V tem okviru so nam pripravili tudi video konferenco s podpredsednikom za motorje v skupini Renault Philippom Brunetom, ki je pojasnil nekaj podrobnosti v zvezi s strategijo in tem, kako pri Renaultu gledajo na vso stvar.
Ravno v času konference je Evropska komisija objavila, da po letu 2035 v Evropski uniji ne bo več dovoljeno prodajati avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje, zato se je kot prvo samoumevno postavilo vprašanje, kaj to pomeni in kako bodo to dosegli.
Brunet pravi, da v Evropi in tudi na Kitajskem prizadevanja gredo v smeri, da se čim bolj zmanjša obremenitev okolja, zato je tudi omejitev prodaje motorjev na notranje zgorevanje povsem razumljiva. Pravi, da pri Renaultu kot odgovor na takšne usmeritve lahko kratkoročno in srednjeročno ponudijo baterijske električne avtomobile. Kot alternativna rešitev se kaže tudi uporaba vodika kot pogonskega goriva, vendar ta za zdaj v osebnih avtomobilih še ni tako samoumevna.
Ko gre za osebne avtomobile, je torej za zdaj edina očitna rešitev baterijski električni pogon. Ne vemo pa zares, kako se bo vse skupaj razvilo v naslednjih desetih do petnajstih letih. Vodik bi lahko bil alternativni odgovor na težavo, vendar bi bilo zdaj verjetno prezgodaj karkoli napovedati.
Evropska proizvodnja baterij
Evropa namerava v petnajstih letih torej ukiniti termalne motorje, vendar v Evropi praktično ni proizvodnje baterij in večino jih uvažamo iz Azije. Kaj bodo pri Renaultu naredili v tej smeri?
V okviru svoje strategije Renault gradi tovarno baterij v severni Franciji, vendar tudi zdaj ni povsem odvisen od uvoza iz Azije. V zoeju denimo uporabljajo baterije svojega zdaj že historičnega partnerja LG Chem. Ta baterij za zoe že zdaj ne izdeluje v Aziji, ampak na Poljskem, torej zelo blizu Francije. Če Renault še nima tovarne v Franciji, to ne pomeni, baterij da ne more proizvajati v Evropi. V Evropi je že nekaj takšnih tovarn. LG Chemova tovarna na Poljskem proizvaja baterije v skupni velikosti 7 gigavatnih ur in je ena največjih tovarn za proizvodnjo baterij v Evropi.
Renault se bo sicer v petnajstih letih na tem področju precej osamosvojil s proizvodnjo baterij v lastni tovarni na severu Francije. Sodelujejo tudi z novim partnerjem Vertcom, ki bo v letih 2025-25 v Franciji tudi zgradil tovarno baterij, gradnjo tovarn v Evropi pa načrtujejo tudi nekatera druga podjetja. V prihodnjih nekaj letih bo torej na tem področju prišlo do precejšnjih sprememb in tudi kapaciteta baterij, ki bodo na voljo, se bo povečala. V tem trenutku ne vidijo težav, razen v primeru, če bi se povpraševanje po baterijah v kratkem zelo povečalo.
Možnosti za izboljšave
Vemo, da je izkoristek elektromotorjev v električnih avtomobilih že danes zelo visok in na tem področju ne moremo pričakovati kakšne posebne evolucije. Koliko napredka pa lahko pričakujemo pri upravljanju baterij? Lahko v nekaj letih presežemo doseg 1.000 kilometrov kot »magično mejo« pri avtonomiji električnih avtomobilov?
Rečemo lahko, da je doseg električnega avtomobila odvisen od elektrike na krovu. Odvisno je tudi od velikosti avtomobila, če imate denimo v njem baterijo s kapaciteto 100 kilovatnih ur. Z avtomobilom velikosti nekdanje lagune tega denimo ne morete doseči ali pa dosežete zelo težko. Nekaj napredka je še možnega.
Pri elektromotorju lahko učinkovitost izboljšajo še za dober odstotek, torej smo že zelo blizu meje možnega, vendar kot odprta možnost ostaja učinkovitost celotnega pogonskega sklopa. Na področju krmilne elektronike lahko denimo še dosežejo 2- do 3-odstotno izboljšanje, nekaj lahko dosežejo tudi z zmanjšanjem trenja in izboljšanjem toka energije. Vendar pa v nobenem primeru ne morejo govoriti o izboljšanjih dosega za nekaj sto kilometrov, ampak bolj za nekaj deset kilometrov.
