Z današnjim dnem je zaživel projekt DriveMe, v katerem so združeni Toyota Adria, BTC in AV Living Lab. Gre za izključno slovenski projekt, s katerimi želi Toyota Adria postati vzor za celotno mrežo japonskega proizvajalca vozil v Evropi. Za kaj gre?
Vodja projekta nove mobilnosti pri Toyota Adria d.o.o. Gašper Picelj, je dejal, da so sami skozi okno pisarn opazovali, kako njihova službena vozila tudi po osem ur in več samevajo parkirana na parkirišču. »Zakaj ne bi kdo drug, od številnih podjetij, ki imajo sedež v stavbi, uporabljali naša vozila, če jih ne uporabljamo sami med službenim časom,« je bilo vprašanje.
Nastal je projekt DriveMe, ki je zaživel z današnjim dnem in je plod trimesečnih testiranj, ki sledijo, v katerih bo šest slovenskih podjetij delilo šest hibridnih vozil znamke Toyota in Lexus.
Predsednik Toyota Adria Kensuke Tsuchiya je dejal, da se želi Toyota globalno gledano iz avtomobilskega preobraziti tudi v mobilno podjetje. Spreminja se tudi način uporabe avtomobila. V svetu že številni posamezniki prehajajo od lastništva vozil v delitveno ekonomijo.
Nova platforma je zaživela v BTC, kjer letno beležijo 12 milijonov prihodov avtomobilov, 21 milijonov obiskov, na področju največjega nakupovalnega centra pri nas pa je zaposlenih že več kot 4.500 ljudi.
Picelj je razložil, zakaj souporaba vozil, ki so jo razvili v podjetju, podjetjem omogoča hiter način najema. »Prvič do zdaj se ne pogovarjamo o nakupu avtomobila, ampak o storitvi. V zasebni uporabi so avtomobili v pogonu le dva do tri odstotka časa na dan, v profesionalni rabi pa okoli 10 odstotkov. Avtomobili po prihodu v službo ostajajo parkirani in se ne premikajo. Zakaj ne bi sprostili parkirišč in dali avtomobilov na cesto. Do zdaj ni bilo preglednega sistema, kdo in na kakšen način uporablja službene avtomobile,« pravi Picelj, ki je razložil, kako deluje sistem DriveMe.
»Ljudje želimo imeti enostavne stvari. Vse, kar lahko naredimo s telefonom, naredimo, to je bilo vodilo razvitja aplikacije. Najprej smo se odločili za B2B car-sharing. Na ta način vemo, komu izposojamo vozila. Podjetja podpišejo pogodbo, pooblastila, vsa papirologija se naredi vnaprej. Avto se vrača iz točke A na točko A. To je za podjetje prijazna in celovita rešitev prevoza. Plačuješ samo toliko, kot uporabljaš avtomobil. Omogoča tudi ride-sharing, to pomeni, da več ljudi v isto mesto na sestanek potuje z enim avtomobilom,« pravi Picelj.
Ko je pogodba podpisana, uporabnik dobi dostop do aplikacije oziroma do programa dostopa na spletu, kjer rezervira vozilo, ki mu najbolj ustreza. Na izbiro so hibridne kombilimuzine, limuzine in športi terenci znamke Toyota in Lexus. Glede na čas izposoje, prevoženo razdaljo in model avtomobila so oblikovali tudi cenik. Stranka po preverbi, da je vozilo prosto, rezervira vozilo za točno določen čas in prevožene kilometre, vzame ključe, se odpelje na sestanek, in, ko zaključi vožnjo, vrne ključe. V ceno najema so všteti gorivo, 24-urna asistenca, zavarovanje, vinjeta … »Rezerviraš, vzameš ključe, pelješ,« to je vodilo, pravi Picelj.
Pilotni projekt bo potekal tri mesece. Število podjetij, ki sodelujejo pri testiranju so omejili na šest, prav tako avtomobile. Skupaj z njimi bodo enkrat mesečno preverjali izkušnje, da bi storitev čim bolj prilagodili želji uporabnikov. Po treh mesecih pilotnega projekta pa bodo storitev odprli za vse. Za zdaj poteka prevzem in vračilo vozil v Kristalni palači v BTC, kasneje pa bo storitev na voljo tudi na drugih lokacijah.
