Lexus svoj prodajni program že nekaj časa usmerja v elektrifikacijo, kar je na prireditvi Kenshiki v Amsterdamu pokazal s študijo lexus LF-30 electrified concept ter svojim prvim serijskim baterijskim električnim avtomobilom lexusom UX 300e.
Pri Lexusu so se pohvalili, da so se vse od svoje ustanovitve kot Toyotine ameriške premiumske znamke leta 1989 trudili, da bi kupcem zagotavljali inovativne in privlačne izdelke z občutki, ki stimulirajio vseh pet čutov. Karkoli naj bi to pomenilo, velja tudi, da se od predstavitve lexusa RX 400h leta 2005 kot ena prvih znamk posvečajo tudi elektrifikaciji. Njihova najnovejša napoved prihodnosti je študija lexus LF-30 electrified concept, ki so jo sicer konec oktobra predstavili v Tokiu, to pa je na nek način bila njena evropska premiera.
Študija blizu realnosti
Študijo je predstavil član Lexusove oblikovalske ekipe, ameriški oblikovalec Ian Cartabiano, ki trenutno dela v Lexusovem studiu ED2 v gričih na jugu Francije. Poudaril je, da sicer gre za študijo in ne serijski model, vendar pa po drugi strani tudi ni zgolj še en ekstravagantni koncept, v katerem ne bi bilo dosti realnega. To opazite predvsem, ko študijo vidite med vožnjo, kar je bila nova izkušnja tudi za Cartabiana, ki je priznal, da ga je dejansko tudi on šele v Amsterdamu prvič videl v vožnji.
Po njegovem avtomobil definirajo tri besede: pogumen, umetniški in futuristični. Slednje velja tudi za oblikovalski proces, pri katerem so uporabljali kar nekaj novih tehnik. Res je, pravi Cartabiano, da brez začetnih skic s svinčnikom še vedno ne gre, vendar pa so pri procesu oblikovanja uporabljali tudi 3D skiciranje, skiciranje v navidezni resničnosti, 3D poligonalno modeliranja in veliko tridimenzionalno natisnjenih maket. Nekaj iz raznih faz jih je Cartabiano tudi pokazal in na njihovem primeru pojasnil, kako so vplivale na razvoj oblike končne študije. Z vsake so vzeli kakšno oblikovno posebnost končne študije, pravi.
Cartabiano meni, da je v živo avtomobil veliko bolj impresiven kot na fotografijah. Pravi, da ga niso hoteli oblikovati kot tradicionalni prestižni avtomobil z dolgim pokrovom motorja in pokrit s kromom, ampak gre za prikaz prihodnosti.
Eno od bolj izpostavljenih obeležij študije so velika kolesa s platišči, ki se vrivajo v območje bočnih površin gum in v pestih skrivajo pogonske elektromotorje. Moč tako iz motorjev v pestih preko močnih linij na bokih navidezno teče v potniško kabino in povezuje zunanjost in notranjost avtomobila. Prednji pokrov so potisnili izrazito naprej, ga podaljšali z izrazito poševnim vetrobranskih steklom in zaključili s klinastim zadkom.
Tranzicijski kontrast
Cartabiano pravi, da kot oblikovalci vedno poskušajo ugotoviti, kakšne bodo oblike v prihodnosti, zato so razvili nekaj, kar imenujejo tranzicijski kontrast. To je oblikovni jezik, ki se navdihuje v gibanju elementov,denimo na primeru vode, ki prehaja iz tekočega v trdno stanje. Prednji del avtomobila je zato zelo čuten, tekoč in "seksi", ko pa se premaknemo proti zadnjemu delu, ta postane bolj oster, kristalen, z bolj izrazitimi robovi. In ta prehod se kaže v veliko dinamičnih potezah.
Študija ima električni pogon, zato ni potrebe po tradicionalni maski hladilnika, ki so jo nadomestili z elementom v obliki vretena, ki je osrednji del študijine arhitekturne identitete in se v črni barvi preko pokrova motorja izteče v vetrobransko šipo in preko nje do zadka, kjer se na nek način ponovi. Element je uokvirjen z vstopnikoma za hladilni zrak, ki potuje do motorjev v kolesnih pestih in naprej proti blatnikoma in vratom, kjer je dramatično oblikovan izstop. Na novo so oblikovali tudi svetila, ki so neopazno integrirana v oblike avtomobila in so del njegovih oblik.