Na tem področju je bilo sicer že veliko narejenega. Že če primerjate številke sodobne platforme CMF-EV in platforme zoeja vidite, da je zelo napredovala. Je tudi lažja od večine konkurenčnih platform, zmanjšano je trenje med gibljivimi deli in podobno.
Vpliv na proizvodnjo
Vemo, da imajo električni avtomobili manj delov in komponent od avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Kako bo to vplivalo na proizvodne tovarne, bodo potrebna zmanjšanja delovne sile?
Elektrika prinaša predvsem manj pestrosti, ko gre za motorje, električni avtomobili pa imajo v primerjavi z avtomobili z motorji na notranje zgorevanje tudi manj sestavnih delov. To sta glavni tehnični razliki med obema vrstama vozil. Pri električnem avtomobilu je celo do 40 odstotkov manj pestrosti kot pri termičnih, saj elektromotor nadomešča posebne družine bencinskih in dizelskih motorjev, hibride in še kaj.
Glede proizvodnih kapacitet, kar se tiče samih vozil, sicer ne bo velikih sprememb. Vendar pa se bo, četudi bodo proizvodne kapacitete avtomobilske industrije ostale enake, zmanjšala raznolikost pogonskih sklopov. Tudi če bomo še naprej izdelovali enako število motorjev, ki pa bodo seveda električni, bo delovna sila, ki jih bo proizvajala, manjša, saj ne bo toliko različnih tipov motorjev. Na področju same sestave vozil pa po vsej verjetnosti ne bo velikih sprememb.
Ponovna uporaba
Renaultov vrhovni šef Luca de Meo je omenil novo tovarno, ki bo zadolžena za obnovo renaulta zoeja in drugih električnih avtomobilov. Je to res? Da. Gre za francosko tovarno, ki trenutno proizvaja zoe. Pričakuje se, da bo električni avtomobil imel daljšo življenjsko dobo od avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje in da ga bo tudi laže obnoviti in mu življenjsko dobo še podaljšati. Gre tudi za poslovno priložnost. Z obnovljenimi električnimi avtomobil bodo verjetno v električno mobilnost pritegnili več kupcev, saj bodo cenejši.
Kako pa bo elektrifikacija vplivala na razvoj športnega programa v okviru sedanje znamke Renault Sport oziroma prihodnje Alpine? Gotovo se bo spremenilo veliko stvari, a gotovo je, da bo športni program v prihodnje 100-odstotno električen.
glede elektrike pa tole, ko boste montirali TČ, ne bo nihče od vas zahteval da položite nov , močnejši kabel od prve centrale pa do TČ. ko pa boste želeli to TČ napajat z elektriko iz svojih fotovoltaičnih celic, pa..kar… ...prikaži večr naenkrat so kabli prešvoh in koplji čez pol slovenije. tok o tem. pa ne mene spraševat zakaj , prašite gen-i.
se še spomnite tovariši kako so uvedli katalizatorje ? kdo jih je pogruntal in kdo dal befel za njihovo rabo ? lena in nesposobna evropska industrija, ki se je ustrašila naprednih motojev iz daljnega vzhoda. in sedaj imamo sranje v… ...prikaži več onliki scalnice za čistejši izpuh. heheheh. sedaj je spet z baterijami. toyota stavi na kaj drugega, EU pa kar naenkrat na baterije, pa še ene same ne izdela.
Ok, emisije je treba nekak zmanjšat, ampak nej vrli strokovnjaki razložijo kje bo prišla vsa ta dodatna elektrika, ki jo bo vse več električnih avtomobilov potrebovalo ??? Že za normalno porabo primanjkuje elektrike . Al bo kr vsako večje mesto… ...prikaži več imelo nuklearko da je bo dovolj. Toplotne črpalke kaže vedno bolj obremenjuje omrežje. Viški od sončnih celic na domovih gredo v sistem tega pa nazaj toplotne črpalke pokurijo. Kaj pa bioplin iz odpadkov in druge alternative.