Pri ICCT so izdelali analizo izpustov toplogrednih plinov v življenjskem ciklusu avtomobila in v primeru Evrope prišli do rezultatov, ki kažejo, da jih električni avtomobili zares v zrak izpuščajo precej manj.
Študija navaja, da so emisije toplogrednih plinov v življenjskem ciklusu v Evropi na novo registriranih baterijskih električnih avtomobilov v kompaktnem segmentu že zdaj za 66 do 69 odstotkov manjše od emisij primerljivih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Ker se električna kombinacija v Evropi postopoma izboljšuje na račun obnovljivih virov električne energije, bo prednost električnih avtomobilov postajala še večja in do leta 2030 naj bi proizvedli celo 74 do 77 odstotkov toplogrednih plinov manj kot avtomobili z motorji na notranje zgorevanje.
Študija je pokazala tudi, da bi v primeru, da bi delovali zgolj na elektriko iz obnovljivih virov, lahko povprečen električni avtomobil v svojem življenjskem ciklusu povzročil do 81 odstotkov manj izpusta ogljikovega dioksida od bencinskega avtomobila.
Hibridi veliko manj prijazni
Drugačna zgodba so hibridni avtomobili. Študija je pokazala, da ti v zrak izpustijo le dvajset odstotkov manj ogljikovega dioksida. V realnih pogojih vsakdanje uporabe tudi priključni hibridi porabijo precej več goriva kot uradno navajajo proizvajalci. Sodobni priključni hibrid namreč v življenjskem ciklusu proizvede le okrog 25 do 27 odstotkov manj toplogrednih plinov od primerljivega novega bencinskega avtomobila.
Ko gre za avtomobile s pogonom na gorivne celice so emisije življenjskega ciklusa močno odvisne od uporabljenega vodika. Če avtomobil uporablja danes prevladujoči vodik, ki ga pridobijo s pretvorbo metana v naravnem plinu, so emisije toplogrednih plinov le za 26 odstotkov manjše od bencinskega avtomobila. Če uporablja vodik iz obnovljivih virov energije, tako imenovani »zeleni vodik«, pa so izpusti toplogrednih plinov v življenjskem ciklusu lahko do 76 odstotkov manjši v primerjavi z bencinskim avtomobilom.
Avtomobili s pogonom na gorivne celice, ki delujejo na »zeleni vodik« imajo rahlo višje emisije toplogrednih plinov od baterijskih električnih avtomobilov. Vzrok za to je v tem, da je delovanje avtomobilov z gorivnimi celicami energetsko trikrat bolj intenzivno od delovanja baterijskih električnih avtomobilov.
Biogoriva ne pomagajo dosti
Študija je končno pokazala tudi, da biogoriva, ki jih v Evropi dodajajo fosilnim gorivom, komajda pripomorejo k zmanjšanju ogljičnega odtisa bencinskih, dizelskih in avtomobilov s pogonom na zemeljski plin CNG. To bi obveljalo tudi, če bi biogoriva iz organskih odpadkov do leta 2030 povsem nadomestila trenutna biogoriva, ki jih pretežno izdelujejo iz palmovega olja.
Ostajajo še sintetična goriva, tako imenovana e-goriva, ki veljajo za eno od rešitev težave, vendar so povezana z zelo visokimi proizvodnimi stroški in zato ne morejo znatno pripomoči k dekarbonizaciji cestnega prometa.