Avto > Na Štrom
5184 ogledov

Razkritje: Renault 5 turbo je nazaj!

renault 5 turbo 3E
1/5
Renault
Renault na ceste vrača legendarno turbo petico. Renault 5 turbo 3E je moderna in električno gnana interpretacija legendarnih modelov renault 5 turbo in turbo 2 iz osemdesetih let.

Pri Renaultu so pojasnili, da je električna turbo petica podprta s strokovnim znanjem na področju razvoja električnih športnih in ekskluzivnih modelov znamke Alpine. Tudi električna turbo petka je po zagotovilu tovarne "športna raketa", tako s pogonom kot obliko in namensko konstrukcijsko osnovo. Renault 5 turbo E namreč prinaša inovativna elektromotorja v kolesih z močjo 2 x 200 kW (sistemska moč 540 KM).

To je najmočnejši in najbolj zmogljiv Renaultov cestni model vseh časov. 400 kW oz. 540 KM zagotovi pospešek z mesta do 100 km/h v manj kot 3,5 sekunde. Nosilni deli karoserije so izdelani iz kompozita z ogljikovimi vlakni.

renault 5 turbo 3E | Avtor: Renault Renault

Zunanjost modela renault 5 turbo 3E je oblikovana v slogu super-športnih vozil. Obliko zaznamujejo zajetna odbijača in nadvse široka zadnja blatnika. Oblika se seveda zgleduje po izvirnikih renault 5 turbo in turbo 2. Nekaj potez in elementov je prepoznavno prevzetih iz svežega modela renault 5 E-tech electric, kot so zadnje luči in zunanji vzvratni ogledali, toda vodilna zamisel projekta je bila obuditev izročila obeh legendarnih modelov iz osemdesetih let z uporabo modernih tehnologij, ki omogočajo usidranje vozila v njegovo obdobje in optimizacijo zmogljivosti. 

Elektromotorja vgradili v kolesi

V zadnji kolesi vgrajena elektromotorja (arhitektura pogona zadaj) prinašata štiri prednosti: Gargantovski navor 4.800 Nm, še bolj naglo podajanje moči kot pri klasičnem elektromotorju – za učinek, ki precej spominja na pomoč turbo polnilnika v nekdanjih časih, vendar brez takrat značilne zamude oziroma »turbo luknje«. Znaten je prihranek pri prostoru in teži na zadnji osi, hkrati pa so povečali okretnost z možnostjo ločenega upravljanja vsakega elektromotorja posebej.

renault 5 turbo 3E | Avtor: Renault Renault

Z umestitvijo baterije v pod vozila ima to nižje težišče, kar je inženirjem Alpine za razvoj podvozja in uglaševanje obes omogočilo več možnosti za razvoj njihovih zamisli v korist kar največji okretnosti, zmogljivostim, in zmožnostmi driftanja (s posebno namensko funkcijo »drift assist« in pokončno ročno zavoro po vzoru avtomobilov za reli).

Dinamične lastnosti so zagotovili tudi z majhnim razmerjem med dolžino in širino, zato je tudi po tej plati podoben super športnim avtomobilom, čeprav ostaja v okvirih kompaktnega športnega vozila hot hatch.

S pogonskim sklopom z močjo 2 x 200 kW (540 KM) se ponaša z izjemnim razmerjem med pogonsko močjo in težo, ki je 2,7 kg/KM, kar je podobno razmerje kot pri ikoničnih super športnih vozil. Ob tem pričakovan pospešek z mesta do hitrosti 100 km na uro znaša manj kot 3,5 sekunde,

renault 5 turbo 3E | Avtor: Renault Renault

800-voltna arhitektura

Športna električna petica je postavljena na 800-voltno arhitekturo, s katero so vozilu zagotovili večjo zmogljivost polnjenja baterije. Največja moč polnjenja z enosmernim tokom (DC) je 350 kW, kar pomeni, da se baterija napolni od 15 do 80 odstotkov zmogljivosti v 15 minutah. Polnjenje prazne baterije do njene polne zmogljivosti z vgrajenim polnilnikom za izmenični tok moči 11 kW traja približno osem ur.

Renault 5 Turbo 3E z baterijo zmogljivosti 70 kWh vred tehta okoli 1.450 kilogramov. Doseg na cesti je po zagotovilih tovarne več kot 400 kilometrov (po kombiniranem ciklu WLTP, podatek še ni homologiran). 
Renault 5 turbo 3E bo naprodaj v letu 2027 v omejenem številu 1980 posebej oštevilčenih primerkov. Rezervacije bo možno oddati v roku nekaj tednov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • SlavkoKrizman 06:48 18.marec 2025.

    EV in turbo...japajade

  • Avatar karjola
    karjola 06:39 18.marec 2025.

    Ta petka nima niti sence od T-ja

  • sam1 20:33 17.marec 2025.

    Razen nekaj vizualne podobnosti,ta E kanta nima nič skupnega z legendarno Turbo petico....jo imam še danes v garaži...