Magnat med dobavitelji v avtomobilski industriji Nijaz Hastor, poslovnež s koreninami iz Bosne in Hercegovine, ki je ustanovil krovno družbo Prevent Group, je lani dvignil precej prahu, ko je ustavil dobavo avtomobilskih delov, Volkswagen pa je bil prisiljen ustaviti delo v šestih evropskih tovarnah.
Zdaj se je spet pojavil na naslovnicah nemških časopisov in tudi drugih večjih evropskih medijev, ki se ukvarjajo z gospodarstvom in avtomobilizmom. Po pisanju nemških medijev naj bi eno od hastorjevih podjetij, Automotive News Europe navaja, da je to Prevent, želelo prevzeti nemško podjetje Grammer, ki izdeluje avtomobilske sedeže in opremo za notranjost vozil. Podjetje je imelo v prvih šestih mesecih lanskega leta 860 milijonov evrov prihodkov. Grammer ima v 20 državah po svetu več kot 12 tisoč zaposlenih.
Prevent zanika prevzem
Družina Hastor ima sicer preko svojih podjetij Cascade in Halog, že petinski lastniški delež v Grammerju.
Na začetku februarja naj bi Hastorjeva podjetja vložila zahtevek za prevzem računovodskih zadev v Grammerju. Zahtevali so, da jim prepustijo ključne položaje v podjetju oziroma funkcijo glavnega izvršnega direktorja, v nadzornem odboru pa so želeli imeti kar pet svojih članov. Njihov predlog so zavrnili.
Zdaj naj bi Prevent sam zavrnil nakup Grammerja, piše Automotive News Europe. Šef Preventa Christian Becker je za nemški časnik Handelsblatt dejal, da prevzema ne bo in da računajo, da bo Volkswagen in tudi drugi spoštovali dogovore, ki jih imajo sklenjene.
Spor s skupino Volkswagen
"Poročila o prevzemu ali prenosu dejavnosti na druge lokacije so čista špekulacija. Mi ne ciljamo na prevzem Grammerja," je zagotovil Becker in dodal, da želijo pri Preventu razširiti sodelovanje s skupino Volkswagen, potem, ko so se lani zapletli v spor prav s koncernom VW.
Spomnimo. Evropski mediji so poročali, da je VW nenadoma odpovedal podpis nove pogodbe s Hastorjevo družbo Prevent DEV GmbH, zaradi česar je poslovnež ostal brez 60 milijonov evrov.
VW naj bi neuradno želel znižati cene dobaviteljem, s tem pa malo omiliti slabe poslovne rezultate, ki so bili posledica emisijskega škandala, ki je dodobra pretresel družbo in z vodstvenih položajev odpihnil vodilne može. Hastor je bil ves čas spora brez uradnega komentarja na zaplete z Volkswagnom.
Volkswagen in Prevent sta kljub nestrinjanju na koncu sklenila kompromis in nadaljevala poslovanje. Podatki o poravnavi so bili razkriti. Zeitung je poročal, da je VW privolil v plačilo dobrih 10 milijonov evrov spornega zneska, hkrati pa so se strinjali, da bo VW nadaljnjih šest let kupoval Preventove komponente.
Na Hastorja se je vsul plaz kritik
Čeprav naj bi bili nezadovoljni številni dobavitelji, je to eden redkih uporov, ko se je je dobavitelj zoperstavil močnemu kupcu. Stefan Bratzel, direktor Centra za avtomobilski management na Univerzi za uporabne znanosti v Bergisch Gladbachu v Nemčiji je za Bloomberg povedal, da Hastorjeva poteza je videti samomorilska: "V naslednjih letih bodo imeli pri Preventu velike težave. Vsaj, če bodo na čelu isti vodstveni kadri," je prepričan Bratzel.
Tudi zato namigovanja, da se želi Prevent na področju avtomobilizma še okrepiti, s tem pa pa pritiskajo tudi na Volkswagen. "Tako kot VW pričakuje to od nas, tudi mi pričakujemo pogodbeno zanesljivost," je povedal Becker.