Cartabiano je izpostavil štiri elemente, ki posebrj identificirajo oblikovno zasnovo študije. To so motorji v pestih koles in platišča, ki se zajedajo v pnevmatike, platinaste obrobe šip, ki ne le poudarjajo oblike avtomobila, ampak sta v njih integrirani tudi majhni kameri namesto vzvratnih ogledal ter izrazite zadnje luči, ki vključujejo indikator napolnjenosti baterij. Cartabianu je najbolj všeč skuplturiran predel prednjega blatnika in vrat, za katerega pravi, da ga je fotografiral več kot osemstokrat. Kot zadnji izrazit element je izpostavil še barvo "voltaic sky", za katero pravi, da se z različnimi zornimi koti neprestano spreminja, zato bo na vsaki fotografiji drugačna.
Različne izkušnje potniške kabine
Posebna je tudi notranjost s holografskim prikazom podatkov, za katero Cartabiano pravi, da vsakemu potniku pripravi drugačno izkušnjo. Voznik dobi dinamično izkušnjo, sopotnik prvorazredni občutek potovanja, potnika na zadnjih sedežih pa dobita občutek "active zen launch". Sedeža sta namreč nekoliko nagnjena eden k drugemu, zato vzpodbujata komunikacijo med potnikoma. Avtomobilu so namenili tudi grafiko v obogateni resničnosti, ki so jo oblikovali z mislimi na zvezde in vesolje. Predvsem potnika na zadnji klopi imata občutek, kot da bi sedela pod zvezdnim nebom in se po zgledu pomorščakov iz preteklosti lahko »orientirata« s pomočjo zvezd.
Pomemben element je tudi ključ, ki nadzoruje avtomobil in po želji lastnika vsebuje tudi njegove podatke, s katerimi se poveže z avtomobilom in mu omogoči, da se prilagodi njegovim željam. Cartabiano pravi, da je ključ tudi sam po sebi umetniško delo, ki bi ga po njihovi zamisli unikatno naredili za vsakega lastnika posebej.
Serijski električni avtomobil pride jeseni
Če je Lexus s študijo LF-30 electrified concept predstavil svojo vizijo prihodnosti, je bil drugi predstavljeni avtomobil povsem usklajen s sedanjostjo. Lexus UX 300e je namreč električna različica serijskega lexusa UX, ki jo od njega načeloma loči le električni pogonski sklop, saj so se pri njegovem razvoju potrudili, da niso posegali v zunanje oblike.
Za pogon skrbi elektromotor z močjo 150 kilovatov in navorom 300 njutonmetrov, ki po besedah Lexusovega evrposkega managerja Pascala Rucha omogoča precej športne vozne lastnosti ob dobri vodljivosti avtomobila. Elektromotor se napaja iz litij-ionske baterije s kapaciteto 54,3 kilovatne ure, ki v skladu s ciklusom WLTP omogoča več kot 300 kilometrov dosega in se lahko polni z izmeničnim tokom z močjo do 6,6 kilovata ali z enosmernim tokom z močjo do 50 kilovatov. Polnjenje se lahko tudi prednastavi, da poteka v času cenejšega toka, na voljo pa je tudi vrsta drugih funkcij.
Ruch je dodal, da so pri razvoju električnega lexusa UX 300e temeljito izkoristili izkušnje, ki so jih nabrali z razvojem hibridnih avtomobilov, v bistvu pa gre za pogonski sklop, ki izhaja iz enakih osnov kot pogon študiej LF-30 electrified concept.
Dodal je tudi, da ga bodo v Evropi začeli prodajati konec letošnjega leta, kar se tiče cene, pa je še niso dokončno določili. Seveda bo odvisna od posamezne države, računajo pa, da se bo začela nekje pri 50 tisoč evrih.
www.Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks
www.Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks