Avto > Na Štrom
13334 ogledov

Kaj bi se zgodilo, če bi avtomobil zapustili s prazno baterijo?

Renault Captur E-TECH
1/12
Saša Despot
Polnjenje električnega avtomobil se nam zdi samoumevno kot polnjenje telefonov. Polnilni kabel le vtaknemo v ustrezno vtičnico in polnjenje teče. Toda ali je res tako preprosto?

Inštruktor za mehaniko v Renaultovem tehničnem centru v Mirni peči Aleš Jarkovič nam je pojasnil nekaj dejstev o polnjenju priključno hibridnih avtomobilov, ki so ena novejših pridobitev v Renaultovi ponudbi.

Izobraževalni center Renault Mirna Peč Avto Najsodobnejši objekt takšne vrste v Evropi

Izobraževalni center Renault Mirna Peč | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Izobraževalni center Renault Avto Kako deluje Renaultov štirikolesni volan?

Jarkovič najprej pove, da Renault na priključno hibridnih modelih ne uporablja hitrega polnjenja baterije, saj so te razmeroma majhnih kapacitet, avtomobil pa tudi ni odvisen od polne baterije. Če nimamo časa, avtomobil pač vžgemo in se odpeljemo ne glede na pogon, ki ga avtomobil uporabi. Baterije lahko napolnimo tudi pozneje ali pa na cilju poti.

V bateriji vedno nekaj elektrike

Ker gre za razmeroma počasno polnjenje, so za polno baterijo potrebne približno tri ure. To se nam sicer zdi precej dolgo, vendar je treba dodati, da gre za podatek, ki bi veljal v primeru, da povsem prazno baterijo polnimo do vrha. V realnosti baterija v avtomobilu namreč ni nikoli povsem prazna, saj sistem sam med vožnjo poskrbi, da v njej vedno ostane nekaj elektrike in avta nikoli ne parkirate s prazno baterijo.

Renault Clio E-TECH Hybrid Reportaža Avto Renault s premijskim ozvočenjem

renault E-tech | Avtor: Renault Renault

Kaj bi se zgodilo, če bi avtomobil zapustili s prazno baterijo? Ko bi se vrnili v avto in  hoteli speljati, bi kmalu ugotovili, da to ne bo šlo. Sistem namreč preveri komponente in takoj ugotovi, da je baterija prazna in da v njej ni električnega toka, ki bi zadostoval za napajanje pogonskega elektromotorja. Avto namreč vedno spelje na elektriko.

Izobraževalni center Renault Avto Brez tega sistema si modernega avta ne moremo predstavljati

Ob tem bi lahko rekli: »Bom pa zagnal termični motor in bo generator napolnil baterijo.« To ni možno. Pomožni elektromotor, ki zažene termični motor, se namreč tudi napaja iz glavne baterije. In če v njej ne bo toka, tudi termičnega motorja ne bo mogel zagnati. Zato je Renaultov priključno hibridni sistem zasnovan tako, da poskrbi, da je po ustavitvi avta v bateriji ostane vsaj 20 do 30 odstotkov elektrike.

Izobraževalni center Renault Mirna Peč | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Doma je najbolje

Priključno hibridne avtomobile je sicer najbolj ugodno polniti na domačem priključku, ki pa je lahko precej omejen. Pri nas namreč v gospodinjske vtičnice najbolj pogosto priteka 10- ali 16-amperski električni tok. Da ne bi prišlo do zmote, zaradi katere bi pregorela vsaj glavna varovalka, si je poleg avtomobila najbolje kupiti priključni kabel, ki je s tako imenovanim »flexi chargerjem« samodejno prilagojen toku, ki je na voljo.

Renault Clio E-TECH Hybrid Avto Pomočnik, ki je danes nujen v novem avtomobilu

Če kupimo kabel, ki je prilagojen 10-amperskemu toku, bo to pomenilo, da bo skozenj vedno tekel 10-amperski tok.  Vsaka vtičnica v Sloveniji gotovo zdrži tok 10 amperov. A takšno polnjenje je tudi najpočasnejše. Če bi denimo na ta način polnili povsem prazno baterijo priključno hibridnega renaulta capturja, bi bila ob toku z močjo 2,3 kilovata polna v dobrih štirih urah. A kot rečeno, baterija v priključno hibridnem renaultu ne bo nikoli povsem prazna.

renault E-tech | Avtor: Renault Renault

Izonraževalni center Renault Nove barve Avto Triki pri ličanju vozil

Če hočemo povečati polnilni električni tok z 10 na denimo 16 amperov, mora mojster najprej pregledati električno napeljavo v hiši in ugotoviti, če ta sploh omogoča pretok 16-amperskega toka. Če ne, bo »flexi« kabel vedno prevajal le 10-amperski tok.

Upočasnjene hitre polnilnice

To je pomembno zaradi varnosti, saj lahko polnilnik iz omrežja jemlje le tok ustrezne amperaže. Da ne bi prišlo do neljubih pomot in pa tudi, da ne bi avtomobila polnili z 10-amperskim tokom, če je na voljo 16-amperski, Renault lastnikom priključnih hibridov in električnih avtomobilov ponuja tudi tako imenovano »grip up nadvtičnico«. Ko kabel priključimo nanjo, ta zazna, da lahko iz omrežja potegne 16-amperski tok. Če kabel na vtičnici ne zazna ustreznega signala, bo baterijo pač polnil z 10-amperskim tokom.

Renault Megane E-TECH | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako pa lahko lastnik priključnega hibrida izkoristi hitre polnilnice, ki so na voljo na javnih polnilnih mestih? Za priključek nanje lahko kupi dodaten kabel s priključkom tipa 2, s katerim pa bo v vsakem primeru izkoristil le del nazivne moči polnilnice.

Izobraževalni center Renault Mirna Peč Nova stvarnost Avto Ko poškodujete odbijač, lahko sprožite velike dileme

Polnilnik na avtomobilu je namreč opremljen omejevalnik polnjenja, ki sprejema največ 16-amperski tok z močjo največ 3.6 kilovata. Avtomobil torej lahko priključite tudi na polnilnico z močjo 11 kilovatov ali več, vendar pa bo polnilnik baterijo vedno polnil s takšnim tokom.

Renault Megane E-TECH | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Izobraževalni center Renault Avto Zato danes v nesrečah umre manj ljudi
Komentarjev 3
  • lada 17:40 14.julij 2021.

    miha s kolom u riti, kdaj boš nehal krast pametne Slovence, ki si trdim delom služijo kruh !

  • Michael_Colon 10:17 14.julij 2021.

    V zadnjih 4 tednih sem prejel 27346 EUR od dela s krajšim delovnim časom od doma. To službo sem dobil pred dvema mesecema in v prvem mesecu sem brez spletnih izkušenj prejel 20569 EUR. ......... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