Pri Toyoti so povedali, da je veliko podjetji izrazilo interes za novo platformo, predvsem zaradi tega, ker olajša delo upravljavcu voznega parka. Največji izziv vidijo v dolžini izposoje. Torej, da se bodo vozila vrnila nazaj pravočasno na parkirno mesto. Po prehodnem obdobju so zato predvideni penali, saj je to način, da bodo uporabniki storitve zadovoljni. V avtomobilih so vgrajene tudi posebne naprave, ki merijo hitrost vozila, zato verjamejo, da se bodo vozniki držali omejitev hitrosti, posledično je manjša poraba goriva, vožnja je bolj varna, manjša je obraba vozil, so prepričani pri Toyoti.
Ko se avto vrne, ga bo zdaj vedno nekdo pogledal, v naslednji fazi pa bo možno z aplikacijo oceniti stanje prevzetega vozila in posneti video ob vračilu vozila, ki bo dokazoval, da se je avto vrnil na cilj nepoškodovan.
Vsi avtomobili v floti so novi. Menjavali jih bodo vsake tri mesece oziroma po 10 tisoč prevoženih kilometrih. Vsa vozila so opremljena s Toyotinimi asistenčnimi sistemi (TSS) za varnost in udobje.
Pri postavljanju cenika so preverili cene vseh prevoznih storitev na trgu, od car-sharinga, avtobusa, vlaka, do rent-a-car podjetij, upoštevali so tudi strošek kilometrine pri službenih vozilih. Picelj pravi, da so s svojim modelom cenovno konkurenčni vsem naštetim oblikam prevoza, tako pri razdaljah od Ljubljane do Celja, Kranja ali Novega mesta, kot na večjih razdaljah, na primer Ljubljana-Koper ali Ljubljana-Maribor in tudi poteh do Beograda, na primer.
Registracija uporabnika v DriveMe aplikacijo je brezplačna, minimalni čas trajanje rezervacije vozila pa je 1 ura. 1 ura poslovnega najema ali 20 kilometrov poti z vozilom stane najmanj 9 evrov (toyota corolla) in največ 19 evrov za premijsko limuzino lexus ES. V floti sta še SUV toyota RAV4 in križanec lexus UX. Poslovni najem za dve uri (30 kilometrov) stane od 16 do 31 evrov, za tri ure (60 kilometrov) od 21 do 42 evrov, za štiri ure (70 kilometrov) od 29 do 58 evrov in za osem ur (150 kilometrov) od 48 do 110 evrov.
Popoldanski najem je cenejši, saj med ponedeljkom in četrtkom od 17.30 do 7.30 (30 kilometrov) stane med 20 in 38 evrov, celodnevni najem med ponedeljkom in četrtkom (180 kilometrov) pa med 68 in 148 evrov. Možen je tudi »vikend« najem vozila med petkom od 17.00 in ponedeljkom do 7.30 (110 kilometrov) in sicer stane med 110 in 220 evri. Razen med vikendom, ko vsak nadaljnji kilometer stane 0,15 evra, je treba za vsak prekoračeni kilometer poti plačati 0,30 evra. Stroške, kot so na primer kazni za neupoštevanje cestno-prometnih predpisov plača uporabnik vozila, enako je prepovedano kajenje v vozilu (strošek 300 evrov), dodatno se lahko zaračuna čiščenje zaradi neupoštevanih pravil uporabe.
Pri Toyoti so prepričani, da bo projekt uspešen, saj je današnja težava, da podjetja sploh ne znajo oceniti točnega stroška, ki ga imajo z uporabo in amortizacijo avtomobil, verjamejo pa tudi, da bo njihov model vzorčni primer tudi drugih Toyotinih podružnic po Evropi, saj podobne storitve sploh ni na trgu. Kasneje bi lahko podoben model zaživel tudi za zasebne uporabnike, ne zgolj za podjetja, še pravijo.
Neumnost. Romun na AC naredi kažin, ti stojiš v kolini 3 ure ne kriv ne dolžen plačaš penale. Ok to ni najslabše. Naslednji uporabnik je bookiran ampak avta ni. Gre s bicekeLJ, Adrio (itak leta ni ker ga združujejo) z… ...prikaži več vlakom (ene 5 ur do Kopra) ali najbolje s konjsko vprego? Podjetja potrbujejo prevoz TOČNO in 100%. Sestanki blah blah.... Me zanima v kolikem času bo tole crknilo
v čem se pa razlikujejo od carsharinga Avant2go ? https://avant2go.com/
A se predvideva, da so ta vozila tako slaba, ali uporabniki tako malomarni, da je potrebna menjava po 10.000 km?