Pri znamki Lexus so že tri desetletja znani po fanatičnosti. Vsak element, bodisi žaromet, blatnik ali pa gumb na armaturni plošči želijo izpiliti do zadnje podrobnosti. Praktično ne mine tiskovna konferenca, na kateri nam ne bi pojasnjevali, kako so tri leta raziskovali, sestankovali in preizkušali, da bi na koncu našli pravi material samo za gumb za zagon motorja.
Ali pa, ko so oblikovalci, ko so snovali svoje modele, da bi jih prodajali razvajenim Američankam, ki več časa kot za štedilnikom preživijo v lepotnih salonih, kupovali umetne nohte, da bi kljuko na avtomobilih oblikovali in pričvrstili tako, da si dekleta, žene in ljubice ne bi uničile nohtov in hkrati poškodovale barve na vozilu.
Nič drugače ni z modelom RC, s katerim Lexus na trgu konkurira kupejem, kot so mercedes C coupe ali pa BMW serije 4 in audi A5. Trenutni RC je med naštetimi vozili že veteran, kljub temu pa oblikovno močno izstopa. Na prvi pogled bi rekli, da gre z napihnjenimi boki, z zašiljenimi linijami in strupeno motorno masko, za precej drag športni avtomobil, celo eksotičen avtomobil.
Pravzaprav gre za štirisedežni športni kupe, ki je doživel manjše oblikovne posodobitve, saj glede na izstopajoč videz večjih sploh ni potreboval. Kot so nam povedali inženirji sami, so nekoliko izpilili tudi njegovo vodljivost, tehnično gledano pa so ga dopolnili z modernimi asistenčnimi sistemi, ki jih poznamo pri najnovejših lexusih.
Mi smo imeli RC 300h priložnost preizkusiti na prvi vožnji po zavitih in »zlikanih« cestah v okolici španske Malage, ki je z naravno kuliso in spomladanskimi temperaturami pravšnja za poslanstvo tovrstnega avtomobila – uživanje v vožnji.
Lexus se je za prve posodobitve odločil tri leta po predstavitvi modela RC. To je nišni model že znotraj Lexusove palete modelov, kjer veliko bolj stavijo na SUV modele (kmalu bomo vozili tudi povsem novi mali UX, ki naj bi poskrbel za večjo prepoznavnost znamke tudi med Slovenci), in limuzine (v Malagi smo preizkusili tudi sedmo generacijo limuzine ES, ki je sploh prvič na voljo na slovenskem trgu).
Kupeji predstavljajo zgolj sedem odstotkov prodaje znotraj premijskega razreda. Če navedemo podatek, da je nemška velika trojka prodala 80 odstotkov vseh vozil v razredu premijskih kupejev, povemo vse. RC je že skoraj eksluziven model, ki ga ne boste pogosto videli na slovenskih cestah. Torej ne boste eden izmed mnogih, ki vozi tako kot njegov sosed kupeja »made in Germany«. Kar pa tudi ni slabo. Če bo imel še vpadljivo marelično oranžno karoserijo, kot samopolnilni hibrid RC 300h, ki smo ga preizkusili, ga praktično ne bo mogoče spregledati. Kar izstopal je, ko je bil parkiran pred hotelom poravnan v liniji z novimi Lexusovimi limuzinami ES.
RC ne izstopa le z obliko in barvo, pač pa tudi s pogonom. Na voljo je bil tudi v različici RC200t, a se je izkazalo, da so prav samopolnilni hibridi tisti, po katerih največ povprašujejo njihovi kupci. V Sloveniji praktično celotna prodaja Lexusa sloni na hibridih.
Če ste pričakovali ogromne spremembe ob prenovi, boste razočarani. Trenutni lastniki pa bodo veseli, saj njihov avtomobil še ni zastarel.
Spremembe so majhne. Najbolj opazna sprememba na zunanjosti so novi tridelni prednji žarometi z LED tehnologijo in ohišjem v stilu super športnega LFA. Drugačni sta tudi nenavadno, z misijo na čim boljše rezanje zraka, oblikovani zunanji ogledali, nekoliko so preoblikovali tudi napihnjene odbijače, zadaj pa se spremembe nadaljujejo z nekoliko drugače površinsko obdelanimi svetili v stilu ogledala in obliki črke L. Izrazito odstopajoč dizajn so želeli poudariti še z nekaterimi novimi barvami, kot je bila vpadljivo oranžna na našem primerku.
