Prodaja avtomobilov z dizelskimi motorji v Evropi se je v prvi polovici leta močno zmanjšala, piše Automotive News Europe, kjer naštevajo vzroke. V prvi vrsti je za nepriljubljenost dizelskih avtomobilov pri kupcih zaslužna zaskrbljenost glede onesnaževanja in zaskrbljenost pri izgubi vrednosti ob prodaji vozila, saj vlade po Evropi napovedujejo ukrepe za zmanjšanje prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje.
"Nezadovoljstvo do avtomobilov z dizelskimi motorji se širi po vsej Evropi," je zapisano v poročilu Mednarodne agencije za energijo (IEA).
Tržni delež dizelskih avtomobilov v Evropski uniji se je v prvi polovici leta 2018 po podatkih IEA zmanjšal na 36,5 odstotka, in sicer z 42,5 odstotka v prvi polovici leta 2017.
Strmo navzdol tudi v Sloveniji
Prodaja se je v tem obdobju zmanjšala za 16 odstotkov na 3,12 milijonov enot. V Veliki Britaniji je padec prodaje dizelskih avtomobilov kar 30-odstoten, v Nemčiji, kjer imajo sedež nekateri največji proizvajalci dizelskih avtomobilov, vključno s skupinama BMW Group in Volkswagen, se je prodaja dizelskih vozil v prvi polovici leta 2018 zmanjšala na 31,1 odstotka celotne prodaje vozil. Natanko leto dni prej je bil tržni delež vozil z dizelskimi motorji v Nemčiji še 41,3 odstotka.
Zadnji podatki slovenskih uvoznikov (januar-avgust) kažejo, da je slovenski trg novih dizelskih avtomobilov v nadaljnjem strmem upadanju. Tako se je v letošnjem letu (brez izvoza) v Sloveniji prodalo le še slabih 31 odstotkov avtov na dizelski pogon, še dve leti nazaj pa je bil njihov tržni delež kar polovičen.
Dizelski pogon ohranja visok tržni delež nad dvema tretjinama predvsem v višjih velikostnih razredih, kjer je bil padec doslej najmanj opazen. Pri srednjem in nižjem razredu pa so na pohodu turbobencinski motorji. Številni modeli so v skladu z novim standardom WLTP povsem izgubili dizle: kia rio, porsche macan, škoda fabia ...
Padec prodaje dizelskega goriva
Rezultat vsega je tudi manjše povpraševanje po dizelskem gorivu v Evropi. Avgusta so v primerjavi z mesecem prej padlo za 115 tisoč sodčkov na dan. Številna večja mesta, vključno z Berlinom, Londonom in Parizom, so zaradi boja proti onesnaževanju začela izvajati programe prepovedi vožnje z avtomobili.
Trenutno dogajanje na prodajnem trgu novih avtov postavlja pod vprašaj zaveze glede zmanjševanja izpustov CO2 s področja transporta, saj imajo bencinski motorji v povprečju večje izpuste toplogrednih plinov od dizelskih. Ti so na drugi strani bolj škodljivi zaradi zdravju nevarnih izpustov.
Številna večja evropska mesta, vključno z Berlinu, Londonom in Parizom, so začela izvajati programe prepovedi avtomobilov za boj proti onesnaževanju.
Evropa je bila od osemdesetih let prejšnjega stoletja glavni trg proizvajalcev vozil za dizelske motorje. Vlade po Evropi so pred desetletji iskale visoko učinkovite motorje za zmanjšanje porabe nafte in omejitve emisij CO2.
V zadnjih letih so dizelski motorji po številnih aferah v nemilosti zaradi visokih emisij dušikovih oksidov (NOx), ki nastajajo zaradi smoga, dodaten pospešek k njihovem postopnem ukinjanju pa je dodala še afera „dieselgate“ s prirejanjem emisij.
fedro anton stabo se nestrinjam da si kupu dizlskega smrduha elektrika je prednost v večjih mestih so dizlska vozila prpovedana
Včeraj sem kupil novKadjar na dizelski pogon in z avtomatiko.Ljudje nasedajo zelenim idejam in kupujejo za nori drag denar avtimobile na elektriko z dometom slabih 200 km ter priblemi z ogrevanjem in klimo.Briga me ogrevanje planeta in zaradi mene se… ...prikaži veče Kiribatu alu Meledivi lahko mirno potopijo v morju.Zeleni in rdeči bacili mi že ne bodo diktirali s čem se bom vozil za svoj denar in
Kolega je tudi padel na te finte in kupil bencinarja, sedaj pa cvili kako da mu žre 1/3 več. Moj nov dizel ima 104g/CO2, njegov nov bencinar pa 129g/CO2. Ni mi jasno kaj bi s tem zavajanjem radi dosegli.... Mogoče… ...prikaži večče samo zaradi večje prodaje bencina.