,62 metra ponuja sedeže za štiri ljudi, na katere se vstopa skozi četvero vrat. Poganja ga elektromotor z močjo 70 kilovatov, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 37,3 kilovata. Ta mu zagotavlja do 265 kilometrov dosega, ki se ga menda lahko v mestu s preudarno vožnjo poveča celo do 395 kilometrov.

Leapmotor T03 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Varčevali na materialih, ne na opremi

V resnici je tudi videti majhen, prav tak, kot mi moral biti električni mestni avtomobil. Kljub nizki ceni je opremljen tako kot bi pričakovali od avtomobila višjega razreda. Kljub temu gre za še neznano znamko in zanesljivost tega vozila bo sprožala vprašanja, dokler tudi evropski serviserji in avtoklubi ne bodo podali statističnih podatkov o zanesljivosti in okvarah. Da so ohranili nizko ceno, so vanj vgradili manj prestižne materiale, kar se opazi na prvi pogled in tudi na otip, ko sedem v vozilo. Čeprav je v kabini nekaj poceni materialov in je precej osnovna, pa je zasnovana uporabno in zdi se, da je dobro sestavljena. Na mestih, kjer je bolj verjetno, da boste pogledali ali se jih dotaknili, je kakovost materiala izboljšana. Volan je tako iz umetnega usnja, kljuke vrat so kromirane.
Tudi digitaliziran je več kot spodobno.

Leapmotor T03 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Vozniku je na voljo 8-palčni zaslon instrumentne plošče in 10,1-palčni zaslon infotainmenta. Voznikov instrumentni zaslon prikazuje vse ključne informacije, ki jih potrebujete za vožnjo. Položaj infotainment zaslona na dotik je preblizu volana, kar delno zakriva pogled nanj. Kljub temu se hitro odzove na dotik in tudi ločljivost zaslona je dobra, a so na trgu tudi veliko boljši izdelki.

Leapmotor T03 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Manjši od dacie spring

Dobro grafiko ponuja tudi vzvratna kamera kot tudi soliden nabor asistenčnih sistemov, ki omogočajo celo avtomatizirano vožnjo druge ravni. Tri kamere in pet radarskih senzorjev skrbi za delovanje opozorila o nenamerni menjavi voznega pasu, pomoči pri ohranjanju voznega pasu, prilagodljivega tempomata, opozorila pred čelnim trkom, samodejnega pomočnika pri hitrosti s prepoznavanjem prometnih znakov, nadzora utrujenosti voznika, zaznavanje mrtvega kota in sistema za samodejno zaviranje v sili.

Leapmotor T03 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Avto ima tudi samodejno klimatsko napravo, panoramsko sončno streho, satelitsko navigacijo, glasovno upravljanje in povezljivost 4G.

Leapmotor T03 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Leapmotor T03 je majhen avto z majhnim prtljažnikom in omejenim prostorom za noge zadaj, je pa presenetljivo veliko prostora za glavo. Zato, ker je majhen, tudi ni najbolj praktičen. Zdi se krajši in ožji kot dacia spring, le prostora za glavo je več. Prtljažnik Leapmotorja T03 ni najbolj prostoren v ponudbi, dacia spring je v tem segmentu bolj uporaben avtomobil. Prostora je sicer dovolj za tedenski nakup živil v trgovini, je pa nekoliko nerodno oblikovan. Nakladalni rob je visok, prtljažnik tudi ne ponuja dvojnega dna, da bi skrili polnilne kable na primer.

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 13
  • Nevica 04:45 27.oktober 2024.

    Drugače pa, Kitajcem je jasno, da se tržnih deležev s klumpom ne pridobi, še posebno ne tam kjer je konkurenca velika....Kitajcem se investicije povrnejo, ker nimajo Goloba na oblasti, ampak čim bolj pametne ljudi! V elektro avtomobilizmu šišajo svet!

  • Nevica 04:43 27.oktober 2024.

    Upam, da je avtomatik. Ročno prestavljanje je nekaj najbolj srednjeveškega v avtomobilu.

  • darefoks 12:25 26.oktober 2024.

    kitaski drek ničvreden