Ko slovenski vozniki pomislimo na nakup avtomobila, še vedno najprej pomislimo na bencinski ali dizelski avtomobil ali pa se navade spreminjajo in v ospredje prihajajo tudi hibridni avtomobili?
Z Jernejem Bolko, vodjem za stike s strankami v družbi Toyota Adria, smo se pogovorili o tem, kako se po njihovem mnenju spreminjajo navade kupcev, če ti ob nakupu avtomobila pogosteje sprašujejo o hibridnih vozilih in koliko vedo o njih, kako se spreminja sama avtomobilska industrija in kako na hibridno in električno prihodnost gledajo pri Toyoti.
Lahko kaj poveste o tem, kako so se v prodajnih salonih spremenile navade ljudi, ko se zanimajo za hibridna vozila?
Zavedanje o hibridnih avtomobilih se sicer prebuja, a prepočasi. Še pred dobrimi petimi leti povprečno razgledan človek o hibridih ni vedel nič. Zdaj povprečno izobražen oziroma razgledan človek že ve, da obstaja hibridni pogon, a o nakupu hibrida praviloma še ne razmišlja. Želeli bi si, da bi se zavedanje o prednosti hibridov širilo hitreje. Tu bi lahko več storili tudi zastopniki drugih znamk, ki ponujajo hibride.
Torej ljudje, ko si v salon pridejo pogledat hibrida, ne vprašajo več, kje je priključni kabel in kako se avtomobil priklopi na elektriko?
To še vedno kdo vpraša, vendar ne več tako pogosto. Tudi majhen električni doseg ni več problematičen, saj so obširne raziskave po nekaterih velikih evropskih mestih dokazale, da naši hibridi v mestni vožnji v EV načinu zlahka prevozijo preko 50 odstotkov poti, na mnogih poteh so v EV načinu prevozili tudi preko 60 ali 70 odstotkov. Stranke poleg varčnosti največkrat prepriča gladka in sproščujoča testna vožnja.
Kako pa se večje zavedanje ljudi o hibridih dejansko pozna pri prodaji,? kako se spreminja njihovo razmerje glede na bencinske ali dizelske motorje?
Pozna se, da je Toyota ena redkih znamk, ki ima skoraj v vseh avtomobilskih segmentih na razpolago tudi hibrida. Če nekdo išče hibrid, se zato samodejno uvrstimo na njegov nakupovalni seznam. Lahko rečemo, da je pri nas že krepko čez polovico prodanih vozil hibridov. V tem že kar nekako prehitevamo Evropo, ki si je šele za letos postavila cilj, da bo prodanih več kot pol hibridov. Mi smo že lani prodali več kot pol hibridov.
Ali na dojemanje kupcev kaj vpliva to, da Toyota v ponudbi nima baterijskih električnih vozil?
Toyota ima tehnologijo za električna vozila pripravljeno že nekaj časa, vendar pa je ocenila, da evropski trg še ni bil zrel zanje. Zdaj se trg spreminja, zato bomo tudi mi v prihodnjih nekaj letih predstavili več atraktivnih izključno električnih vozil. Pri prestižni znamki Lexus bomo električni avtomobil predstavili še konec letošnjega leta, pri Toyoti pa z električno ofenzivo pričnemo prihodnje leto.
Kakšno pa je razmerje med Lexusom in Toyoto? Pri kateri znamki je interes za hibride večji?
Pri razkošnejših vozilih, kamor sodijo tudi Lexusovi modeli, si mnogo laže privoščimo uporabo dražje tehnologije. Zato pri Lexusu prodajamo praktično samo hibride, torej imamo 100-odstotni delež.
Mnogo teže je narediti konkurenčen majhen avto s hibridnim pogonom. Z yarisom nam je to sicer lepo uspelo, pri manjšem aygu pa bi bilo to mnogo težje. Pri njem bi bilo bolj smiselno razmišljati o čisto električnem pogonu.
V katerih segmentih boste še predstavili izključno električne modele?
Pri Toyoti menimo, da so baterijska električna vozila primerna za mestno in primestno vožnjo, za daljše relacije pa precej manj. Če hočete imeti avtomobil z na primer 800 kilometri dosega, morate v avtomobil vgraditi baterijo, ki tehta skoraj tono. Potem se pojavi še vprašanje varnosti velikih litijevih baterij in tako naprej. Zato lahko prej pričakujete električnega ayga ali yarisa kot na primer camryja. Sicer pa o konkretnih modelih še ne moremo govoriti.
Kakšne so pa izkušnje s vodikovimi gorivnimi celicami v toyoti mirai?
Toyota mirai je čisto uporabno in zanesljivo vozilo za vsakdanjo rabo, česar pa ne moremo še trditi za infrastrukturo vodikovih polnilnic. Na tem področju bo treba še precej postoriti, a prepričani smo, da bodo vozila na gorivne celice igrala v prihodnosti pomembno vlogo. Če bodo baterijska električna vozila prevladovala v majhnih avtih in v urbanih okoljih, pa bo na daljših relacijah, v tovornem in skupinskem potniškem prometu prevladovale gorivne celice, zlasti v razvitih državah z ustrezno infrastrukturo.
S temi e avti in hibridi skuša avtomobilska industrija oprati možgane z neverjetnimi in polresničnimi reklamamai,ravno včeraj so pa objavili en resničen podatek iz Nemčije,da stane polnitev za 100 prevoženih kilometrov med malo manj kot 8 evri,pa vse tja preko… ...prikaži večeko 16 evrov,kar je daleč dražje od najpogoltnejših bencinarjev...
Ali veš, kje najti žensko za eno noč? Pridite v >>> www.Sexcoss.Com