Volkswagen od svojega nekdanjega dobavitelja Preventa po sodni poti zahteva več kot 100 milijonov evrov kot kompenzacijo za povračilo škode, ki da mu jo je ustvarilo podjetje v lasti bosanske družine Hastor. Načeljuje ji Nijaz Hastor, nekdanji trgovec z avti iz Sarajeva.
Po poročanju Automotive News Europe je VW te dni vložil prvi sodni zahtevek pred sodiščem v Brunswicku, in sicer v imenu znamke Škoda. Sledili pa naj bi še drugi zahtevki v imenu ostalih znamk iz koncerna.
Izsiljevanje s cenami
Izvor spora sega v leto 2016, potem ko je Prevent prevzel podjetji ES Guss in Car Trim. Obe podjetji sta takrat ustavili dobavo koncernu Volkswagen, saj je želel Prevent izsiliti višje cene za svoje izdelke. To je privedlo celo do tega, da je moral Volkswagen začasno ustaviti ali omejiti proizvodnjo avtov v kar šestih svojih nemških tovarnah, kar mu je seveda povzročilo ogromno škodo.
Volkswagen je moral popustiti, nato pa je lani aprila nenadoma prekinil vse vezi s Preventom in njegovimi hčerinskimi podjetji, saj si je vmes zagotovil nove dobavitelje. Prevent je zato že novembra lani vložil tožbo zaradi povzročene škode, ki naj bi znašala okoli 700 milijonov evrov.
Vmes so se pojavila tudi namigovanja o pravcati kriminalni mreži, ker naj bi v Volkswagnu načrtno vohunili za vodilnimi delavci iz Preventovih podjetij.
Začelo se je v Sloveniji, nato je Hastor pokazal svoje "sposobnosti"
Prevent samo v Nemčiji zaposluje 3.400 delavcev, po svetu pa kar okoli 30 tisoč. Zgodovina Preventa in njegovega sodelovanja z Volkswagnom se je začela v Sloveniji, ko je takratno slovenjgraško podjetje pred več kot 25 leti začelo dobavljati Volkswagnu sedežne prevleke.
Propad slovenskega Preventa sega v čas, ko je Nijaz Hastor na prelomu tisočletja sodeloval pri vodenju Preventa, ki ga je takrat obvladoval Janko Zakeršnik. Hastor je prek skrbno načrtovanih manevrov uspel odkupiti zdrava jedra propadajočega podjetja in proizvodnjo v celoti preseliti izven Slovenije. Brez dela je v Sloveniji ostalo 1.300 ljudi (na zgornji fotografiji). Na nekdanjega slovenskega velikana danes spominja le nespremenjeno osnovno ime, ki bo v prihodnje zelo pogosto omenjeno po nemških sodiščih.
dezurni@zurnal24.si
pa dejte nehat, VW so zastarela jajca, ki jih kupijo samo emocionalni navdušenci, zaljubljeni v to znamko ... iz tega glupega principa nočejo povohat kaj delajo korejci in japonci, samo še hibride elektrika in bencin, tile mojstri bi pa še… ...prikaži več kar prodajal te smrdljive in škodljive traktorje
Tale "Brunswick" je seveda angleško ime za Braunschweig. Je težko prevajati članke, če ne veš, o čem govorijo.
jajca utrgat takim podjetnikom