Podobno majhne spremembe so tudi v potovalni kabini, v katero se v športno ukrojena sedeža z vdelano posebno peno za dodatno udobje, ki hladita in grejeta, vstopa skozi velika stranska vrata. Enako kot na zadnja dva sedeža, kjer pa se bodo bolj kot odrasli udobno počutili otroci. Prtljažnik s 340 litri prostornine ni družinski, uporabnost pa mu povečuje deljiva zadnja klop (60/40). Potovalna kabina je tako kot do zdaj zelo vozniško orientirana. Sedi se nizko, volan prepleten z ročnimi šivi, za katerim se skrivata prestavni naperki samodejnega menjalnika, je nadpovprečno odebeljen in električno pomičen po globini in višini.
Tako kot v novem ES za reprodukcijo zvoka skrbi ozvočenje premijskega proizvajalca Mark Levinson s 17 zvočniki. Poudariti velja kakovost izdelave in vgradnjo nadpovprečno kakovostnih materialov. Seveda ne manka za Lexus prepoznavna analogna ura na vidnem mestu na armaturni plošči. Notranjost je digitalizirana, z zaslonom na vrhu armaturne plošče, med podatki in ikonami pa se premikamo z drsno ploščico, upravljamo z gumbom, ki služi kot vmesnik. Merilniki so digitalizirani, pogrešali pa smo head-up zaslon. Da ni povsem nov model na trgu se vidi predvsem po številu stikal na armaturni plošči, ki jih ima več kot povsem novi lexus LS, kjer je tudi zaslon večji.
Lexusovi produktni strokovnjaki so nas na tiskovni konferenci prepričevali, da so izboljšave namenili tudi boljši vodljivosti vozila.
Razvoj podvozja je bil zaupan inženirjem, ki so zasnovali legendarni super športni Lexus LFA. Medosje je kompaktno, slabša plat je utesnjen občutek na zadnjih sedežih, boljša pa, da se ob zelo togi karoserijski zasnovi, izkaže z uravnoteženim in predvidljivem obnašanju na cesti.
Nadgradnjo predstavljajo zadnja prostorska prema, prednja dvojna trikotna vpetja in aerodinamične izboljšav. RC300h je v praksi zelo dobro vodljiv avtomobil, prepričal nas je izjemno natančen in direkten volan, ki je omogočal zelo dinamično vožnjo med ovinki. Vožnja hkrati ni neudobna, zasluga gre tudi elektronsko prilagodljivim vzmetno-blažilnim elementom. Sam sem največjo spremembo opazil pri obnašanju vozila pri manjših hitrosti, saj se pelje bolj umirjeno in veliko tudi neslišno, še vedno pa pa ima nekaj pomanjkljivosti, ko vozimo športno.
Tudi zaradi njegove največje posebnosti, to je samopolnilni hibridni pogon. To pomeni, da gre za klasičen hibrid, brez kabla za polnjenje na električni vtičnici. Po pogovorih s sogovorniki iz vrst Toyote in Lexusa je zanimivo je, da morajo prodajalci strankam še vedno pojasnjevati, da se baterija hibrida polni med vožnjo, med zaviranjem, ko se kinetična energija s pomočjo alternatorja samodejno regenerira v električno.
RC je težji kot sicer večja limuzina ES, kar se pozna tudi pri pospeševanju. Avto zna biti uglajen in je odlično vodljiv, lahko zapišemo, da dinamičen med ovinki, zato je bila vožnja z njim užitek, kar je tudi poslanstvo tega vozila. Manjkal pa je občutek sunka v hrbet, ko je treba na polno pospeševati v klanec. Kljub moči 164 kilovatov (223 KM), ki ju skupaj Takrat delujeta elektromotor in bencinski, ki je enake prostornine kot v ES – 2,5-litrski.
Odlično se obnese med mestno vožnjo, veliko bolj uglajeno kot dizelska konkurenca, tudi med križarjenjem po podeželju, tudi dinamičen je med ovinki, manj pa med pospeševanjem v klanec in tudi pri hitri vožnji po avtocesti, kjer je slišati naprezanje samodejnega CVT menjalnika.
Žal je enostavno preveč grd. Pred nemci se lahko skrije.